Ervaring met isolatiehoes konijnenhok?

Discussie in 'De lounge' gestart door MacG, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ons oude konijnenhok begint erg slecht te worden, dus wil ik een nieuwe bestellen. Nu zijn er ook isoloatiehoezen te koop. Die passen strak om het hok heen, voor in de winter. Er zijn luchtgaten en de deurtjes kunnen nog open etc.

Beschermhoes voor konijnenhok

Heeft iemand ervaring met deze hoezen? Want ik heb toch wel wat vragen.

Bijvoorbeeld: het hok is niet groot genoeg, dus we zetten ook een stukje grond af zodat ze lekker de pootjes kunnen strekken. Maar ja, dan gaan ze natuurlijk aan de hoes knagen... Hoe stevig is die hoes? Is hij makkelijk omhoog te schuiven? Want dan kan ik ze 's nachts opsluiten met de hoes naar beneden en dan overdag kunnen ze weer los met de hoes zo hoog dat ze er niet bij kunnen.

Op de website staat dat ze STRAK om het hok passen :S. Zou dat betekenen dat ze er dus erg lastig om gaan? Graag hoor ik van iemand die zo'n ding ook echt gebruikt heeft :).

2. Costly

Costly Niet meer actief

Wij hadden er eentje. Hij is 1 winter meegegaan. Ze hadden hem zo kapotgeknaagd en makkelijk eraf ging hij ook niet.

3. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Oh dat valt tegen!

Was het precies zo'n zelfde hoes als in de link? Er staat nog wel bij: gemaakt van sterk nylon...

Dan wordt het misschien toch weer plexiglas voor de raampjes en een kattenluikje!

4. Costly

Costly Niet meer actief

Ik ga hem ff voor je opzoeken

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Wij hebben ze nooit gebruikt. Ik zou een nieuw hok kopen en een ren met hekjes om er tegenaan te zetten of zo. In de winter wat extra stro en jute zakken ervoor. Konijnen zijn in de winter vaak erg vet dus kunnen wel wat hebben. Voor de zomer zou ik geen hoes aanschaffen, lijkt me niet erg ventilerend

6. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Tja dat lijkt er wel sprekend op he... Ik denk dat ik hem maar niet meebestel dan. 1 van mijn konijnen is echt een sloper, dus dat ding gaat dan ook waarschijnlijk maar 1 winter mee...

@KateK: het is niet voor de zomer hoor, echt alleen voor de winter. Maar omdat de hokken nogal eens van maat veranderen, leek het me handiger er meteen 1 mee te bestellen.

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Lekker extra stro erin van de winter en een deken over het hok.

8. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de hoes wel gebruikt en vonden hem ideaal. Paste makkelijk om het hok en hadden ook nog wel extra stro enz erin maar vond het ideaal. Hier konden onze konijnen er niet aanknagen kwamen ze niet bij.

9. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik zou het niet doen....
    Die hoezen zijn super duur en passen nauwelijks. Zitten super strak en als je niet uitkijkt dan eten je nijnen ze kapot.

Een deken zou ik persoonlijk ook niet doen. Als het heel koud is en je legt iets over de kooi heen trekt de kou daar juist in. Als het bijv. sneeuwt laten wij de sneeuw juist liggen op het dak, want dat isoleert gek genoeg ook!

Wat wij hier doen: in het nachthok heel veel stro leggen en wat wij echt ideaal vinden: we hebben wat dikker plastic gehaald bij de bouwmarkt en dit strak om de kooi heen gespannen en gewoon met punaises dichtgemaakt, werkt prima en je bent voor 10 euro klaar. Zodat het wind en water dicht is. In de zomer halen we er dit dan af.

En tegen het knagen van de randen van de kooi hebben we van die alu hoekprofielen erop gelijmd/geschroeft.

Aan de kooi hebben wij nog een ren gemaakt die altijd open staat. En soms kiezen mijn nijnen er zelfs voor om in de vrieskou/ sneeuw gewoon buiten te gaan zitten! terwijl ze ook de keuze hebben om naar binnen te gaan....blijkbaar vinden ze dat zelf fijn!

Wij hebben een hele dure kooi (ruim 250 euro) en ik koop echt niet ieder jaar een nieuwe, want dan zou het wel heel duur zijn hihi!

Succes in elk geval met je keuze!

Deel Deze Pagina