Nieuwbouwwoning, badkamer net te klein

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Het ligt eraan hoe ver ze zijn. Ik neem voor het gemak aan dat de vloer van beton is, dan ligt de afvoer daar al als hij gestort is. Maar misschien dat het met een bad uit het zicht gewerkt kan worden. Van baden installeren heb ik geen kaas gegeten. Die schacht moet in ieder geval blijven zitten. Je hebt meer kans op succes om het stukje muur waar op de tekening de wastafel aan zit een stukje naar beneden te krijgen en dan tegen de schacht in de kinderkamer een stukje inbouwkast te maken.

De wc verplaatsen in betonbouw is een stuk lastiger. De afvoer is dikker.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Glazen wand voor de douche gebruiken? Of wc niet laten installeren in de 'slechte' badkamer zodat die leidingen nergens in de weg liggen?

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ze zijn nog niet begonnen met bouwen. Ze zijn nu de grond bouwrijp aan het maken. Zou het dan nog eventueel mogelijk zijn denk je? Andere kant zou ook een optie kunnen zijn ja.. wel de minst mooie optie haha

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Glazen wand word afgeraden door de badkamer winkels omdat er stof tussen het bad en glas kan vallen en dan kan je er niet meer bij met schoonmaken ofzo. Een stenen wand kunnen ze ook direct tegen het bad aan plaatsen en met een nis erin zodat je nog spullen kwijt kan. Dit is volgens hun de meest logische optie..

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als de leidingen voor het washok er al liggen, is het dan een optie om op zolder een kleine douche te maken?

In mijn ouderlijk huis hadden mijn ouders de douche destijds in een inloopkast laten plaatsen waar toevallig toch al leidingen langs liepen.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Stenen wand tot de hoogte van het bad en daarboven een glazen wand misschien ?

7. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je kan nog overleggen met de aannemer zelf of het mogelijk is,het is meerwerk en daar staat een prijs tegenover.Het kan zijn dat het bouwtechnisch niet mogelijk is dan blijft de plannen voor je badkamer aanpassen over.

8. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik zou het inderdaad in eerste instantie vragen aan de aannemen omdat ze nog niet begonnen zijn. En een plan b maken voor als het echt zeker weten niet mogelijk is.

Ts heb je misschien meer tekeningen van het huis om te kijken naar een oplossing eventueel buiten de badkamer om. Zoals bijvoorbeeld het washok dat geopperd werd.

Is het bijvoorbeeld mogelijk om een ouderslaapkamer te kiezen waar het bad aan vast kan?

9. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Wat is de reden van de makelaar om het niet te doen?

De bouwvakkers gaan dit niet voor je doen, dat plan moet je vergeten. Zij houden zich echt aan het bouwplan (en gelukkig maar, stel het is een dragende muur etc).

En eh.... hou wel rekening met je grote bed he, dat die nog wel past in de slaapkamer als je een muur verplaatst :D

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dit is echt een goed idee! Dit ga ik onthouden, bedankt!!

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Waarom niet gewoon alleen een bad en dan een glazen schuifdeur oid ervoor zodat je er ook staande in douchen kan? Je hebt dan alleen altijd de hoge instap maar je kan dan badderen en fatsoenlijk douchen. Wij hebben sinds de verhuizing een douche cabine en een wc in de badkamer. Ik had alleen een bad in het oude huis en nu mis ik mijn bad echt. Vooral met de kinderen.

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja we kunnen sowieso een extra badkamer op de 2e verdieping laten plaatsen maar dat vind ik zelf niet fijn.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Bedankt voor het meedenken, ik zal de aannemer zelf inderdaad benaderen :)

14. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Jammer dat ze dat niet doen. Hier bij ons is het wel gedaan, waardoor onze badkamer groter is dan van de rest van de straat. En de slaapkamer van mijn dochter is ietsjes kleiner, maar alsnog een flinke slaapkamer. Dat is gedaan door de bewoner voor ons, want die heeft het huis nieuw gekocht. Maar wij zijn er ook erg blij mee.

SDonya vindt dit leuk.
  15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik slaap zelf op de 2e verdieping omdat ik daar een balkon aan een slaapkamer heb zitten. We kunnen op de 2e verdieping nog een badkamer nemen als meerwerk maar dat vonden mijn man en ik niet fijn aangezien we dan een deel van onze eigen slaapkamer moeten inleveren en het dan een badkamer met alleen een douche is.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zit er op de benedenverdieping een muur recht onder die betreffendemuur tussen badkamer en slaapkamer? Zo ja, dan is het hoogstwaarschijnlijk een draagmuur en dat wordt het sowieso een lastig geval, nog afgezien van het leidingwerk.

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ze geven als reden omdat het niet als meerwerk aangegeven staat. Ik denk dat ik inderdaad meer verhaal moet halen bij de makelaar en aannemer als ik de reacties zo lees. Wellicht word het dan duidelijk of het om een draagmuur gaat of wat de andere reden is om het niet te doen. Bedankt voor het meedenken allemaal!

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Nee zit er niet. Eronder zit de woonkamer.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit is bij ons inderdaad ook zo, formaat badkamer lag hier vast ivm dragende muren. Maar er zijn buren die bv van 2 kleinere slaapkamers 1 grote kamer wilden maken; dat was geen meerwerkoptie omdat dit project ging over 20 huizen en er qua tijd gewoon geen ruimte was voor zulk maatwerk. Dus die buren hebben na oplevering zelf de muur eruit moeten halen. Muren (ver)plaatsen was gewoon geen optie.

20. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Zou het de aannemer voor de zekerheid nog navragen of het wel of niet kan. Bouwvakkers vragen heeft geen zin bij bouw van meerdere huizen, dan loopt er een opzichter rond die alles na gaat meten of het nog klopt volgens de bouwtekening.

SDonya vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina