Nieuw Zeeland: tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Liene, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Volgend jaar maart gaan we een maand naar nieuw zeeland, rondreizen met een camper. De jongens zijn dan 1 3/4 en 3 1/2.
    Alles is geboekt en regelt, dus nu komt het leuke deel: route in 'detail' plannen en leuke trips zoeken.
    Heeft iemand nog tips waar we langs moeten en wat we moeten zien? mooie campings of leuke uitstapjes?

we beginnen in Christcurch en vertrekken een maand later vanuit Auckland.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.193
    4.501
    113
    ik stuur je een pb

3. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Dank voor de tips!

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Oeh jaloers! Mijn man en ik hebben deze reis in 2011 gemaakt zo mooi!
    Wil je nog tips? Dan stuur ik je even een pb met onze route!

5. Evelien85Delft

28 jul 2014
    8
    0
    0
    NULL
    Delft
    Gaaf!! Wij hebben 'm precies andersom gedaan. Zuidereiland vonden wij het mooist. Met 4 weken zou ik 2,5 week zuidereiland en 1,5 week (of misschien zelfs maar 1 week) noordereiland doen.

Wij vonden het zuiden van het Zuidereiland het mooist. Met kinderen zijn de Catlins in het zuidoosten (wat minder toeristisch, maar één van onze hoogtepunten) denk ik heel gaaf, of het schiereiland waar Dunedin ligt: allebei de plekken hebben veel zeehonden, pinguïns, zeeleeuwen, dolfijnen, etc.
    Wanaka is fantastisch mooi en tja, verder kom je al snel bij alle andere "standaard" plekken. Gaaf hoor.. nu ik het zo op schrijf krijg ik ook weer zin om te gaan :)

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Gaaf. Ik ben er ook een keertje geweest. Mijn broer woont in Carterton, ligt op Noordereiland. In Roterua heb je allemaal warmwaterbronnen. Is ook heel leuk om te gaan bekijken.
    En de Maoricultuur is ook heel interessant. Ze geven dan complete shows weg.

7. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Wat gaaf!! Vorig jaar 5 wkn geweest! Heb een excel document met onze planning. Als je dit wil zien kan je mij een pb sturen.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Heerlijk!
    Ik heb zelf een paar jaar in nieuw zeeland gewoon, wat een prachtig land, zoveel te zien en te doen.

Je zal wel al genoeg tips hebben gehad ondertussen.
    1 van mij: in maart kan het soms al wat frisser zijn op het zuidereiland. Neem in ieder geval 1 warme trui en 1 warme broek mee.
    Heel veel plezier, ik kan zelf niet wachten tot ik met vriend en kids die kant op ga en ze laat zien waar ik zo'n geweldige tijd heb gehad....nog even geduld!

9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.703
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb ook in Nieuw Zeeland gewoond, in Morrinsville( noordereiland).
    Rotorua is idd een aanrader!

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Leuk!
    Ik in Howick, 20 min buiten Auckland :)
    Tis zo ver weg, anders was ik al 100 x terug geweest...

11. nurrie09

nurrie09 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.292
    28
    48
    NULL
    overrijssel
    Rotorua , wangareij, watervallen ben er twee x geweest heb familie er wonen. In auckland ,henderson het is er prachtig

Deel Deze Pagina