Met pijn in ons hart hebben wij woensdagavond besloten om de honden weg te doen. Het kan niet meer. Teneerste is de oudste heel jaloers en heeft mijn man al 2x in de hand gebeten toen ze op de kop kreeg. Gelukkig niet heel erg, maar toch. Ook doet ze net alsof ze niks om de kleine geeft en keert zich er vanaf, iets wat wij niet vertrouwen. Nou hebben we gelezen dat dat bekend is bij jack russels en dat het wel goed gaat met kinderen vanaf 4 jaar. Ook is het zo dat de oudste steeds meer gaat blaffen en dat begint al vroeg in de middag. Dat doet ze op dagen dat ik er ook niet ben (en dat is maar 2 dagen), maar ook als ik thuis ben. Ze blaft minder als mijn man thuis is. Hebben ook nu al 2x klachten gehad van de buren. Het lijkt wel alsof nu ze ouder word en nu de kleine er is dat ze er minder goed tegen kan en heeft ook al een paar keer dingen gesloopt (kussenhoes waar ze op ligt, spenen die ze te pakken kreeg). Ook luisteren ze niet meer nu de kleine er is. De oudste blaft ook om niks. Hoeft maar iets te horen en dan begint ze al. De jongste vind de kleine geweldig en wil er ook steeds bij zijn en blaft een stuk minder. Ja ze blaft soms mee en als die twee gaan blaffen en we hebben iemand bv. aan de telefoon horen we niks meer. Je zou zeggen houd dan de jongste , maar dat kunnen we niet aangezien we dan steeds met de oudste worden geconfronteerd en we willen dat ze samen dan naar een ander warm en liefdevol baasje gaan. We geven heel veel om ze en voordat de kleine er was, waren dat onze kindjes en ze zijn altijd enthousiast, soms te enthousiast en vooral als er mensen over de vloer zijn. Ze worden dan helemaal wild en als iemand naar de wc gaat dan denken ze dat ze meemogen en beginnen dan te blaffen. We hebben alles al geprobeerd aan dat blaffen. Negeren, op de kop geven, rustig blijven, boos worden en we hebben ze ook altijd bij de kleine betrokken al vanaf dag 1. Ik weet nog wel toen op dag 1 gingen bij de oudste de haren overeind staan toen ze de kleine zag. Ze hebben denk ik gewoon (en zeker de oudste) iemand nodig die vaker thuis is of mensen die een boederij hebben en dat ze lekker kunnen rennen op het veld. Zijn nu aan het zoeken en informeren voor een ander huisje. Het is wel zo we willen er niet te lang mee doorgaan, want dan word het nog moeilijker en ze zijn echt wel lief, maar het gaat gewoon niet meer en vooral de oudste vertrouwen we niet en straks gaat het een keer mis. Willen hierna ook nooit meer honden. We hebben er veel verdriet van en heb ook gezegd als een particulier hun op komt halen wil ik er niet bij zijn. We moeten helaas reël zijn en toegeven dat het niet gaat, al voelt het voor ons als falen. ----------------------------------------------- Deze advertentie staat op marktplaats. Lieve (aanstaande) baasje, Wij zij 2 super lieve jackrussels gladharig wit met zwart en bruin, geent en ontwormt en gezond! heel sociaal, lief en willen graag spelen en knuffelen Wij zoeken helaas een nieuw betrouwbaar baasje, omdat wij niet samen gaat met de baby van 6 mnd. Kinderen vanaf 4 jaar vind we prima! Quincy is de doerrak van de twee, lekker speels en soms eigenwijs. Myla is de knuffel beer van de twee, lekker knuffelen doet ze dan ook graag. helaas "moeten"ze weg, met pijn in ons hart... Myla: Ras: Jack Russel geslacht: Teef geboren: 4-12-2000 Ingeent: ja, (aug. 2009) Quincy: Ras: Jack Russel geslacht: Teef geboren: 12-4-2003 Ingeent: ja, (aug. 2009) U krijg alles erbij, het enige dat wij willen dat ze een goed huisje krijgen en samen kunnen blijven: bench (honden) lounge kussen eet/drinkbak (2x) riem (2x) en borstel paspoort voer, koekjes, kluiven en speeltjes etc. Advertentie: 328937264 Mochten jullie iemand weten, kennen of zelf interesse hebben laat het me dan weten aub. Kan geen pb ontvangen, maar kijk hier dagelijks op. We hoeven er geen geld voor te ontvangen, gewoon een lief baasje, bazinnetje, gezin. Iemand die net zoveel om ze geeft als wij doen en ook het beste met ze voor heeft.
