hcg waarden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwendy, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwendy

zwendy Lid

14 nov 2008
    83
    0
    0
    volgens mn laatste maandstonden zou ik 4 weken en 2 dagen zwanger zijn, heb vanavond de bloeduitslag gehoord en mn hcg waarden liggen op 15184. nu zegt de dokter dat ik +- 7 a 8 weken moet zwanger zijn, wat denken jullie daarvan?

2. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland
    Volgens de uitslag ben je dus al 2 maanden zwanger.

Hoe was je laatste maandstonden dan. had je heel weinig bloedverlies of normaal. Het kan zijn dat je zwanger was van een tweeling. En dat er 1 het niet heeft gered.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hier staat een tabel van de gemiddelde HCG waarden:

http://9maand.be/zwanger/zwanger/whcg.php
    15000 klopt wel ongeveer met 7-8 weken.

Dan ben je dus waarschijnlijk een maand langer zwanger, sommige vrouwen hebben nog een bloeding tussendoor die lijkt op een menstruatie. Was misschien wel de innesteling.

Zou idd ook een tweeling kunnen zijn, dan stijgen de HCG waarden sneller.

Je eerste echo zal het uitwijzen, spannend!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
  5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat is inderdaad een hele hoge waarde! Bij mij was de HCG-waarde 150 toen ik 4w2d zwanger was. Krijg je nu binnenkort een echo om te kijken hoe ver je bent?

6. zwendy

zwendy Lid

14 nov 2008
    83
    0
    0
    woensdag moet ik naar gyn die mag dan wel een echotje nemen dat ik gerust ben hoor. kom al nerveus als ik hoor praten van een tweeling, mijn meme was tweeling mn tante tweeling en ikzelf ook tweeling. het worden dus spannende dagen, bedoelen jullie ook dat er iets zou kunnen mis zijn dat ik zo een hoge waarde heb of wat denken jullie allemaal? ben wel ongerust en tot woensdag is het nog heel lang he

groetjes wendy

7. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Volgens mij bedoelde degene die een 'tweeling' aanhaalde dat het in het begin van je zwangerschap een tweeling was maar dat er 1 vruchtje is afgebroken (en een bloeding veroorzaakt heeft)...dus dat je nu dan 2 maanden zwanger zou kunnen zijn van een kindje.

Het zou in ieder geval een logische verklaring zijn...maar alles is mogelijk he? Het is denk ik niet anders dan dat je afwacht tot woensdag. Ga er vanuit dat het goed zit en probeer je niet te druk te maken, is ook niet goed voor je kindje. ( Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is).

Succes!

8. evelien30

evelien30 Actief lid

4 jul 2008
    161
    0
    0
    zuid holland

Ja dat bedoel ik idd. Je hoort wel vaker dat iemand zwanger is van een tweeling en dat 1 van de 2 het niet redt. Hierdoor een bloeding krijgt en dan denkt niet meer zwanger te zijn maar blijk later toch nog zwanger omdat 1 het wel redt.

Deel Deze Pagina