Hallo allemaal Ik ben nieuw hier op het forum en het wordt toch eens tijd om mezelf voor te stellen =) Ik ben Rooz, 23 jaar en woon in Venlo. Ik woon samen met mijn vriend (verloofd sinds maart! ) en onze 3 katten. Al een jaar of 2 weten we zeker dat we heel graag een beebje zouden willen samen. Omdat in april mijn implanon eruit moest zijn we hier serieus over gaan praten, en we vonden de tijd rijp om de natuur zijn beloop te laten en hopelijk spontaan zwanger te worden. Helaas is mijn implanon onvindbaar (op een echo, 2 röntgenfoto´s en een mri werd niets gevonden). Een bloed test heeft nu uitgewezen dat er helemaal geen implanon aanwezig is Vandaag heb ik bloed laten prikken om het prolactine te bepalen en ik moest de afgelopen maand een tempkaart bijhouden van mijn gyn om te zien of er uberhaupt wel een eisprong is.. Al met al maak ik me dus een beetje zorgen dat er iets aan ons ´mankeert´ Het grootste gedeelte van mijn omgeving is hiervan niet op de hoogte (niet iets wat je tegen iedereen verteld he) en ik hoop hier een beetje steun te vinden, want het sleept ondertussen al 3 maanden en heb het inmiddels el hoog zitten xx Rooz
welkom op het forum. Ik weet sinds twee en een halve maand dat mijn prolactine te hoog is. Slik sindsdien 2 pilletjes cabergoline in de week en heb nauwelijks last van bijwerkingen. Door het hoge prolactinegehalte menstrueerde ik niet, ben dec. 2009 met de pil gestopt, had dus ook geen eisprong. Nu ben ik 4 weken geleden voor het eerst in anderhalf jaar weer ongesteld geweest. Is je bloed al eerder gecontroleerd op de hoogte van je prolactinegehalte? En heb je andere klachten waardoor ze denken aan een te hoog prolactine gehalte, bijv. vocht uit je tepels? Mocht je vragen hebben, stel ze gerust. En veel succes. groetjes Vanessa
Dankje twinklestar @Vanessa: Het punt is dat ik dus wel menstrueer... Ik heb bij de gyn aangegeven dat ik het erg vreemd vind dat ik in 3 jaar tijd (blijkbaar zonder implanon) niet zwanger ben geraakt en dat ik nu bang ben dat er iets met onze vruchtbaarheid is. Ik denk dat dat dan de klacht is die je bedoeld, want verder heb ik eingelijk nergens last van. De enige bloedtest die ik heb gehad was om te zien of het implanon er zat, verder geen testen. Volgende week maandag heb ik de afspraak voor de uitslag. Als het prolactine dan te hoog is, ga ik iig vragen naar cabergoline
hmm, dan is het wel wel raar. Meestal menstrueer je niet of maar zelden. Heb je wel een inwendig onderzoek gehad? Dan zien ze of je eitjes iig rijpen. Heb je afgelopen maand moeten tempen of ben je daar net mee begonnen? Blijft vreemd dat je inderdaad nog niet zwanger bent geworden, vooral omdat je dus kennelijk al die tijd niet beschermd bent geweest. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer er niet al te veel mee bezig te zijn ( en dat zeg ik) en wacht gewoon de uitslagen af. Je kan er nu zelf niets aan veranderen en gelukkig leven we in een tijd waarin er heel veel mogelijkheden zijn. En als je eenmaal in de mmm zit, moet je ook wel heel geduldig kunnen zijn. Heb vandaag zelf weer gebeld voor een vervolgafspraak en kon op 13 sept terecht. Gelukkig kan je op dit forum terecht met al je vragen. Groetjes Vanessa
welkom op het forum! ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en dat je ooit (lees;snel) zwanger mag raken! liefs
Dankje cherryl! Ik heb de afgelopen maand pas getempt op advies van mijn gyn. En zodoende ook hier terecht gekomen. Hoe regelmatig mijn ongesteldheid precies is weet ik niet.. Meestal voel ik de dag ervoor een paar flinke steken en dan begint het. Verder heb ik nog helemaal geen onderzoeken gehad, maar ga ik wel naar vragen volgende week. Heb ook gevraagd om een andere gyn ivm met locaties van het ziekenhuis (ik werk ik venlo in het ziekenhuis, dus ik vind het niet handig om voor de uitslag naar venray teg aan waar mijn gyn blijkbaar zijn spreekuren heeft) en daar ben ik eigenlijk wel blij mee, voelde me niet 100% op m gemak bij die andere. Ik weet dat ik geduld moet hebben, maar ik wil zo onderhand wel eens weten wat er scheelt. Kan het niet goed hebben om niet te weten wat er aan de hand is. Gelukkig kan ik stiekum morgen al in het systeem kijken naar de uitslag Dan kan ik me ook wat beter voorbereiden op het gesprek maandag. En Vanessa ik denk dat je nu lang moet wachten omdat het vakantie is? Dat kreeg ik iig wel te horen vandaag want ik wilde natuurlijk liever sneller een gesprek. En tja, er niet mee bezig zijn.. Het lijkt wel alsof nu alle moeders met babies en zwangere vrouwen voor mijn neus gaan lopen