Jammer dat de hondjes weg moeten, maar snap het wel, mag ik je wel een tip geven?! Haal in de advertentie weg dat je alles erbij geeft, er zijn mensen die reageren daarom op je advertentie, en god mag weten waar de hondjes dan gedumpt worden, iemand die je beestje oprecht wil hebben, komt voor je hondjes, je kunt dan afspraken maken over de spullen! xxx
sterkte met zoeken! Ik heb ook twee honden en weet hoe moeilijk het is om afscheid te nemen. Ik snap je keuze kinderen gaan voor.
Zijn ze geholpen? Ik hoop van wel anders heb je nog een grote kans dat er broodfokkers op af komen ook. Ik zou trouwens nooit mijn dieren op MP zetten
Ik weet dat me vriendin op zoek is naar n hondje ik zal het aan haar doorgeven deze advertentie morgen, je hoort nog van me!
Mamavan3 kan ze ook twee hondjes gebruiken? Ja die spullen moet dat weggehaald worden, is dat beter? Het lijkt mij wel handig dat ze weten dat alles er bij mag zodat ze daar zelf niet voor hoeven zorgen. Ze zijn niet geholpen. Vonden/vinden die loopsheid niet erg. Is maar een beetje en ze worden het tegelijkertijd, dus dat is maar 2x per jaar. Inieder geval bedankt voor jullie reacties en hopelijk komen ze goed terecht. Wij gaan inieder geval ons best doen en misschien jullie ook door rond te vragen.
Man lief belde net. Er heeft iemand gereageerd op de advertentie en het gaat om een stel zonder kinderen die allebei partime werken en die dichtbij een bos wonen en waren op slag verliefd op de hondjes en mijn man heeft ze terug gemaild met nog wat verdere informatie en straks gaat die de mensen bellen en wie weet zijn dit de ideale mensen voor onze 2 schatten. Het is natuurlijk ideaal geen kinderen en dichtbij een bos.
Zoals het nu eruit ziet gaat het door, alleen nog een afspraak maken of wij ze brengen of zij ze komen halen. Bellen vanavond erover terug.
Laat je man de hondjes wel zelf brengen, zo weten jullie ook of de hondjes ook echt goed terechtkomen....is maar een tip
Mijn man heeft ze nu aan de telefoon, maar volgens mij wil die ze brengen....wacht even volgens mij willen ze ze ophalen, maar hebben al even gegoogeld op de naam en zij heeft een hyves pagina en als ik hun zo zie dan lijkt het me een lief en leuk stel. Ze moeten richting Assen komen en volgens mij moeten ze hier in de buurt zijn. Hebben er allebei een goed gevoel over. Moeten alleen nog kijken hoe we dat met de gemeente moeten doen om ze uit te schrijven.
Ze worden morgenmiddag opgehaald. Die mensen komen hier naar toe en mij man neemt dan vrij. Zorgen ervoor dat alles klaar staat. Weet je toen mijn man mij belde dat we iemand hadden had ik verwacht die komen vanavond en nemen ze vanavond mee, maar ze moeten van ver komen (richting assen) en zo kunnen we vanavond en morgenvroeg nog afscheid nemen. Ik ben nu alleen even heel verdrietig, want ook al is het het beste het is wel moeilijk en ze hoorden echt bij het gezin, maar ik denk dat ze het daar heel goed krijgen. Opzich wel goed dat ik er morgenmiddag niet bij ben, kan het niet aan. Natuurlijk heeft mijn man er ook last van, maar hij kan zich beter goed houden. Ja het is het beste, maar het is wel heel erg rot en dan druk ik het nog zachtjes uit.
