Nieuwbouw oplevering klussen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamamijn, 6 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    dag dames,

Ik ben bezig met de planning voor onze verhuizing. Ik moet nl aangeven wanneer we onze huurwoning willen verlaten. We zitten midden in een nieuwbouw project. De situatie is als volgt. Ze hopen eind april op te leveren, we mogen echter al wel tijdens de bouw erin wat dus betekend dat de badkamer vast klaar gemaakt kan worden, we hopen dus ook dat half april te laten doen dat die met de oplevering klaar is. De keuken wilden we dan eerste week mei laten komen. Is het dan haalbaar om in 1 maand te behangen sausen verven(alleen binnnedeure, rest is kunstof) schoonmaken en verhuizen? Ik wil eigenlijk 1 juni erin. De zolder doen we evt later aanpakken en de trap verven doen we pas na de verhuizing. Wat denken jullie?

2. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Het gaat om een gemiddelde twee onder een kap woning met 3 slaapkamers die klaar moeten

3. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Lijkt me makkelijk haalbaar, maar wel erg afhankelijk met hoeveel mensen er geklust gaat worden en hoeveel tijd je erin kan/wil steken... Maar evengoed hoef je niet heel grote klussen aan te pakken, dus ook als je alleen de avonden en weekenden met z’n tweetjes bezig bent kom je al een heel eind denk ik.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Vloer is dan ook al gedaan?

5. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Nee nog niet, krijgen pvc beneden boven vloerbedekking. Vloerbedekking ligt in 1 dag, pvc denk ik een kleine week voor het leggen inclusief egaliseren

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Op zich qua werkzaamheden zou het moeten kunnnen, maar stel de keuken heeft 2 weken vertraging en daarna de vloer nog, dan wordt het ineens wel erg krap. Even vooropgesteld dat de bouw niet verder uitloopt en de badkamer al geplaatst is dan.
    Persoonlijk zou ik een maand extra uittrekken en hopen dat je er wel eerder inzit. Maar goed, ik zou liever een maand extra huur betalen voor niks dan het risico te lopen op een betonvloer moeten zitten met al mn spullen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk ;)

Zonnestralen, Nellie4 en Mamamijn vinden dit leuk.
  7. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    Hier werd zelf klussen voor oplevering afgeraden. Als er dan iets beschadigd bijv voor oplevering heb je kans dat aannemer de kosten bij jullie neerlegt want t kan ook van je eigen klusserij komen....
    Wil je ook stuccen? Dat moet drogen nl. En stuccen/verven is op zich handiger om dat voor de keuken te doen.
    Uiteindelijk zijn wij 3 weken na oplevering verhuisd. Badkamer en wc zaten er al in door aannemer. Maarrrr.... we hebben alles uitbesteed. En achteraf door snelheid zijn teveel dingen afgeraffeld. Ik zou een volgende keer meer ruimte er tussen doen. Oh en uiteindelijk werd het vlak voor oplevering toch 1 a 2 weken uitgesteld, was eigenlijk volgens onze planning geen rek meer voor...

8. Prj

Prj Niet meer actief

Kan makkelijk lijkt mij.
    Wij kregen op woensdagmiddag de sleutel. De keuken werd donderdag ochtend geleverd en donderdag en vrijdag geplaatst. Vloeren werden die maandag gedaan. Dinsdag konden we al over echter hadden we verhuisbedrijf pas geregeld voor donderdag inpakken en vrijdag over.

Badkamer is tijdens de bouw gedaan en we hebben de hele woning door de aannemer laten spacken en dit was ook voor de oplevering klaar.

Wij hebben zelf in die tijd tegels gelegd in de tuin. Planken in de trapkast en kast op de overloop. Verder druk met schoonmaken.

Als je goed plant kan je snel over. Een goede planning kost wel veel tijd voor die tijd maar levert het echt op.

Mamamijn vindt dit leuk.
  9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Daar zou ik niet al te zeker van zijn. Oplevering wordt best vaak uitgesteld. En de badkamer zou ik ook pas doen als je de sleutel echt hebt, om de reden die een ander hierboven al aan gaf. Ik vind een maand voor een casco huis best krap.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben binnen 5 weken vloeren gelegd en alles geverfd (ook de trap) en zijn toen verhuisd naar onze nieuwbouw woning. Wij hadden weinig hulp, mijn man had geen vrij en ik was net geopereerd.
    1 maand is best realistisch.

Mamamijn vindt dit leuk.
  11. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    WoW, wat goed zeg. Heftige periode.

12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Een maand lijkt mij wel realistisch. Alleen mijn ervaring met de bouw is dat het vaak uitloopt door het weer. Bij een aantal mensen gezien. Nu ook gaat het flink vriezen en heb je kams dat bepaalde werkzaamheden niet gaat lukken zoals nuts voorzieningen.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als het huis nu dicht is, heeft vriezen niet veel invloed meer, maar ik zou dat even navragen. Ons huis werd zelfs 2 wkn eerder opgeleverd. Wij konden alles goed achter elkaar door plannen; vloer, toen die droog was meteen keuken erin, alle muren afwerken, meteen vloerbedekking erin. We zaten 2 wkn na oplevering al in ons nieuwe huis :) Dus een maand lijlt me zeker realistisch!

14. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Zijn de badkamer, keuken, vloeren al geregeld voor de gewenste datum? Alle vakmannen zijn op dit moment super druk.

Deel Deze Pagina