http://www.telegraaf.nl/binnenland/3795 ... html?p=7,2 moet toch niet erger worden,hoe ziek kan je zijn? moet er niet aan denken hoeveel verdriet de ouders/nabestaanden hiervan hebben. echt verschrikkelijk! diana
Heel erg..maar denk dat de ouders/nabestaanden het niet weten want dat meisje is toen te vondeling gelegt.dus weten niet van wie het kindje was.. Snap zulke mensen echt niet..en dan heb ik het over mensen die hun kind te vondeling leggen en mensen die graafjes en monumenten vernielen.
weet je ,ik mag het misschien niet zeggen. maar ik vraag me af ,of zulke mensen wel een hart hebben. je hebt tegenwoordig de keus of je een kindje wil of niet. en dat er dan ook nog mensen bestaan die er kennelijk plezier aan beleven om een monumentje te vernielen/beschadigen? nee,dat gaat mijn verstand echt te boven! diana
Misschien wel,maar feit blijft dat dat meisje daar achter is gelaten.. en ik vind dat als jij zoiets kan. je bloed eigen kind ( of iig zo'n klein babytje ) kan achterlaten... dan heb je gewoon geen hart of geen verstand.
Het is gewoon van de zotte ! Ik snap niet dat mensen dit kunnen doen.... Een waardig plekje voor een lief kindje, en dan zo een laffe daad, verschrikkelijk gewoon !
Je kunt niet oordelen over de ouders als je er geen informatie over hebt. Misschien was het wel een verstandelijk gehandicapt, verkracht meisje van 13, weet jij veel..
Dan zijn er nog instanties die je kind met alle liefde willen opvangen, en er als het maar even kan,een goed/liefdevol gezin zoeken. Dan hoef je nog niet je kind te vondeling te leggen! Als je het te vondeling legt,weet je bijna zeker dat het 9 van de 10 keer niet overleefd. Terwijl er genoeg mensen op de aarde rondlopen,die heel erg graag een kindje willen. Die het met meer dan liefde in hun armen willen sluiten,en laten opgroeien in een gezin waar het meer dan welkom is. Of zie ik het echt zo verkeerd dan?(dacht het niet)
het is toch nieuw leven?bloed van jouw bloed? zo harteloos is toch niemand? tenminste lijkt mijn dat je toch wel enigszins wroeging voelt.
Ja wie weet, misschien wel achteraf, maar misschien ook niet, als iemand niet beseft wat ze gedaan heeft. Stel je het ergste voor; een jong, verstandelijk gehandicapt meisje, met een verleden van mishandeling en verkrachting door een direct familielid. Bang gemaakt met dat er vreselijke dingen gaan gebeuren als ze de baby niet wegdoet. Of een vrouw in een psychose, die denkt dat haar kind een duivelskind is, en probeert de wereld van de ondergang te redden. Of gewoon een jong verward meisje dat in een vlaag van verstandsverbijstering heeft gehandeld, en nu met vreselijke spijt en schuldgevoelens zit omdat ze nu pas overziet wat er is gebeurd.
Ja maar het kan net zo goed iemand zijn die ongewenst zwanger is geworden, geen kind wil en dit " geheim " ook met niemand wil delen.. en het dus expres ten vondeling legt. We zullen er denk ik nooit achter komen.
Ja, daar gaan veel mensen vaak meteen vanuit, ik probeerde te zeggen dat dat niet altijd het geval hoeft te zijn.