Hoi meiden, leuke Paasdagen gehad? Bij mij vrij rustig (wat ik ook wel even lekker vond) Gister wel bij mijn ouders gegeten maar vandaag lekker niks @ Inge & Blondjuh, welkom hier op het wachtbankje. Leuk dat onze groep groter wordt. @ Hier, vandaag een FM gehad Veel al groeiende eitjes maar één duidelijk van 10 mm. Moet donderdag weer terugkomen voor een meting, spannend! Heb de emoties en negatieve gevoelens van de vorige IUI ondertussen redelijk achter me, (nog niet helemaal ) maar ik ben op de goede weg. Dus me nu weer focussen op deze ronde. @ Murphy, irritant he die hoofdpijn, dan kun je gewoon zo weinig doen. Ik hoop en duim met je mee dat er een eitje mooi groeit. Moet je alleen bloed prikken? Geen echo? @ Zwolle hoe gaat het bij jou? @ Sanseveria, jij aankomend weeken een leuk feestje voor de boeg met Queens-day toch!? Heb je je outfit al klaar liggen?
@ Zwolle, ik vroeg al hoe het met je ging omdat jij toch ook vanochtend een FM had? TOen ik in de wachtkamer zat vanochtend moest ik namelijk aan je denken dat jij misschien wel om dezelfde tijd 'in de beugels lag' haha
Hee ladies, eindelijk weer eens met de laptop op schoot na een heerlijk vrij weekend genieten van het zonnetje! Het wordt hier drukker, helemaal goed!! Noa, ik heb vanmorgen ook aan jou gedacht toen ik in de beugels hing... hahaha!! Jij donderdag weer heen? Spannend!!! Hopelijk gaat er nog een eitje meegroeien (of ga je voor meer dan 2?)!! Fijn dat je weer op de goede weg bent wat emoties betreft, het is ook wel echt heftig he?!! Murphy, wat balen dat jij zoveel koppijn hebt zeg! Wat moet je morgen precies doen? Bloed prikken? En waarom? Spannende dag voor jou dus, hoe laat moet je? Sanseveria, hoe voel jij je, nu je rust hebt? Kun je er al een klein beetje van genieten of ben je onrustig?? Ik heb vanmorgen dus FM gehad, was al weer bizar ver!!! 1 eitje van 19,8 en 1 van 16,2!!! Ik moest eigenlijk vanavond pregnyl en woensdag inseminatie, maar omdat mannetje vanavond moet werken ga ik morgenochtend pregnyl zetten in ziekenhuis en dan ook nog even echo. Heb het gevoel dat eisprong er al aankomt, erg onrustig bij eierstokken...aaahhhh. Hoop niet dat het zo snel gaat. Vanavond nog 1 keer puregon spuiten (al twijfel ik wel of ik hem moet zetten, want dan krijgen ze nog een extra boost....) en dan hopelijk goed nieuws deze maand!! Het gaat wel echt heel hard hoor, zit nu pas op cyclusdag 10!! Vind het erg spannend!!! Veel succes allemaal met wachten, hoop op goed nieuws voor iedereen!!! Liefs!
Wauw Zwolle wat gaat het snel bij jou! Hoeveel spuit je ook alweer, hele lage dosering toch? Wat leuk dat jij aan mij dacht vanochtend hihi, dat is het leuke van 'ons topic' We beginnen elkaar te kennen en weten precies in welke periode we allemaal zitten. Het zal de komende weken wel weer druk blijven hier op dit topic omdat we allemaal weer richting IUI's gaan en die wachtperiode ingaan. Sommige van ons zijn hier al aan het wachten, we duimen voor jullie meiden Voor je je pregnyl laat zetten moet je dan geen ovulatietest doen? Kun je ook zelf thuis doen hoor, gewoon bij de drogist kopen. Ik doe dat altijd op de dag van mijn IUI, zodat ik zeker weet dat ik wel een eisprong heb. En voor jou dan de garantie dat je de pregnyl niet meer hoeft te zetten. Ook vind ik het een beetje apart dat je alsnog Puregon vanavond m oet zetten terwijl je eitje al 19 is !!!! Dat is al groot genoeg voor bevruchting en zelfs zonder die Puregon vanavond groeit hij nog door omdat de shot van gisteravond nu ook nog doorwerkt.... Ik wil je niet in verwarring brengen hoor maar mijn arts had dit weer anders gedaan. Lastig he, de Puregon kan niet echt kwaad hoor als je eitje groter is maar ik zou toch voor je Pregnyl wel een ovulatietest doen. Scheelt weer een BOM aan hormonen als je van jezelf al een eisprong hebt toch! Ik vind het zelf best laat donderdag, ben zo bang voor overstimulatie nu met die hoge dosering. Ik voel alweer zo'n enorme druk in mijn schaamstreek dat ik ook al het gevoel heb dat ik 'rijp ben voor IUI' ..........hihi wat klinkt dat stom he! Hou je me op de hoogte?
