Wij hebben laten Stucen, met de wetenschap dat t kan scheuren. Idd op zolder en 2 slaapkamers wat scheurtjes. Stukadoor gaf aan dat ie na 2 jaar kosteloos komt opvullen. Woonkamer, keuken en gang scheurloos. Ik vindt het op de zolder na wel meevallen. Het hele huis laten Stucen eenmaal ingericht lijkt me ook een pokkeklus. Dus ben blij met ons besluit.
Wij kregen destijds het advies glasvliesbehang er op te doen. Dit is enigszins flexibel en kan zo krimpnaden opvangen (althans, als er krimpnaden ontstaan gebeurd dat achter het behang, het behang scheurt niet mee....tenzij er grote scheuren ontstaan uiteraard)
Bedankt voor alle reacties! Het was de bedoeling om het te laten spuiten maar misschien is het toch een te groot risico. Het is super zonde van het geld om het later weer opnieuw te moeten laten doen. Ik denk dat we toch maar kiezen voor glasvliesbehang.
Stucen of spuiten moet je pas doen als je er al een tijdje woond. Wij hebben gekozen voor bouwbehang en daar een kleurtje overeen verven. Diverse buren hebben het laten Stucen en dit kwam los of vol met barsen, mega zonde.
Interessant topic... hier ook eind mei de sleutel van ons nieuwbouwhuis.. Wij laten alles spagtelputzen
Boven is gesparteld scheurt als een gek is 3jaar geleden gedaan,,beneden hadden we alleen geverfd en dat blijft goed . Zou dus verven .ons huis werd 3jaar geleden in april opgeleverd
Vanwege het vocht wat in de muren e.d. zit kunnen de muren gaan werken waardoor het zonde is als je de muren gepleisterd/stuct hebt.. aangeraden wordt om het in eerste instantie alleen te schilderen of behangen en pas na ruim een jaar de muren met stuc oid te bewerken. Ik zie nu op sommige plekken ook al barsten (wij hebben ook nieuwbouw, woon er nu net 2 maanden) en heb het gewoon geschilderd.
Hier een nieuwbouwhuis van nu één jaar oud. De kale betonnen muren geverfd (geen scheuren) en in iedere kamer één muur met behang, zit er ook nog netjes op. Wel in muurtje naast de deur een grote scheur, omdat die is dichtgewaaid (balkon en buitendeur open en batssss)