Weet niet wat ik aan moet met mijn schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door JJ1980, 7 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wat moet ik hier nou weer mee.......

Mijn schoonmoeder is een chaoot eerste klas. Gisteren zat onze kleine man bij haar op schoot, hoor ik hem ineens gillen. Blijkt dat hij haar cappuchino te pakken had. Hele mannetje onder de koffie. Echt zo'n mazzel dat het afgekoeld was en hij geen brandwonden heeft :(

Vanmorgen zie ik viezigheid op mijn dochters voorhoofd. Dus ik wil het weghalen met mijn duim, maar dat lukt niet. Oh zegt ze, dat is van oma's sigaretje gisteren :$
    Lekker dan, een brandplek op haar voorhoofd :x

Wat moet ik hier nou mee?? Zouden jullie je kind(eren) daar nog achterlaten? Ik wordt een beetje huiverig om haar op te laten passen, of ze daar te laten logeren. Of stel ik me aan?

2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Je stelt je zeker niet aan! Zou het dan absoluut niet meer durven! Kun je geen gesprek met haar voeren? Eventueel met je man erbij als het niet alleen lukt.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn kinderen zouden niet meer daar zonder mij of manlief toezicht komen zodat we steeds zouden kunnen ingrijpen. Sowieso wordt er niet gerookt in de buurt van mijn kinderen en daarnaast zou je haar kunnen verzoeken geen warme drankjes te nuttigen als je kind bij haar op schoot zit.

4. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Van de sigaret...whaaat!
    Ik zou hier ook echt niet blij mee zijn. Deze 2 'ongelukjes'in korte tijd samen zou mij doen overwegen om het oppassen te schrappen.
    Zou zeker even een gesprek aangaan hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik zou het sowieso niet goedkeuren om tijdens het oppassen bij mijn kind te roken. Sta dan ergens anders...
    (maar hier rookt gelukkig niemand in de fam)

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dat gesprek gaat er zeker wel komen, reken maar. Ik was laaiend vanmorgen. Stond gisteren al te koken van woede na die koffie :)
    Ik denk dat ze die peuk heeft verzwegen, zodat ik niet boos werd op haar. Gezien het voorval met die koffie diezelfde dag.

6. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    K weet niet of dit onder de categorie chaotisch valt, of dat het gewoon zwaar onoplettend / onveilig handelen is...

Ik ben zelf ook wel enigszins chaotisch (bij tijd en wijle;)) maar de veiligheid van de kids gaat voor alles!

Persoonlijk zou ik een gesprekje aangaan en mocht dat niet aanslaan... dan geen kids meer bij oma zonder toezicht. Tsja... kiezen of delen

7. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Deze oppas (ook al is het sm) had van mij geen tweede kans gekregen! Of ze kan oorzaak en gevolg niet koppelen of de veiligheid van je kindje interesseert haar niet. Beiden zijn onacceptabel. Meeroken kan kanker veroorzaken en ze heeft je kindje een keer bijna en een keer daadwerkelijk verbrand. Ik zou geen slechtere oppas kunnen bedenken.

8. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik zou ook eens even goed praten. Dit kan toch niet.. En dan nog bewust dingen verzwijgen..

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou mijn kinderen zeker niet zonder toezicht bij haar laten en er zeker over praten.. een brandplek op je dochters hoofd valt voor mij niet onder de categorie chaotisch.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oeh dat zijn onveilige situaties. Ik zou mijn kind daar niet meer alleen achter laten.

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

Iemand die rookt waar mijn kind bij is, ook al is het in diegene zijn eigen huis, zou sowieso al niet op mijn kind mogen passen. Dit wat er nu bij je sm is gebeurd vind ik te gek voor woorden en zwaar onverantwoord van haar. Ik denk dat je je kinderen een dienst bewijst door haar niet meer op te laten passen. Straks hebben ze een keer hete koffie te pakken...