Hey Noa, ik ben druk met manlief in discussie over wel of niet puregon spuiten. Ik heb 1 eitje van 14,9 bij 16,2 en de andee is 18,6 bij 19,8! Ik kan wel hele grote eitjes produceren, maar ik vind dit ook wel een beetje tricky hoor!!! Zit met de echo's van de vorige keer op schoot maar zit erg te twijfelen. Vorige keer: 29e echo: eitje van 15,9 bij 16,6. Die avond pregny. 30e had ik eitje van 21,1 bij 19. 31e was hij 21,9 bij 19,6. 1 april iui. Ik ben beetje bang dat als ik er vanavond 33 eh tegenaan gooi, morgenochtend pregnyl en dan wachten tot woensdag.. dat we de boot gaan missen.... Het gaat bij mij zo snel elke keer.....!! Ik wil het eigenlijk gewoon rekken tot woensdag en dan met 2 eitjes insemineren (daarom wil ik ook wel de pregnyl, zonder pregnyl gaat 2e eitje toch voorlopig nog niet springen?!!). Lastig he?!! We komen er niet uit... zucht!!! Jij moet echt nog even wachten he?!! Kun je niet eerder al even laten kijken als je er geen lekker gevoel bij hebt? Konden ze al zien hoeveel eitjes eventueel mee gingen doen bij jou of was het daar nog niet ver genoeg voor? Ik had eerste keer overstimulatie, maar kon het ook wel direct merken, was ontzettend beroerd, koppijn, overgeven, buikpijn etc etc (je kent het wel... haha). Dat heb je niet toch?!! Spannend he!!! Kun je een beetje tot rust komen na vorige maand?? Nou ja, vorige maand... vorige week... wat gaat het hard he?!!! Spannend!!!!
@noa: bij jou groeien de eitjes dus ook niet heel hard? Bij mij ook meestal niet, hoge doseringen en lang wachten.....maar idd, hoofdpijn en opgeblazen gevoel is zeer irritant, maar goed, alles voor het goede doel. @zwolle: wow, wat ga jij snel, zeg! Ik weet ook niet of ik in jouw geval nog puregon zou spuiten. Als wel spuit, kan het eitje misschien te vroeg springen en heb je een kans gemist. Als je niet spuit, kan er eigenlijk niks misgaan. Groot genoeg om te springen is 'ie toch al! @all: ik moet morgen idd alleen maar bloedprikken. Als m'n oestradiolwaarde stijgt, dan betekent dit dat er een eitje groeit. Dus als mijn waarde morgen iets verhoogd is, mag ik een paar dagen daarna voor een echo komen. Dit heb ik met m'n arts zo afgesproken, omdat ik (vooral in het begin van het medische traject) heel erg veel angst had bij echo's. (Dit door "niet zo'n aangename" seksuele ervaringen in het verleden.) Vaak duurt het bij mij lang voordat een eitje groeit, dus dan zou ik heel veel echo's moeten krijgen. Nu dus niet zo, meestal maar twee of zo. Scheelt weer een beetje stress...
