Nieuwbouw muren verven

Discussie in 'De lounge' gestart door mikos, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    Ja sorry weer een klus vraag, ik weet niet waar ik mijn vragen kwijt kan hoor dus drop ze maar bij jullie :)

    We gaan in een nieuwbouw woning, helemaal niet opgeleverd dus. Iedereen zegt dat het in een jaar of 2 allemaal gaat scheuren. Is daar iets tegen te doen??

    We zaten eerst te denken om overal glasvlies tegenaan te doen en dan pas te verven maar dat is zoveel dubbel werk.

    Nu gaan we het dus gewoon verven, maar wat moet ik daar allemaal op doen dan?? Alle muren zijn nu al heel mooi wit ik zie verder ook geen gaatjes of dingen geen idee wat er nu op zit??

    Kom maar op met de tips klusvrouwen :D
     
  2. Leenislief

    Leenislief Fanatiek lid

    30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hou er rekening mee dat de muren ontzettend kunnen zuigen (letterlijk). Bij vrienden van ons moesten er 3 lagen op en nog zag je het beton erdoorheen (ondanks voorbehandeld).
    Zelf hebben we het hele huis laten späckspuiten. Is relatief goedkoop en tot nu toe (6 maanden) geen scheuren en het ziet er mooi uit. Wij hebben ook nog 5 jaar garantie erop gekregen.
    Behangen kan natuurlijk ook, maar persoonlijk vind ik dat niet zo mooi.
     
  3. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik wil wel overal behangen ik vind dat juist wel heel leuk, maar we doen maar een klein wandje behang.

    Als ik eerst voorstrijk doe en dan een goed dekkende verf in de juiste kleur is dat dan goed genoeg?

    De muren zijn nu zo:
     
  4. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Het zal idd behoorlijk gaan scheuren

    Vrijwel ieder nieuwbouwhuis dat ik ken, is zeker binnen 1 à 2 jaar gaan scheuren en moest totaal opnieuw gestuukt worden. Helaas is daar niks aan te doen
     
  5. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    :( echt, wat balen man.

    En glasvlies helpt daar ook niks tegen?? die dure gewoon die grote rollen
     
  6. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Je zou idd de muren voor kunnen strijken ( weet ook niet of het bijv een kalkmuur is?) en dan gewoon texen met je kleur na keuze

    Behang zou ik niet aan beginnen . Is zonde als je straks het behang er ooit af wil en bijv wilt texen, de muren zijn nu net zo mooi glad
     
  7. Leenislief

    Leenislief Fanatiek lid

    30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat ziet er eigenlijk al best mooi uit. Denk dat je daar wel goed overheen kan verven. Zo zagen onze muren er helaas niet uit haha.
    Vind trouwens een behang met print wel leuk hoor. Maar glasvlies en dan eroverheen schilderen geniet niet mijn voorkeur. Dan moet je wel heel mooi kunnen behangen, want vaak zie je de overgangen en daar hou ik niet zo van.
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    NIET stucken.

    De muren krimpen doordat het bouwvocht in de loop der jaren verdampt. Als je het dan gestucked hebt lopen de scheuren van boven naar beneden en dat is echt vreselijk zonde.

    Je kan er altijd behang op doen en dan schilderen, alleen moet je er rekening mee houden dat de muren nog 2-3 jaar lang "werken" en het dus kan dat er lucht onder je behand gaat komen.

    Dit is niet zo erg en kwestie van behang eraf trekken, nieuw behang erop, maar ga asjeblieft niet stucken.
     
  9. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Zoals devil zegt idd niet stucken

    De scheuren die je krijgt zijn dan vaak echt enorm groot en meters hoog en een cm dik

    Gewoon voorstrijken en texen en over enkele jaren bijv pas stucken
     
  10. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    ja het ziet er echt heel netjes uit, net of het helemal glad gespoten is of zo?? Gewoon als een net wit geverfde muur (het hele huis zo) alleen hier en daar wat vegen door de werklui ;)

    misschien anders even de woningbouw bellen wat voor spul ze erop hebben zitten??
     
  11. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    ok niet stucken :D dat is al iets. dus voorstrijk en dan verf? of alleen latex met een kleur erin?
     
  12. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Gewoon even naar de verfboer rijden ;)

    Geeft het erg af als je aan de muren zit? Dan is het waarschijnlijk kalk

    Maar alsnog moet je het voorstrijken met speciaal spul en dan pas texen. Zou dus even langs de verfwinkel gaan
     
  13. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    ok, dankjewel!
     
  14. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Als je de muren voorstrijkt dan zuigt de verf vele malen minder hard in en hoef je er misschien maar 1x overheen texen ipv 3 keer

    En de tex hecht dan zeker. Als je bijv zou texen op kalk kan het bijv niet hechten en eraf komen. Dus sowieso zou ik het voorstrijken, vooral omdat het een nieuwbouwhuis is waar de verf zo inzuigt
     
  15. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    In het huis waar wij misschien gaan wonen ( bod nog goedkeuren :D ) hebben ze ook meteen gestucked. Met als resultaat dus scheuren, zo groot, dat je erdoor naar de kamer ernaast kan kijken. Van boven naar beneden. Dit moet allemaal worden gerepareerd, in 4 muren, a 2000 euro bijna.
     
  16. Leenislief

    Leenislief Fanatiek lid

    30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou je inderdaad kunnen doen en dan vragen of het goed overschilderbaar is en of het dan nog voorbehandeld moet worden.

    Tegenwoordig houden ze trouwens bij het bouwen al rekening met het "werken" van de muren. Weet niet meer precies hoe het zit, maar ze bouwen een soort van naden in. Scheuren voorkomen is natuurlijk geen garantie, maar de kans is wel kleiner. En als je een beetje goede stucadoor hebt krijg je garantie en kun je je muur laten bijwerken als het mis gaat. Ja is vervelend, maar na een paar jaar alsnog gaan stucen/spuiten en daarbij ook nog het behang eraf moeten halen lijkt me meer werk.
     
  17. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    :$ echt waar, wat gek dat niemand hun daarvoor gewaarschuwd heeft dan. Of ze hebben geen advies gevraagd op zw.pagin bijv :cool:
     
  18. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief


    Echt erg hè? Zie het in alle nieuwbouwhuizen voorbij komen

    Mijn neef zijn hele huis is gescheurd, echt elke kamer. Het huis was gestuurd opgeleverd

    Denk trouwens dat TS haar huis ook gewoon al gestuucd is aangezien alles zo mooi egaal glad is. Hopen dat de scheuren over een tijd meevallen
    Maar als je een woningbouwhuis hebt, worden die scheuren dan niet gratis verholpen als je die krijgt na een aantal jaar?
     
  19. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dit krijg je dan ongeveer:
     
  20. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Ja, idd precies zo! Ziet er echt erg uit!

    Wat leuk trouwens dat je misschien gaat verhuizen :D hopelijk word het bod geaccepteerd!
     

Deel Deze Pagina