Vervelend dat je je niet 100% voelt bij de gyn die je nu hebt, is zo belangrijk. Maar fijn dat je nu bij een andere terecht kan. En heel handig dat je de uitslagen al van te voren weet. Iedere gyn houdt er volgens mij zn eigen werkwijze op na. Ik kreeg bij mn intake gesprek al gelijk een echo, bloedonderzoek en mn vriend moest zn zaad inleveren. Je kan het maar achter de rug hebben. Tot nu toe heeft er tussen iedere afspraak minimaal 4 weken gezeten, dus ik had nu ook niet anders verwacht. Is in het ziekenhuis waar ik loop de normale wachttijd. En daartussen heb ik soms een belafspraak, maar vind dat dan weer erg onpersoonlijk. Ik hoop dat ze snel vinden wat je hebt, dan kan je in ieder geval verder. Ook al is het misschien met medicijnen. Dat geeft toch enigzins wat rust, ook al had je het liever anders gewild. Laat je het weten als je de uitslag hebt? Vanessa
Volgens FF wel een ei, maar niet van harte.. (zie bijlage) en ik ben er zelf ook niet van overtuigd.. Hoewel ik de afgelopen week wel met regelmaat krampjes had en 1x echt misselijk, maar verder niks dus volgens mij betekent het niet echt wat Heel misschien kan mn vriend zn zaad 'off the record' inleveren voor semenanalyse omdat ik de medewerksters ken. Maar dat ga ik morgen vragen. Als de uitslag van de bloedtest binnen is zal k m hier posten. Ben trouwens ook benieuwd naar de cijfers van de vorige test, aangezien de gyn alleen zei dat er geen implanon aantoonbaar was. En ja de gynnen zitten hier ook altijd goed vol gepland, dit is de eerste keer dat ik met een week terecht kan En bedankt voor je support! Ben je ook bezig om zwanger te worden?
Ben ook wel benieuwd naar wat de gyn te zeggen heeft. De reden waarom ik in dec 2009 stopte met de pil, was eigenlijk gewoon om ff te ontpillen. En om te kijken of ik zou gaan menstrueren, aangezien ik op mn 18de al een keer voor een jaar gestopt ben geweest en het niet op gang kwam. Nu kwam het weer niet op gang. Heb toen in augustus te horen gekregen dat ik in principe onvruchtbaar ben en ik zonder hulp van de mmm niet zwanger zou kunnen worden. En als ik een kindje zou willen in de toekomst, kon ik maar beter zo snel mogelijk beginnen. Het proces is lang en hoe ouder, hoe moeilijker. We waren nog helemaal niet met kinderen bezig, dat kwam later wel, dachten we. Na veel praten en denken hebben we samen besloten er voor te gaan. Alle andere plannen kunnen later ook wel. We hadden samen afgesproken dat als ik eind maart nog niet menstrueerde, dat we dan de stap zouden maken. In de tussentijd nog het een en ander aan homeopatische middeltjes geprobeerd. In Mei de eerste afspraak met de gyn. Ik had mn dossier bij me van de dokter en eigenlijk had ze al gelijk een vermoeden van het "probleem". Ik was namelijk al getest op prolactine en volgens de ha waren de uitslagen goed, volgens de gyn niet. Dus nog eens bloedprikken en toen was het weer te hoog. Nu medicijnen en een mri gehad van de hypofyse. Te hoog prolactine kan namelijk wijzen op een goedaardig gezwelletje op je hypofyse. Heb via de ass te horen gekregen dat alles goed was, gyn is op vakantie. En dus voor het eerst weer ongesteld geweest en zit nu te wachten op de volgende menstruatie. We moeten eind aug nog een keer mn vriend zn zaad in leveren, want bij de eerste uitslag was maar 25% goed beweeglijk. De rest was te traag, maar ze waren wel met genoeg. En als dat hetzelfde is gebleven is het nog geen probleem, is het achteruit gegaan, dan beginnen we met insemineren. Maar ik zie het nog steeds positief in. De weg van de mmm is lang, maar het is het bewandelen waard! ZOW, das een lang verhaal geworden! Ik hoop dat we binnenkort beide goed nieuws hebben en dan het liefst in de vorm van een positieve test!! x
Wat vreemd dat je HA zegt dat je waarden goed zijn, maar dat de gyn vervolgens zegt dat ze te hoog zijn. Wel jammer, anders had je misschien al eerder aan de medicijnen gekunt? Wij denken ook zo van, laten we nu maar al beginnen met onderzoeken e.d. want je bent zo weer een paar jaar verder. Mijn moeder vind dat het voordeel, omdat ik nog zo jong ben. Áls er iets mis is weten we dat al vroeg. Hopelijk blijft je ongi uit en ben je snel zwanger!
