Nieuw werk en uren

Discussie in 'De lounge' gestart door Fairytale, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hoi ik heb even een vraag..

Morgen heb ik een sollicitatiegesprek, alleen sta ik erg in twijfel.
    Ik werk nu 12 uur in de week, met een vast contract in een supermarkt. Een tijdje geleden was ik er erg zat van ook omdat het tussen mij een een collega niet erg lekker zat.
    Maar nu werk ik niet meer met haar, en opzich vind ik het prima zo. Ik sta met mijn vakantie uren net op 0. En op mijn werk zeiden ze dat het klopte omdat je het hele jaar op moet bouwen en het niet uit zou maken, als je de uren in het begin van het jaar krijgt, of in gedeeltes..?
    Alleen nu is het dus zo als ik nieuw werk neem, dus die uren terug moet betalen? Wie heeft hier ervaring in?

En nu heb ik dus gesolliciteerd bij thuiszorg voor 3 middagen. Wat ik ga verdienen weet ik nog niet..
    Wat zouden jullie doen?

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Als je vakantie uren op 0 staan hoef je natuurlijk niks te betalen. Dat is alleen als je in de min staat.

3. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik ben er dus vergeten bij te zetten dat ik nog vakantie heb, hoef alleen deze week nog. En dan heb ik 3 weekjes vakantie. Dus dan sta ik wel in de min

4. tulip

tulip Niet meer actief

ja in principe mag je natuurlijk niet meer opnemen dan waar je recht op hebt. Als je eerder dan 31 december stopt, dan heb je recht op minder uren.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    die min uren zullen ze idd verrekenen met je laatste loon dat zal dus een stuk minder zijn

6. Marijke1982

In supermarkten krijg je per maand (of 4 weken) vakantie uren erbij, het maakt dus niet uit wanneer je uit dienst gaat de vakantie uren die je op dat moment nog hebt kan je nog gewoon opnemen of uit laten betalen.

Als je dus in de min komt te staan zal dit verrekend worden met je salaris.

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Niet altijd hoor Marijke. Er zijn ook genoeg bedrijven die eenmaal per jaar het vakantieurentegoed voor een heel jaar ineens bijschrijven. Als je dan tussentijds uit dienst gaat, krijg je dus een herrekening van je vakantieuren en kan het dus zijn dat je wat moet terugbetalen.

@TS, ik weet niet wat bij jou het geval is? Wordt je tegoed één keer per jaar bijgeschreven of maandelijks/vierwekelijks?

Groetjes,
    Josien

8. Marijke1982

Ja maar in haar eerste post schrijft ze dat ze de vakantie uren opbouwt. Dus krijgt ze elke maand een aantal vakantieuren bijgeschreven. De uren die dan op haar loonstrook staan, zijn ook echt de uren die ze heeft (in het geval van TS dus 0, en het hoeft dus ook niet worden herberekend). Als ze nu dus 3 weken vakantie neemt komt ze in de min te staan. Die uren die ze in de min staat zullen dan met haar laatste loonststrook worden verrekend.

Deel Deze Pagina