Gelieve enkel te reageren als er echt interesse is in het huis. Zal ook handiger zijn voor de TS. Kathy
zeker doet dat ertoe. Als het verkocht wordt omdat de je ouders het nu financieel niet kunnen dragen is de kans groot dat de vraagprijs te hoog is. Als ze 'm verkopen omdat ze hun eigen huis niet kwijt kunnen geeft dat de mogelijkheid om flink af te dingen. Dus zo gek is die vraag niet hoor. Zeker nog nooit een duur huis gekocht?
daarbij, ik heb een aantal woningen bezocht en daar kreeg ik wel te horen waarom het te koop stond hoor.
zo OMG.. ik heb ff de reacties gelezen...volgens mij is dit nog steeds de te koop hoek... waarom vinden mensen het moeilijk om alleen inhoudelijk te reageren ipv allerlei vragen te stellen die niet relevant zijn...en zeker niet van toepassing als je niet als koper geinteresseerd bent?
Als ze via Funda de betreffende makelaar bellen en vragen wat de reden is waarom een nieuwbouw woning te koop staat, krijgen ze ook het antwoord Op deze manier zal je hier geen potentiele koper(s) vinden. Wens je ouders heel veel succes bij de verkoop, zal zeker wel goedkomen want er is binnenshuis nog niets gedaan dus de nieuwe bewoners beginnen in een nieuw huis!
Bedoel het helemaal niet verkeerd hoor, maar je reactie is niet zo leuk. Snap wel dat je jezelf gaat verdedigen want sommige opmerkingen van bepaalde dames slaan echt geen kant of wal. Het is eerder afgunst dan een reactie op je oproep geven. Ik vind het een mooi huis, alleen zou hem nooit kunnen bekostigen. Wilde alleen ff off-topic reageren op je felle reacties, maar dat neem niet weg dat ik hoop dat het huis snel verkocht zal worden!
Ik begrijp je reactie volkomen,lijkt alsof sommige van de dames die hierop reageren zich afreageren wat ergens anders gaande is. Als ik het kon betalen zou ik het zeker weten,en het gaat idd niemand hier op de forum wat aan de rede is om het te verkopen als zij echt geen intresse hebben. Het is geen roddelcorner......
bedoel het zeker niet fel en ben me daar ook zeker niet bewust van, maar het is niet leuk idd dat er zoveel negatieve reacties zijn, en je gaat toch ook niet vragen waarom iemand zijn kinderwagen of iets dergelijks verkoopt?het heeft weinig toegevoegde waarde!wie wil dit mooie huis kopen? hoop snel een echt geintresseerde te vinden dus dames vertel het rond.
Mwoah, ik vind de vraag waarom iets te koop staat zeker wel relevant hoor. Dat wordt bv. ook gevraagd als iemand een hond of kat kwijt wil, en terecht m.i. Ik snap wel dat je de reden niet op het internet wilt zetten, maar voor een geïnteresseerd iemand is er dan altijd nog de PB en ik zou er gewoon iets minder fel op reageren, het zijn maar gewoon vragen en ook die tonen interesse... Bovendien staat dankzij al die vragen jouw topic nog steeds bovenaan
Sorry ,maar als je hier een forum over opend kun je zeker bepaalde vragen verwachten. Ik vind een reden waarom zo'n huis te koop staat ,zonder dat het afgewerkt is toch wel belangrijk. Want 1 van de redenen kan zijn financieel in een strop zitten ,dat is heel vervelend ,maar dat houdt wel in dat de verkopers het maximale uit het huis willen halen en het huis wellicht veel te hoog in de verkoop staat, in verhouding met wat het daadwerkelijk waard, omdat het niet is afgewerkt. Als je bepaalde reacties hier niet leuk vind ,dan had je het wellicht niet hier moeten plaatsen...
sinds wanneer moet je vertellen waarom het te koop staat? Al is het financiele strop. De koper geeft uiteindelijk toch eraan wat hij geven wil/kan navenant wat hij het waard vindt. En als ik zou moeten verkopen uit financiele strop zou ik gewoon een andere reden opgeven.....gaat eigenlijk niemand wat aan. Stel de buren zijn vervelend. Zou ik niet vertellen aan eventuele kopers. Voor hetzelfde geld kunnen zijn prima met de buren door een deur.
Ik vind het een prachtig huis, ben alleen net verhuisd....maar ik wil wel even een linkje plaatsen bij een bekende van me (die makelaar is, misschien weet hij iemand) en als ik iets hoor, pb ik je wel! Vrees alleen dat ik niets hoor, want tja, het huis staat al op Funda, dus denk dat hij het dan al wel gezien heeft! Toch, wie niet waagt.... Wens je ouders succes met de verkoop, spannende tijden zijn dat!
Ik bedoel dat in die zin ,omdat het daardoor wellicht veel hoger in de verkoop staat. En als mensen er op korte termijn vanaf moeten ,valt er vaak meer te onderhandelen. In dit geval is het zelfs een onafgerwerkt huis , waar nog veel aan gedaan moet en daardoor de prijs wellicht meer naar beneden kan.In dit geval vind ik dat je met bepaalde redenen als kopende partij nog vele kanten op kan en dan vind ik een reden wel belangrijk.