ik zou het bestaande huis kiezen, gewoon omdat je al weet wat voor buurt dat is en hoe het voelt als je er bent. met nieuwbouw is het altijd gokken hoe de buurt eruit komt te zien en of je je er fijn en thuis voelt.
Wat een reacties! Leuk zeg! Ik vind het erg moeilijk, want kan nog niet echt een idee krijgen van het "omgekeerde integratie idee(het nieuwbouwproject). Ik heb de makelaar gevraagd en hij zegt dat je geen last hebt van de mensen (dat klinkt wel erg lullig, maar zo bedoel ik het niet hoor!) De meeste mensen kunnen zelfstandig naar buiten en de echt zware mensen wonen er niet meer. Ook is er al een gedeelte verkocht en het het zijn bijna allemaal jonge mensen met en zonder kinderen, dus dat is wel erg leuk. Het is ongeveer 5 minuten fietsen naar school denk ik. Ik denk dat het wel mee valt dat je jaren in de bouw rotzooi zit, want in principe is het al een bestaande wijk, alleen hebben ze een aantal gebouwen plat gegooid en nu maken ze er een park idee van met relatief weinig huizen. Maar goed, we zijn er nog niet helemaal uit . 10 april gaan ze in de verkoop, dus we moeten nog even goed nadenken. Nog meer mensen ?
Ik zou voor nieuwbouw kiezen. Oudere huizen hou ik niet zo van, teveel onderhoud. We wonen nu ook in een nieuwbouw huis, en als ik zie aan hoeveel eisen ze moeten voldoen. Het hele huis is top geïsoleerd. Bij wat oudere huizen moet je altijd maar kijken wat er achterweg komt. Oh en nieuwbouwwijken zijn vaak even een rommeltje, maar dat is een paar jaar doorzetten en dan ziet het er allemaal netjes uit hoor
Ja, je krijgt bij nieuwbouw standaard een korting op je hypotheekrente. Bij ons was dat 0.5%, dus da's aanzienlijk.
Wij kregen ook een 0.5% korting mits we onze hypotheek afsloten bij de Rabobank. Deze sponsorde namelijk het project, want anders gold het niet.
NIeuwbouw, hebben wij ook gedaan. Met een beetje geluk heb je zo een een jonge wijk met mensen die of jonge kinderen hebben of aan kinderen gaan beginnen. Zou leuk zijn! Maar goed wij zijn ook voor nieuwbouw gegaan omdat we meer ruimte kregen voor minder geld, we nu een geweldige keuken en badkamer naar onze smaak hebben, de isolatie goed is en het gewoon een goed gebouwd huis is. Is er geen modelwoning waar je sfeer kunt proeven? Succes met jullie keuze!
Als je starter op de koopmarkt bent krijg je nog meer kortigen bij een nieuwbouw project en vaak ook van de gemeente. ik zou zeggen, ga voor de nieuwbouw. Dat kan je inrichten zoals je wilt. Het verschil van geen kosten koper kan je in je huis zetten...want achteraf komt er nog best wel veel bij. Namelijk de badkamer aanpassen zoals jullie willen, de keuken, de tuin, vloeren, muren....Alles kost geld..dus ook als je bv meer stopcontacten wilt. Maar dit kan je vooraf bespreken tot in je budget meestal...al zou ik er vaker achteraf aan beginnen hahaha, klinkt stom maar door de aannemer laten doen kost je extra!! Vaak kan het voor 1/3 de van de prijs al door een gewone werkman. Wijzelf hebben een nieuwbouwhuis gekocht in 2007. Het is opgeleverd juli 2008 en ik moet zeggen, nu begint het hier groen en mooi te worden...landelijk gelegen. Eerst was er nog veel bouwverkeer enz.... En wat ik ook zie...het is een starterswijk hier..met veel goedkopere woningen, overal schieten de geboren borden uit de grond....dus onze dochter heeft straks vriendjes genoeg...en de school ligt aan het eind van de straat...alle winkels binnen loop afstand en het bos ook.... Als je een goeie ligging hebt en alles bij de hand zou ik het zeker doen...want een huis stijgt in waarde.... Onze is (na andere huizen hier te koop in straat) al bijna 1 ton in waarde gestegen...dus rendabel genoeg toch??? succes met kiezen!!