Nieuwbouw huis: wie ook?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoholic, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Tnx voor je reactie. Mooi huis hebben jullie!
    We hebben idd al geïnformeerd bij de gemeente. Wist niet dat een aannemer ook een ruwe schets kon maken en op basis daarvan dus een offerte..
    We gaan eens wat rondbellen en een paar aannemers vragen hoe en wat. Bedankt voor je info! Best spannend allemaal..

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Update.. Gister een optie genomen op een kavel!!
    Afgelopen week de gemeente gesproken en een aannemer. Aankomende week dus gaan zorgen voor een schets en offertes. We hebben nu 4 mnd max voor we moeten kopen.
    Super blij, we zien het ook helemaal zitten.

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Leuk!! Spannende tijd! :)
    Als het goed is, kunnen wij maandag weer verder met bouwen en is eindelijk de bouwstop eraf! Pffff!

4. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Leuk hoor! Hoe groot is het kavel? Al een beetje een idee wat voor soort bouwstijl heb je in gedachten? Ook al eens aan houtskeletbouw gedacht? Heeft enorm veel voordelen tov traditionele bouw.
    Succes met alles!

5. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Kavel is 622m, bouwstijl zal echt landelijk zijn. In die straat staan meerdere woonboerderijen en die stijl willen we ook, met wolfskap.
    Houtskeletbouw hebbe we nog niet naar gekeken. Wat zijn daar de grote verschillen mee?

6. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ooh wat fijn! Nu alles duidelijk met kavel dus?

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Om het je nog moeilijker te maken, traditionele bouw heeft ook veel voordelen tov houtskeletbouw! ;) Het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt...

8. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Wij hebben bewust gekozen voor traditioneel, beter geluidsisolerend en door nieuwere/betere isolatietechnieken (is dus anders dan in die link genoemd staat), hebben we zelfs een hogere isolatie- en milieuwaarde gekregen dan met hsb kon. Wij zijn zelfs goedkoper uit met traditionele bouw dan met hsb, we hebben namelijk meerdere offertes opgevraagd.
    Het grootste nadeel is dat het langer duurt dan hsb. Maar daar staat weer tegenover dat je bij hsb van tevoren alle stopcontacten enzo precies moet aangeven, het wordt immers in de fabriek al geproduceerd. Bij traditionele bouw tekenen ze dit eerst uit op de muren en kun je het echt zien in de ruimte zelf, dan kun je evt nog aanpassen.

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Maar kijk gewoon goed wat bij jullie past, ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren! Nu past traditioneel bouwen beter bij ons, maar dat hoeft voor jullie natuurlijk niet zo te zijn...

11. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik heb net alle stopcontacten op de muren getekend en die is mijn man nu aan t infrezen, dus dat kan gewoon hoor.
    Qua isolatie kan je traditionele bouw ook goed isoleren, maar t blijft een gegeven dat een steens muur altijd koud aanvoelt aan de binnenzijde, hoeveel isolatie je er ook in/tussen stopt. Die zal dus eerst 'verwarmd' moeten en straalt kou uit naar je binnenruimte. Daardoor zal je meer moeten stoken.

Maar goed, we gaan er hier maar niet een discussie over wat beter is. ;)

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Daarom plaatste ik ook dat laatste berichtje nog extra! ;) Je moet goed opletten wat voor jou belangrijk is en waar je prioriteiten liggen... :)

Het is al weer een hele tijd geleden dat wij alles op een rijtje hebben gezet en weet dus ook niet alle argumenten meer waarom wij niet voor hsb hebben gekozen. Wat ik nog wel weet, is dat we akoestische isolatie heel erg belangrijk vonden. Daarnaast wilden wij geen gipsen wandjes oid aan de binnenkant, maar 'hard' steen.
    We wilden ook graag volledige vrijheid en flexibiliteit hebben in oa materiaalkeuzes, indeling etc, maar ik weet eerlijk gezegd niet (meer) of dit bij hsb beperkingen oplevert... ;)
    Natuurlijk heeft hsb ook voordelen, dat zie ik ook wel, maar dit vonden wij minder grote voordelen dan wat wij bij traditioneel bouwen tegen kwamen. ;)

13. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ik zie dat we nog een hoop uit te zoeken hebben ;)

14. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Jippie, we hebben een optie op een nieuwbouw-hoekhuis!

Woensdag middag hebben we het gesprek bij de makelaar.

Weet iemand of we dan ook al de lijst mee krijgen wat het eventuele meerwerk enzo zal gaan kosten?

15. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik denk het niet. Ze weten immers niet wat je allemaal qua meerwerk zou willen... Je kunt wel voor jezelf vast op een rijtje zetten wat je zou willen aan meerwerk, dan kun je dat evt ook geven zodat ze dat kunnen gaan uitzoeken.

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Bij ons was er alleen standaard meerwerk beschikbaar en dus een lijst met prijzen.

17. Nogablokje

Hai dames,

Wie kan mij helpen? Misschien is het wel een hele domme vraag hoor.

Als je een nieuwbouwhuis koopt, zit er dan al wel elektra in, of moet je dat zelf regelen? Ik bedoel dan alles door het huis en in de meterkast enzo.

Wie kan mij helpen?

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja leidingen worden gewoon aangebracht.

Wij hebben in 2006 een nieuwbouwhuis opgeleverd gekregen (projectbouw). Nog steeds erg blij mee.

Wat ik als tip mee zou geven is: kijk niet alleen naar hoe je een huis warm houdt, maar ook hoe je een huis koelt! Wij hebben LT vloerverwarming die ook kan koelen in de zomer en dat is nu echt heerlijk. De vloerverwarming is gekoppeld aan een warmtepomp. Werkt erg prettig (en handig als je geen gas hebt :) ). Oh op dat punt nog een tweede tip: zorg dat je ventilatie/verwarmings units op zo'n plaats laat zetten dat je er geen last van hebt. Ze maken vaak meer geluid dan je denkt. Qua verwarming vind ik het ook erg prettig dat we 2 thermostaten hebben zodat ik beneden en boven apart kan verwarmen.

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Normaal gesproken zit dat er dan bij. Het is wel mogelijk om zonder te doen, maar dat moet je dan zelf aangeven!

20. Nogablokje

Nee liever met :D

Bedankt voor jullie reacties!
    En bedankt voor je tips rosao!

Deel Deze Pagina