Hoi 'collega-wachtenden', Wat een spannende verhalen allemaal. Ik herken de spanning wel van 'komt het allemaal wel precies op tijd'? Je wilt alles graag onder controle hebben, maar op een gegeven moment moet je het uit handen geven. En dat vinden wij vrouwen vaak moeilijk Ik denk dat het binnenkort wel heel gezellig druk wordt op ons wachtbankje! Bij ons waren de grappen over pasen en eieren niet van de lucht, haha. Ik moet zeggen dat het mooie weer wel even een lekkere afleiding was: ik ben drie dagen zo ongeveer de hele dag buiten geweest. Lekker domme klusjes doen: onkruidjes trekken en stenen rapen uit de tuin. Afgelopen donderdag was bij mij de inseminatie, dus nog anderhalve week wachten voor de boeg. Ik voel me eigenlijk niet echt anders dan anders. Alleen de boobs zijn wat gevoelig. Nou dames, veel succes met alle perikelen. Groetjes van Stiertje
@murphy...ik voel wel wat jah..misselijk (heb ook lopen spugen), duizelig, snel moe, gevoelige boops maar ook huge. Heb gisteren getest met avonduring...trok het niet meer hahah...en eeen superlicht maar dan ook licht streepje te zien. ik hoop zo dat het eindelijk raak is na drie jaar zweet, bloed en tranen! Nu wacht ik af tot vrijdag en dan nog een keer testen. Mijn gevoel is zo sterk. Als het geen zwangerschap is, dan wordt dat een keiharde klap die gaat vallen, dat weet ik nu al. Te veel symptomen en mn voorgevoel en dat hele lichte testje...pfff gewoon afwachten dus! Wat een spannende verhalen hier allemaal zeg! Allemaal op korte termijn een IUI. Hoop dat het allemaal goed verloopt en dat we veel roze hier hebben meiden! Ik duim voor jullie!!! Heel veel succes!!
@mooibuikje: ooooowwww, wat spannend zeg! Zou 't dan eindelijk zover zijn voor jullie? Lijkt me heel moeilijk om tot vrijdag te moeten wachten. Maar ja, je hebt weinig keuze... Klinkt wel erg goed allemaal! Ik duim voor je! @stiertje: nog even wachten dus, voor jou. Hmm, ja die controle proberen te houden herken ik ook wel. Maar ja, uiteindelijk ben je toch afhankelijk van de plannen van je arts! Die paasgrappen over eieren zoeken ben ik echt zo zat! Pasen 2009 vond ik ze erg grappig, pasen 2010 kon ik er nog om grinneken, deze pasen heb ik mijn familie verboden om eigrappen te maken! Hebben ze ook braaf niet meer gedaan!
Yeahhh joepie wat is het weer gezellig druk hier op het topic! @ mooibuikje, wat een 'goede' symptomen heb je joh! En wat een spanning om tot vrijdag te wachten. Heb je foto'tje gemaakt van je test gister? Je kan ook nog zo'n extra vroege digitale test doen @ murphy, bij mij gingen die grappen of dubbelzinnige opmerkingen er deze Pasen ook niet meer in hoor. Maar iedereen in mijn omgeving heeft zich rustig gedragen en wilde alleen serieus weten hoe het was gegaan 2e Paasdag 's ochtends bij mijn FM Wanneer krijg jij de uitslag van je bloedtest, je was vanochtend toch? @ zwolle, wat heb je nou gedaan? Toch nog Puregon gespoten en zojuist je pregnyl in het ziekenhuis laten zetten zeker? Wat een gedoe he, je wilt het zo graag goed doen en zorgen dat er niks fout gaat. Ik kon je ook niet beter/anders adviseren dan wat ik gister al geschreven heb. Ben wel benieuwd hoe het je verlopen is? @ stiertje, bij jou nog steeds alles rustig behalve je gevoelige boobs. Even denken hoor, doe jij nou ook met hormoonstimulatie en pregnyl enzo? Wel herkenbaar die onkruidjes trekken hihi, heb ik gister ook gedaan. Lekker dom werkje maar heerlijk rustig in de tuin met mijn hondjes om me heen.
@Noa: jaa, hondjes: wij hebben 2 labradors en die vinden het heerlijk om een beetje om je heen te struinen in de tuin. Wat betreft hormoonstimulatie: ik heb 8 dagen Menopur gespoten, daarna Pregnyl, daarna inseminatie. Die Pregnyl was volgens mij een klein beetje overbodig, want mijn eigen eispronghormoon was ook al aan het stijgen, maar ja, toe maar weer. In het kader van: we hebben er alles aan gedaan, kon dat er ook nog wel bij. Er was even onzekerheid over de vraag of er nu 1 of 2 eitjes 'rijp' waren. Dat komt omdat er nog steeds een cyste zat uit de vorige cyclus, die onder invloed van de hormonen weer gezellig ging groeien. Maar wat mij betreft: twee is natuurlijk ook prima!! Lijkt me overbodig om te zeggen. De paasei-grappen kwamen van een vriendinnetje van mij die zelf ook IUI heeft gehad, dus van haar kan ik het hebben. @mooibuikje: wat spannend!! Kan me voorstellen dat je het niet meer houdt van de spanning. Ik hoop van harte dat jij van ons allemaal de eerste bent met goed nieuws. En dat dat goede nieuws zich vervolgens doorzet naar ons allemaal natuurlijk. Ik heb trouwens ook nog een verzoek tot pendelen gedaan (nog geen antwoord gehad). Ben heel benieuwd wat daar uitkomt!
