Afkicken verslaving

Discussie in 'De lounge' gestart door Aapje22, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ik ben heeeeel hard op zoek naar vrouwen waarvan hun partner verslaafd is aan drugs. Ik ben op zoek naar vrouwen die dit zeg maar meemaken. Ik zoek dus contact. Willen jullie mij een PB sturen?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Er is maar een advies wat ik je kan geven. Partner was verslaafd aan gokken en denk nog als die de kans krijgt.

En dat is weg wezen. En alles bij je zelf nemen alles. In de steek laten hoeft niet. Maar wel de regie over je eigen leven terug nemen.

Een verslaafde kan alleen zich zelf helpen, soms met wat ondersteuning maar voor moeten ze het zelf doen en inzien dat drugs drank of wat dan ook niet een manier van leven is.

Mijn advies is dus weg wezen.

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik denk dat als iedereen het zo bij mijn vader had aangepakt hij nu nog verder in de put zou zitten. Een verslaafde moet idd zelf afkicken maar hij heeft wel sturing en steun nodig. En ik weet na mijn vader 18 jaar aan de alcohol en cook te hebben gezien wel waar ik t over heb, hij is nu gelukkig alweer 7 maanden clean.

Alleen als de situatie voor jou en de kinderen niet meer veilig is zou ik overwegen om weg te gaan. Verder zou ik mijn partner nooit in de steek laten voor een verslaving, puur omdat ik weet hoe zwaar het traject is. Maar daar zijn de meningen en ervaringen natuurlijk ook over verdeeld. Elke verslaving en elk mens is anders.

4. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Hij heeft al professionele hulp. Heeft een huiswerk boek. Is geminderd van 1 keer per dag naar 1/2 keer in de week. Opname kan niet ivm zijn werk.

5. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Heftig! Sterkte....

6. Mimime

Mimime Niet meer actief

Geen advies voor je, sorry.
    Ik wil je wel graag heel veel sterkte wensen.
    Het klinkt alsof jullie er goed mee bezig zijn! Heel sterk om er voor te vechten!

7. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Geen partner gelukkig, maar wel een oom. Momenteel leeft hij op straat want hij wil niet geholpen worden. Ik wens je veel sterkte meid.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dus je zit er al 18 jaar in. En lees na 7 maanden al weer clean

Wie houden jullie dan voor de gek jullie zelf of de gene die verslaafd is?

Wij waren niet in gevaar. ( toch wel) financieel had ik mee de afgrond in gegaan als ik met mijn partner getrouwd was gebleven heb niet voor niks een lat met hem.

Hier ook mee geweest naar hulp voor man toen. En pas als ze zelf willen dan gaat het maar toch ergens vind ik bij hem nu nog vertrouwen is weg en zal weg blijven als het om geld gaat, Want nu ook al zit hij in de schuldhulp verlening koopt hij toch nog af en toe de lotto en hulp zeker geboden maar niet te kosten van mijn kinderen en of mijn zelf. Het was al zwaar zat om elke maand je bank afschriften te moeten bekijken en er achter te komen dat je te vaak bent belogen en bestolen.

Mijn advies blijft weg wezen.

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    pnirmal: ze schrijft hij is nu 7maanden clean.

10. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hij is niet na 7 maanden clean, hij is nu 7 maanden clean. Ik ben heel trots op hem omdat hij het nooit zo lang heeft vol gehouden. Na jaren lang op en af, terug vallen enzovoort. Dus ik hou helemaal niemand voor de gek :(

11. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Het ligt er ook wel aan om welke drugs het gaat.... Gaat het om een jointje, nou dan zou ik niet weggaan. Als hij echt aan de harddrugs is zal ik hen laten opnemen.. Het kan niet met zn werk? Volgens mij gaat je gezin boven je werk.....

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hoeft toch helemaal niet??? Mijn partner heeft een alcoholverslaving (7 jaar droog), maar ik ben blij dat ik niet ben weggegaan bij hem hoor.

De regie over je leven nemen kan ook prima in een relatie hoor ...

Beetje apart advies, sorry ...

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Daar mag je ook zeker heel trots op zijn, en hij ook. ;)

Deel Deze Pagina