Wij gaan volgende week aan de slag in de babykamer. We wonen in een huis waarvan we alle muren weer wit achter moeten laten als we weg gaan. Nu wonen we waarschijnlijk nog geen jaar met de baby in dit huis, dus verven we de kamer meteen wit (is nu blauw). Nu hebben we dus straks een witte kamer met honingbruine houten meubeltjes. Saaaaaai. Ik vind deze kleurtjes van de Ikea heel erg leuk en deze komen sowieso in ons kamertje: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20130878 en http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90123662 Nu dachten wij, is het leuk om in die grasgroene/grijsgroene kleur wat ballonnen op de muur te verven, met eventueel nog een tekst er in...? Ik vind het namelijk anders zo saai in het kamertje, en kleine dingetjes zijn gemakkelijk over te verven als we verhuizen. Rood zou ook kunnen, maar dan wel in combi met groen, want we weten het geslacht niet! Expres, dus het moet echt uni zijn. Nu vroeg ik me dus af of iemand een voorbeeld/foto heeft van een muur met zo'n kleine schildering er op. Mag ook van een ander idee zijn, een beetje ter inspiratie voor ons... Ik wilde als thema misschien wel de kikkers nemen, dus ook een schilderijtje oid ophangen met kikkers en wat andere kleine dingetjes.
ik lees rood en denk meteen.. dat is een hele moeilijke kleur om weer wit te krijgen. Heeft ons 3 lagen verf gekost en nog zag je het... Weet niet of je van plan bent om een wandplank ofzoiets te nemen, maar die heb je ook in hele leuke kleuren. Of ballonnen uit hout zagen en die op de muur maken. (sorry kan geen vb vinden, moet nu weg..)
Als je een beetje een duurdere verf pakt krijg je het wel makkelijk onder. Dan ben je in pricipe nog goedkoper uit als je goedkope verf koopt want dan moet er inderdaad wel 10 keer overheen gaan.
Gentle heb je ook al aan een leuk behangetje gedacht? Die hebben ze ook hele vrolijke, en heel veel soorten.
Misschien zijn muurstickers een idee? Dan hoef je ook niet meer te verven daarna. Of inderdaad met schapjes werken en daar fleurige dingen op zetten?
Goedkope verf of dure verf, wit over rood is héél lastig! Ik zou ook gaan voor schilderijtjes, stickers of en houten plaat waar je die ballonnen opschildert!
Rood was meer een extra optie. Groen is meer onze eerste keuze. De muur is hier bobbelig, dus stickers en behang is niet zo goed te doen. Ik vind het idee van de houten plaat of iets figuurzagen wel heel leuk... Dat zouden we dan ook met verhuizen weer mee kunnen nemen! Even over het rood, we hebben hier laatst onze eetkamer overgeverfd van donker rood (bordeaux) naar wit. 2 keer gedaan met goedkope verf en het is net zo wit als de muur er naast die al wit was! Geen idee hoe het kan, was al voorbereid op 5 keer overnieuw doen, maar hier ging het verhaal dus niet op! Het werd ook niet rozig ofzo! Ik vind het trouwens voor alleen ballonnen niet zo'n probleem als we er vaker overheen moeten. Als het maar wit is, is het motto.
planken, en deze dan verven/behangen. Zo heb je de muur toch onderbroken, en dit kun je er weer heel gemakkelijk afhalen. Je bevestigd de planken gewoon met een soort rails op de muur, of met haken.
Ik heb een boom van behang op de muur, met een vogelhuislampje erop. Alles zelf gemaakt, al kun je deze dingen ook kant en klaar via internet bestellen. Ik heb een foto in mijn album staan. Het staat heel gezellig, en mijn zoon kijkt er heel graag naar, heb ik gemerkt.
Hier een site met een muursticker van een kikker....(wel een beetje vreemde kikker moet ik zeggen...lijkt wel of ie dronken is http://www.sadoradesigns.be/onzeproducten/tabid/36/CategoryID/13/List/0/catpageindex/10/Level/a/ProductID/210/Default.aspx?SortField=DateCreated+DESC%2CProductName Op dezelfde site staat ook een sticker met ballonnen: http://www.sadoradesigns.be/onzeproducten/tabid/36/CategoryID/0/List/0/catpageindex/7/Level/a/ProductID/869/Default.aspx?SortField=DateCreated+DESC%2cProductName En ik zie net dat ze sommige stickers ook als sjabloon verkopen, dus dan kan je de kleur helemaal zelf bepalen! Succes!
Je zou er ook voor kunnen kiezen om een grote plaat hardboard te kopen en daar stof over heen te doen in een leuk motief. En dan die plaat als schilderij op de muur hangen. Succes met je keuze!
Wij hebben in ons kamertje idd ook een aantal muurplaten van mdf opgehangen die we eerst hadden behangen met een knallend behangetje!! Super leuk resultaat!!!
Bedankt voor alle reacties. Manlief is net in ieder geval begonnen met alles wit te maken. Waarschijnlijk halen we toch sjablonen oid voor de muur, en we hebben nog 2 leuke kleine plankjes die geverfd kunnen worden. Ze hebben hier bij de bouwmarkt ook kleinere potjes/bakjes met muurverf in allerlei kleuren. Iets gemakkelijker met kleine stukjes verven dus!