hier nog niet veel nieuws heb nog nergens last van als wat buikpijn en af en toe jeuk aan me boobies that's it! dus ik weet t weer niet
Hallo meiden! Ik heb ook laten pendelen, en uitslag was "jongen-augustus". Maar ja, na deze behandeling stop ik ermee en aangezien ik geen ovulatie heb zonder hormonen, ben ik toch bang dat het niet uit gaat komen...... Vandaag bloed geprikt. Uitslag was wel goed, oestradiol was iets gestegen, dus er groeit een ei! Jahoe! Nu donderdag fm. Ben alleen een beetje bang dat iui dan op zondag moet, maar dat doen ze niet in mijn ziekenhuis. Dus dan doen ze het maar op maandag, maar ja, da's natuurlijk geen goede timing. Dus ik hoop dat het eitje in een noodtempo doorgroeit en ik donderdagavond al de pregnyl mag zetten, dan kom ik op zaterdag iui uit. We zullen zien, anders wordt het toch maar zelf klussen, maar dat vind ik dan wel zonde van onze laatste poging.
Hallo allemaal, @murphy; ik ga duimen voor je dat je eitje goed doorgroeit en de iui dan zaterdag is! @ mooibuikje; spannend, hoop dat je goed nieuws brengt en er meer mogen volgen. Ik kan het nog niet van allemaal volgen (zoveel info) maar doe mijn best. De echo's voor de fm vond ik altijd spannend. De eerste keer heb ik een nieuw middel gebruikt (Elonva) en had ik 2 eitjes. Ik heb toen wel extra puregon (225) moeten spuiten om de eitjes een boost te geven. Nu bij de tweede poging vanaf de eerste simulatiedag decapeptyl en vanaf simulatiedag 2 Puregon 225 erbij. Het resultaat was na 10 dagen 7 follikels met een grootte variërend van 16 - 20 mm. Uiteindelijk 4 eitjes. Nu voel ik vanalles, maar dat kunnen ook de bijwerkingen van de utrogestan zijn. Ik ben blij dat ik de komende dagen kan werken, zodat ik er niet steeds aan denk.
Zoooo wat een drukte hier, gezellig!! Mooibuikje, wat spannend die hele lichte test!! WAAAHH!!! Volgens mij zou ik me echt niet in kunnen houden en elke dag (een paar keer) gaan testen om te zien of hij al duidelijker wordt...!! Zeker met al die symptomen die je hebt!! Zou toch fantastisch zijn!! Murphy, wat goed dat er een eitje aan het groeien is, maar wat zou het balen zijn als je precies op zondag uitkomt!! Doen ze het nooit op zondag?? Ik ga duimen dat ie heeeeeel hard gaat groeien en dat je zaterdag kunt!!! Fijn dat je met je arts overlegd hebt en niet elke keer die echo's hoeft..!!! Stiertje en Inge, wanneer mogen jullie ook alweer testen? Lastig he Inge, dat je van alles voelt en je lichaam je soms zo voor de gek houdt?! "Gelukkig" dat je dan mag werken en een beetje afleiding hebt, thuis ga je er ook alleen maar meer aan denken. JAAAA Stiertje, dat gevoel van controle is echt te erg... en is soms ook wel terecht, je kent je lichaam tenslotte zelf ook heel goed, zeker na zoveel rondes. En inderdaad, vrouwen kunnen zich er moeilijker bij neerleggen dan mannen volgens mij... haha! Noa, dank nog voor het meedenken (Murphy ook!), ik heb mijn schoonzusje nog ff gebeld gisteravond laat (werkt in ziekenhuis), heb ook al mijn oude echo's uitgebreid bestudeerd en uiteindelijk hebben we besloten om geen puregon meer bij te spuiten, omdat het ook al begon te rommelen, gelukkig negatieve ovulatietest. Ik kon me niet voorstellen dat ik ineens extra hormonen moest nemen omdat de pregnyl-spuit 8,5 uur later gezet zou worden. Heb het overigens niet gemeld in het ziekenhuis hoor, kwam ook niet ter spraken. Heb vanmorgen echo gehad en zag er goed uit, BLIJ!!!! 1 eitje van 20 bij 16,7 en 1 van 19 bij 20,4, joehoe!! Normaal kunnen ze bij mij wel ruim 