heeeel veel sterke!! onze hond is nu al 2,5 jaar weg, maar mis hem nog steeds hoor! Gelukkig is onze hond ook goed terecht gekomen
Moest jullie hond ook weg voor het kind? Net al hun spullen verzameld en ja toen braken we. Morgenochtend brengen we samen de kleine naar het kdv en doet mijn man ze uitlaten, hoef ik niet alleen met ze te zijn. Och als ik dit tik huil ik alweer en dan brengt hij me naar het werk (ga het niet trekken als ik er morgen bij ben) en gaat hij ook werken en gaat hij naar huis als die mensen komen, maar ik weet wel zeker (ze moeten er bijna 2 uur voor rijden) dat ze net zoveel om ze geven en van ze gaan houden als wij hebben gedaan en ga ze zeker echt wel missen. Bewaar ook twee fotolijstjes van ze en hun fotoalbum en wie weet horen we soms nog wel eens wat van die twee hoe het met ze gaat. Het is zwaar, maar we moeten eerlijk zijn en reël en met de oudste gaat het gewoon niet samen met de kleine en willen ze niet splitsen en dat gebeurt nu ook niet en beter een liefdevol nieuw huis dan naar een asiel.
Sterkte dan maar voor morgen, vraag of je dan een keer langs kan komen. Al is het alleen maar om te zien hoe ze reageren. Ik zou wel willen weten en willen zien met eigen ogen waar ze terecht komen. Ik heb dat destijds toen ook zo gedaan.
Zal er over nadenken, je hebt opzich wel een punt al hebben we er wel vertrouwen in anders rijden ze niet naar hier en dat is een rit van bijna 2 uur, maar wie weet horen we nog wel eens wat van ze.
Wat naar voor je dat je je honden moet herplaatsen...weet helaas hoe het voelt :'(. Maar is het niet heel positief gedacht dat deze mensen de honden ook meenemen zonder dat er eerst goed persoonlijk kennis gemaakt is? Misschien klikt het wel helemaal niet tussen den mensen en de honden of heb je er zelf geen goed gevoel bij..... Bedoel het goed hoor, begrijp me niet verkeerd maar wacht eerst rustig af wat voor mensen het zijn voordat je je al helemaal gaat voorbereiden op het afscheid van je schatten. Ook zou ik zelf de honden naar de nieuwe baasjes brengen...puur voor het gevoel.... Maar goed, heel veel sterkte en hoop dat de hondjes een super goed gouden mandje krijgen.
Ja het is hier stil. De kleine meid ligt te slapen en ik ga zo het huishouden doen. Hebben maandagavond even flink gehuild toen we de spullen verzamelde en gisteravond toen ik thuis kwam nog eventjes, maar het is goed zo en beter en ook beter dit dan dat ze naar een asiel waren gegaan. Het zijn lieve mensen, hebben alle tijd en de ruimte en heel belangrijk geen (kleine) kinderen en willen die ook niet en zijn er allebei op een donderdag niet en voor de rest werken ze partime. Ik geloof dat alleen zij op een donderdag voor eventjes naar huis komt ´s middags om ze uit te laten totdat ze gewend zijn. Namen als dank bloemen en een doos merci mee. Ja het was moeilijk en zullen het soms nog moeilijk krijgen, maar beter dit dan dat er hier wat was gebeurd met de kleine meid. Ze sturen ons soms nog een mail/foto toe en laten dan weten hoe het gaat, al zal dat later wel verwateren. Ik denk dat ze het daar goed krijgen/ hebben en we staan hoe moeilijk die beslissing ook was dat er voor 100% achter. Hier komen alleen nooit meer honden, want dat vinden we niet eerlijk tegenover onze hondjes die nu gelukkig een heel lief baasje en bazinnetje hebben gevonden. Weet je ik liep de laatste maanden op mijn tenen en was zo gestrest. Merkte man lief, mijn ouders, andere mensen die we kennen. Als je 3x dagen alleen thuis bent met je kleine meid en je hebt dan de hele tijd een hond die continu blaft en niet luisterd daar word je echt bijna overspannen van. Mijn moeder had laatst tegen mijn vader gezegd, het gaat niet goed met haar ze is zo gestrest, gespannen. Ja dit is echt beter zo.