Vandaag de waarden gecheckt: FSH 4,2 IE/L Oestradiol 0,08 nmol/L Deze zijn geprikt op de 3e dag van mn ongi Progesteron 1,6 nmol/L (11-07-11) Prolactine 0,4 U/L Voor zover ik op internet kan vinden zijn deze waarden normaal Das wel een zorg minder Morgen mag ik het zaad van mn vriend brengen. Wordt geen officieel onderzoek, maar ze gaat iig kijken of het er normaal uit ziet en of er genoeg leven in zit
hey, wat fijn dat dat er allemaal goed uitziet. Nu maar hopen dat de uitslag van het zaad er ook zo goed uit ziet. Dat is ook echt een zorg minder. Wanneer weet je die uitslagen ongeveer? Greetz
Waarschijnlijk meteen morgen. Ik werk in het lab en de semenanalyse zit op dezelfde afdeling. Ik vind het echt meega spannend. Vriendlief is wat nuchterder, hij is ervan overtuigd dat het allemaal wel goed komt. Ik ga duimen dat hij gelijk heeft! xx
Ik duim met je mee!!! Ik vond zijn uitslagen spannender dan die van mij. En hij vond mijn uitslagen spannender. Haha, liefde is= elkaars uitslagen spannender vinden. Veel succes morgen. Liefs Vanessa
De uitslag is goed Het was geen volledig onderzoek, maar de concentratie is goed (83 miljoen) en ze zijn bewegelijk genoeg Ze zei dat het zeker genoeg is voor een bevruchting. Ik ben zo blij met deze uitslag! Nu alleen dus nog de vraag waarom ik in 3 jaar niet zwanger ben geraakt.. Maar ik denk dat ik dat maandag met de gyn moet overleggen
yeah, goed hoor. Dat is vast een hele opluchting. Maar het blijft raar dat je niet zwanger bent geworden. Je zal vast wel onderzocht worden door de gyn, d.m.v. binnenwaartse echo. Ben je wel regelmatig ongesteld of niet? Heb je al wat rondgekeken op het forum? Misschien dat je bepaalde klachten herkent van anderen ofzo? Groetjes Vanessa Ps: Je kan beter een wat langer shirt aantrekken naar de gyn, dan voel je je niet zo bloot tijdens het onderzoek.
Ik wilde wel gaan vragen naar een echo of iets degelijks ja Omdat vriendlief helemaal in orde is zou het probleem wel eens bij mij kunnen liggen en ja, ik wil heeeel graag duidelijkheid. Bedoel je al naar de afspraak van maandag? Die is officieel om de bloeduitslagen en mijn tempkaart te bespreken. Weet niet of ze dan meteen inwendig gaan kijken? Ben dan trouwens wss in mijn werkkloffie (wit ziekenhuispak) maar ik zal voor de zekerheid een lang hemdje eronder aantrekken Ben wel met enige regelmaat ongesteld, toch wel maandelijks heb ik het idee. Heb het nooit echt bijgehouden, ik kreeg/krijg altijd een flinke steek in mijn onderbuik en de dag erna (soms zelfs al dezelfde dag) werd ik ongesteld. Vond dat eigenlijk wel handig dus had nooit de behoefte om het exact bij te houden. Heb inderdaad net een topic gevonden met wat herkenbare symptomen Ook dames die volgende week hun nod hebben dus dat komt goed Hoe is het bij jou? Ben je al ongesteld geworden?
Iedere gyn werkt anders. Ik kreeg met de eerste afspraak al gelijk inwendig onderzoek. Gelukkig was daar wel alles goed. Ik hoop voor je dat ze uiteindelijk niks vinden. Misschien is het gewoon domme pech dat er niets is gebeurd al die tijd, maar ben je wel gewoon vruchtbaar. Heb je wel je eisprong kunnen vinden met tempen? Ik ben nog steeds niet ongesteld. Zit nu op 34 dagen. Ik heb natuurlijk al die tijd geen cyclus gehad, dus het kan nog wel even duren voor die normaal wordt. Ik doe wel regelmatig een zwangerschapstest, maar die blijven ook negatief. ( ben wel een beetje testverslaafd) Hoe oud ben je, als ik vragen mag? x