Nieuwbouw huis: wie ook?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocoholic, 9 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Dames, hoe gaan de zaken?
    Hier is onze tekening in de maak. Komende week dus op aannemer jacht :-D
    We wille het liefste zoveel mogelijknog doen voor de bouwvak. je hebt zo weer een maand verloren daarmee.
    We merken wel dat we in een wereld vol nieuwe dingen stappen. Een aannemer hebben we al gesproken, legde vanalles uit. Heel fijn. Natuurlijk zullen er verschillendemeningen zijn tussen aannemers kwa materiaal dus ben benieuwd.

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Bij ons is eindelijk de bouwstop eraf! We gaan dus weer verder... :)

3. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Wij moeten woensdag ja of nee zeggen :D

Meiden wie kan mij helpen?
    Wij hebben nu een huis met hypotheek ;)
    Vanaf wanneer ga ik de nieuwe hypotheek betalen voor het nieuwe huis?
    Heb ik dan dubbele maandlasten zolang ze aan het bouwen zijn en ik nog in mijn oude huis woon?

Ik zie door de bomen het bos niet meer :)

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Wij komen vanuit een huurhuis, dus weet niet helemaal zeker of wat ik zeg wel klopt...
    Maar als je begint met de bouw, moet je de hypotheek al afgesloten hebben. Als je dan je eigen huis nog niet verkocht hebt of als je er nig woont, betaal je daar ook voor. Dus ja, dan heb je dubbele lasten!

5. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Je hebt idd dubbele lasten. Vaak is er sprake van een gedeelte bouwdepot en een gedeelte hypotheek. Vanuit het bouwdepot betaal je de kosten voor de bouw. Hoe meer je hier uit gebruikt, hoe meer rente je betaald.

Bij ons gaat de bouw goed. De bovenste twee verdiepingen zijn klaar voor de stucadoors. Nu gaan we beginnen aan de badkamers.
    Nog een paar maandjes en we kunnen uit de woonunit. Kan niet wachten... :)

6. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Nogablokje: jullie hebben je huidige huis nog niet verkocht? Dan heb je inderdaad dubbele lasten, zoals de rest ook al zegt.
    Wij hebben ons huis verkocht, gaan per september in een huurhuis totdat de bouw klaar is. In die zin dus ook dubbele lasten.

Eliza: spannend! Begrijp ik meervoud aan badkamers? Wauw! Bevalt de woonunit wel tot die tijd? Wij moeten begin september uit, en de unit aanvraag moet gelijk met de omgevingsvergunning aangevraagd worden. Dus dat gaan we nooit halen. Waarschijnlijk gaan we nu maar gewoon in een huurhuis. Misschien even ter overbrugging totdat we een unit neer moge zetten, maar misschien ook niet. Twijfel! En dan met 2 kids dus 3x moeten verhuizen zit me ook niet lekker.
    Hoe doen jullie dat?

7. Nogablokje

Bedankt voor de antwoorden meiden!

We hebben gister ja gezegd! En gelijk de buren maar even verteld dat we volgend jaar gaan verhuizen.. Voeld dus al helemaal echt worden!

8. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    En dames,
    Hoe staat het er allemaal voor?
    Hier in de fase aannemers zoeken, offertes opvragen en vergelijken. Jemig wat komt er veel op ons af. Gelukkig wel wat mensen om ons heen die daar wat meer verstand van hebben.

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Het is veel uitzoekwerk idd! En als je denkt dat je alles hebt gehad, komen er nog meer dingen bij... :p
    Hier ligt natuurlijk alles weer stil ivm bouwvak, maar voor mij is dat eigenlijk wel goed. Ik wilde graag alles blijven volgen en stond dan ook geregeld bij de bouw te kijken. Lichamelijk is dat voor mij niet makkelijk meer... Zondag gaan we nog even rustig alles bekijken en dan hebben wij ook even 3 weken 'vakantie' van de bouw! ;)
    Wat wel jammer is, is dat ze een week voor mijn uitgerekende datum weer beginnen. Hopelijk kan ik de verleiding dan weerstaan! ;)

10. Nogablokje

Wij hebben vanmorgen getekend!

Dinsdag een hypotheek gesprek, maar we weten al dat dat wel goed komt.

Na de bouwvak gaan ze beginnen met bouwen als het goed is.
    We hebben er zin in!!

11. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

We krijgen idd 2 badkamers. De 2e badkamer is op de bovenste verdieping. Daar komen de 3 meiden te slapen (12, 10 en 4) Daar zijn nu 3 slaapkamers, 1 badkamer, was/strijkkamer en een bergruimte.
    Op de 1e verdieping 4 slaapkamers en badkamer. Op de bgg een werkkamer, een speelkamer, een hal met toilet, een bijkeuken, woonkamer en een woonkeuken.
    Lekker ruim dus en een verademing omdat we nu op 125m2 wonen...

Wij moesten idd de vergunning gelijk indienen met de omgevingsvergunning van t huis, maar die was al bijna klaar. Vergunning voor unit was in 2 dagen rond.
    Het wonen er in is te doen, maar daar is alles mee gezegd. Zeker als je weet dat er op t zelfde kavel een prachtig huis staat. Dat kan dus niet snel genoeg af zijn...
    Het allergrootste voordeel vindt ik dat je er gelijk naast woobt
    Je kan alles in de gaten houden. Mijn man is natuurlijk de aannemer zelf dus voor hem is t ideaal@

12. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik heb een vraag over de afbouw. Hebben jullie gekozen voor glasvezelbehang of stuccen? Wat hebben jullie ongeveer betaald per m2. Ik heb echt veel offertes binnen en de prijzen verschillen enorm.

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Wij laten het sausklaar opleveren (stuccen), kostte uit mn hoofd zo'n 8/9 euro per m2.
    Bij glasvezelbehang hoeven de muren niet zo glad, dus dat is veel goedkoper.

14. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    @nogablokje: mooi! Gefeliciteerd! Heerlijk om te kunnen starten denk ik zo.

@eliza: wij hebben de knoop ook doorgehakt. Nu een huurhuis voor een paar maanden en dan nog op de kavel in een unit. Scheelt zoveel geld!
    Waar we wel van schrokken is dat we dan 3x aansluitkosten voor nuts moeten betalen?? 1x voor de bouw, 1x voor de unit want dat mag je schijnbaar niet doorlussen, en dan 1x voor als je in het huis woont.
    Wat waren jullie zoal extra kwijt?

15. Nogablokje

Bedankt Chocoholic!

Verder kan ik nog niet echt mee praten hier, duurt nog zoooo lang voor ik dingen mag beslissen enzo ;)

16. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Je kunt wel alvast vragen stellen! ;)

17. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Wij hebben een kast met bouwstroom en water op ons kavel geplaatst. Daar halen we ook de stroom en t water voor de unit uit. Als t huis af is verplaatsen we alles in 1 keer naar binnen en vragen we een gasaansluiting aan. Hier maar 1 keer kosten dus. Apart dat t bij jullie 3 keer is zeg...

18. Nogablokje

Nou daar ben ik dan met een vraag!

Wij zijn vanmiddag bezig geweest om de hypotheek te regelen.

Nu had de eerste adviseur ons voorgerekend dat we uit het bouwdepot bijvoorbeeld ook de tuin en de vloer (pvc willen we graag) konden betalen.

De gene die we vanmiddag spraken, zegt: neeee vloer mag niet, alleen als het een houten vloer is. De rest zou je in principe uit je huis kunnen halen dus daarom mag je hem niet uit het bouwdepot betalen.
    Zo ook met de tuin, je zou alle tegels door kunnen verkopen, dus mag het niet uit je bouwdepot betaald worden.

Nu hebben we een leuke spaarrekening;) maar we waren van plan om het rente verlies tijdens de bouw ook zelf te betalen en dan alle bijkomende kosten enzo.

Dus heeft iemand hier ervaring mee?

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Bij ons is in het bouwdepot wel een gedeelte meegenomen voor de tuin, we hoefden niet uit te leggen wat we wilden gaan doen... Dus of we daar nu wel of niet onze tuin mee aanleggen, maakt dan ook niet uit! ;)

20. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Nou ja, dat zijn we dus aan het uitzoeken. Die 3x werd door een paar mensen gezegd..
    Zou je mij bijv in pb eens willen uitleggen hoe en wat je hebt gedaan voor die kast? Is dat gewoon aanvragen van bouwstroom en aansluiting van het water of..? Waar regel je zon kast?

Deel Deze Pagina