22 worden, dus qua planning zit het wel goed volgens mij! Daarna heeft verpleegkundige de pregnyl gezet en moet zeggen dat het deze keer meeviel, voel me nu ook niet zo verrot als vorige keer. Ik heb morgenvroeg om 12 uur inseminatie. Wel iets eerder dan de 36 uur, maar vind het wel een fijn idee, dan liggen de zaadjes hopelijk helemaal uitgerust klaar om die eicelletjes eens woest aan te vallen !! SPANNEND!!!! Moet wel zeggen dat ik het gevoel heb dat mijn eisprong nu al gaat komen, het is erg onrustig in die zone, maar dat had ik gisteravond ook en toen was ovulatietest negatief (en jaaaa ik weet dat het de hormonen kunnen zijn, maar toch... ). Het mindfucken gaat alweer los.... Noa, hoe voel jij je, nog steeds het gevoel dat het heel hard gaat? Heb je nog gebeld of je een dagje eerder terecht kunt? Ben benieuwd!!! Jammer dat we nu niet helemaal gelijk gaan lopen, vond het wel erg fijn de vorige keer!! Hebben elkaar er wel goed doorheen gesleept! Raar he?! Is nog geen 2 weken geleden en moet je kijken waar we allemaal nu alweer staan..!! Hopelijk een hele grote roze golf binnen ons clubje! Heel veel liefs en fijne avond!!!
@Zwolle 32: Succes morgen! Ik mag zondag 1 mei een thuistest doen en anders op maandag 2 mei in het ziekenhuis. Of het moet zo zijn dat de rode duivels voor die tijd beginnen. Wat de uitslag ook is op maandag 2 mei heb ik een evaluatieafspraak staan. Liefs
@Zwolle: ik mag vanaf 5 mei testen (6 mei is m'n vriend jarig, zou een leuk kadootje zijn). Nog een week en een dag wachten dus.
@Murphy: belachelijk eigenlijk dat ze in jullie ziekenhuis geen inseminatie doen op zondag. Jij spuit je wekenlang vol hormonen en moet weet ik hoe vaak opdraven voor controle, en zij laten het op het moment supreme doodleuk afweten omdat het zondag is. Daar kan ik me echt heel kwaad over maken!
@stiertje: ja, ik kan me daar ook echt kwaad over maken :x Timing is toch erg belangrijk bij iui en wij doen alles om de timing en daarmee de kans zo optimaal mogelijk te maken, en dan kan het niet want het is zondag...... Ik hoop maar op een heel snel eitje, of heel langzaam, dan kan het misschien maandag...
Haiiii allemaal, goedenavond @ Stiertje, wat leuk jullie ook 2 honden. Wij hebben een boomer van 6 jaar en een portugese waterhond van bijna 1 jaar. Ben zoooo blij met ze. @ Zwolle, wat een goed nieuws dat je echo zo goed was en 2 mooie follikels van de juiste grootte. Je hebt het goed gedaan door niet meer die Puregon te zetten de laatste avond. En wat heerlijk dat die Pregnyl dit keer niet zo'n pijn deed, want wat kunnen het een rotprikken zijn he :x Vandaag had je de inseminiatie toch? Ook daarmee alles goed gegaan? De kwaliteit van je man ook top? En nu zeker zo'n opgeblazen buik gevoel? Als we 'straks' weer met wat meer zijn die 'echt wachten' maken we weer een NOD lijstje goed? @ Hier, wel goed, denk dat het ook wel goed gaat met de Puregon hoor, morgenochtend moet ik weer voor een FM. Ik hou jullie op de hoogte. De IUI moet in ieder geval vóór 6 mei plaatsvinden want dan ga ik een weekendje Antwerpen @ Inge, wat spannend jij mag al bijna testen! Hoe voel je je? En in welke ziekenhuis loop je? Ik moet na de volgende IUI ook voor het eerst aan de Utrogestan, in de hoop toch ook mijn NOD te verlengen. @ Murphy jij hebt morgen toch een echo? Het zou wel heeeeel mooi zijn als die pendel met augustus BULLSHIT is en je deze poging gewoon ff zwanger raakt in jullie voorlopig laatste keer! Daar gaan we voor hoor @ Mooibuikje, hou je het nog de spanning?