Hongersignalen als je baby ouder wordt

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Konijn, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb een vraagje... In het begin waren er duidelijke signalen om te herkennen of je baby honger had: smakken, op vuistjes sabbelen etc.

Inmiddels heeft mijn dochter echter de fase bereikt waarop ze constant, de hele dag door smakt, kwijlt en alles in haar mond stopt.

Ik weet niet zo goed meer wanneer ik haar moet voeden. Er lijkt wel een beetje een ritme in te komen (in ieder geval tot een uur of drie 's middags, daarna blijft het een paar uur rommelen), maar dat gaat nu vooral een beetje op tijd. Na een uur of drie neem ik aan dat ze wel weer trek zal hebben en valt ze inderdaad gretig aan.

Hoe kun je bij een wat ouder wordende baby herkennen of hij/zij honger heeft? Judith krijgt nog steeds wel een stuk of zeven voedingen (zes 'echte' en de hele avond af en toe wat slokjes). Ik ben een beetje bang dat ik haar te veel geef (ze groeit namelijk tamelijk voorspoedig: wat gewicht betreft hoef ik me alles behalve zorgen te maken dat ze te kort komt), maar ik dacht dat dat niet kon bij borstvoeding op verzoek. Maar ja, misschien wel als ik meer geef dan ze verzoekt...

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Zou me daar niet druk om maken, als Judith niet wil drinkt ze niet, Iris is een maand ouder en die drukt met haar tong mijn tepel uit haar mond of draait haar hoofd weg als ze neit meer wil. Voordeel van bv is ook dat je dat onbeperkt mag geven . Als ze straks gaan kruipen en lopen verdwijnt dat babyvet wel! Hoe zwaar is Judith?

Iris huilt als ze honger heeft en wordt dan heel onrustig, veel aan het bewegen, ook maakt ze drink bewegingen met haar mondje!

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!

Vorige week woog ze 7010 gram... Dat drukke bewegen doet ze volgens mij ook... Ik heb er vanmorgen nog eens goed op zitten letten, maar ze kauwt ook nders op haar speeltjes dan anders.

Maar van borstvoeding kun je niet te veel geven dus? Dat is mooi...

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Mijn zoontje was toen al over de 8 kilo, ook al zo'n zuiplap! ;) Ik deed net als jij.... op vaste momenten aanbieden en tussendoor als hij hongerig oogde (jengelig, smakken, happen naar mama :))

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Mooi gewicht toch! Ze doet het goed! Misschien begint ze al last van haar tandjes te krjgen en is ze daardoor meer aan het kauwen!

En, graag gedaan ;)

6. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Luuk is ouder en heeft een andere manier om het te laten merken, hij trekt aan mijn shirt en gaat heel boos kijken en piepen :)

7. Liene zegt: Liene pap djinke! :)
    Tisse doet een soort 'hongerhuil'. Een soort van mengeling tussen roepen, huilen die hij alleen gebruikt tegen mij en als hij honger heeft. Hij kijkt me dan ook heel sterk aan.

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Justin geeft als hij op schoot zit een kopstoot richting borsten(doet soms echt zeer)
    En hapt dwars door mijn kleren heen op zoek naar.......

Deel Deze Pagina