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Als dit bij mij zou gebeuren dan zou er een goed gesprek volgen en zou ik naar afleiding van dat gesprek beslissen of ze nog op mag passen.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Koffie ... Allá ... Kan gebeuren, fout maar een ongelukje is zo gebeurd, maar die sigaret???? Nee, dat is voor mij de grens.

14. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Een brandplek op d'r voorhoofd? Nooit van m'n leven dat die kleine daar nog heen ging zonder mij of m'n man. Dit valt m.i. niet meer onder de noemer chaotisch. Jeumig... Snap je woede!!!

15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Thanxx meiden, soms heb je even de mening van een ander nodig. En ik wil dit liever niet bespreken met mensen die haar goed kennen of mijn schoonzussen.
    Wij gaan een gesprek aan, maar ik denk dat ze een hele tijd niet meer op mijn kids past :)

16. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Zooo ik zou echt boos zijn!!!
    Ik zou een gesprek aangaan en haar laten weten dat dit echt niet acceptabel is.

17. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Wat?
    Ik zou mijn kinderen sowieso niet aan sigarettenlucht blootstellen bij adressen waar ze regelmatig komen. Gelukkig ziet de roker bij ons ook in dat roken in de omgeving van kinderen schadelijk en zeer ongewenst is, hij kan gelykkig af en toe een uurtje of 2 zonder.

Lijkt mij een heel lastige situatie. Maar ik zou er zeker iets van zeggen.

18. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Mijn moeder rookt ook en past soms op onze kinderen, maar zoiets als wat jij beschrijft zal echt nooit gebeuren! Als ze wil roken gaat ze naar buiten en bij de kinderen vandaan. Ik vind dit niet meer dan normaal en zij gelukkig ook! Dat ongelukje van de koffie kan inderdaad iedereen overkomen, maar blijft onzorgvuldig. Maar een brandwond van een sigaret is echt een no-go.
    In een gesprek heeeel duidelijk maken dat dit voor jullie echt onacceptabel is en dat dit niet kan. Afhankelijk van haar reactie zou ik een beslissing maken over oppassen in de toekomst. Veel succes!

19. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik denk eigenlijk dat dit de spreekwoordelijke druppel was, helaas. Naarmate de dag vordert bedenk ik me steeds meer, wat als....
    Dat is niet goed, maar het had beide keren erger kunnen zijn.

Ik noem haar chaotisch omdat ze gewoon totaal niet oplet, met heel veel dingen. Als er een glas valt, dan is het die van haar. Als er iemand valt, dan is zij het. Gewoon omdat ze met 10 dingen tegelijk bezig is.
    Verder is ze in mijn ogen gewoon onverantwoordelijk.
    Vorig maand ging ze oppassen bij mijn neefje (7). Ze heeft hem en een vriendje zonder toezicht laten zwemmen in het zwembad in de buurt :$
    Het vriendje had alleen A.
    Mijn kids hebben voedselallergieen. Met pasen gaf ze mijn zoontje (kma) een chocolade koe. Hij heeft een kwartier alles er uit lopen spugen. Ze waren binnen toen ze het gaf, wij zaten in de tuin. Ik had volgens haar gezegd dat hij die mocht.
    Ik had gezegd dat hij de pure mocht (hier zat geen melk in), geeft ze toch weer de koe van melkchocolade. Dus dat bedoel ik ook met chaotisch, ze luistert ook maar voor de helft :x
    En dan een paar uur later ook gewoon nog zeggen: goh, hij lijkt er weinig last van te hebben :$

20. my1969

my1969 Actief lid

26 aug 2009
    216
    17
    18
    amsterdam
    In 1 woord belachelijk!
    Misschien doet je schoonmoeder het expres zodat ze niet meer hoeft op te passen. Misschien heeft ze er geen zin meer in.
    Ik zou er een ernstig gesprek tegenaan gooien.
    Succes!

Deel Deze Pagina