hey meiden, ik woon hier in een gezellige straat met aan beide kanten oude alleenstaande buurtjes. 1 mevr. is 88 en andere kant 86,wat goede vrriendinnen van elkaar zijn en ook dagelijks bij elkaar over de vloer komen. ze nodigen mij ook vaker uit voor de koffie wat ook altijd heel gezellig is. We hebben een grote hond die blaft alleen als hij wat hoort. De buurvrouw zegt dat ze hem nooit hoort blaffen en als ik op straat loop en ze ziet me met de hond is het altijd dag lieverd oh lieve hond enz. tot ik gisteren in de tuin aan het werken was,en ze komt naar buiten dus de hond slaat aan,en ik hoor haar roepen hou toch je kop! ik dacht dat ik het niet goed gehoord was,en ging dus verder met werken in de tuin.de andere buurvrouw had haar op de koffie gevraagd,en toen ze daar de tuin in liep,zei ze nou als die nog 1 keer blaft krijgt hij een dezer dagen een sponsje! ja en dat had ik dus goed gehoord!! Ik was toch zo kwaad,de hond slaat echt alleen aan als hij iets hoort! hoe zouden jullie hier op reageren?
De hond trainen en de buurvrouw vertellen dat die hond een langzame en pijnlijke dood sterft waar zij de uiteindelijke kosten voor mag betalen. En dan nog wat lelijks zeggen over dierenbeulen, oid. En zeggen ze in dr koffie mag stikken zoals jouw hond mag in het sponsje. Maar je hond zou ik echt trainen dat hij niet aanslaat Als hij wat hoort. Het is ook irritant want die beestjes horen alles.
Ik had toch per direct over de schutting gehangen en gevraagd of ze dat nog een keer wilde herhalen. En voor mij zouden die zogenaamd gezellig koffie afspraakjes ook over zijn. En idd je hond trainen. Het is gruwelijk irritant dat een hond bij alles wat ie ziet aanslaat. Zeker als met mooi weer veel mensen buiten zijn. Onze hond doet het ook en ik probeer hem altijd zsm te corrigeren. Wij werken sinds kort ook met een antiblafband die een hoge pieptoon geeft als hij blaft. Werkt prima en het doet hem geen pijn. Blaft al zeker 2/3 minder dan dat hij eerst deed. Nee die band is geen luiigheid van ons maar met een grote tuin ben ik ook niet met 2 tellen achter.
nee het zelfs zo dat ik hem als bezoek buiten is bij de buren helemaal niet alleen buiten laat! ik roep hem al bij de eerste blaf wat hij doet, maar hij blaft dus als vreemde achter in de steeg lopen of als de buurvrouw langs de schutting loopt,ik ben juist iemand die helemaal geen ruzie wil en de hond blaft ook echt niet de hele tijd. als ik de hond roep,roept de buurvrouw zelfs een hond moet blaffen!! maar ik wil niet dat er iemand last heeft van de hond. is dat niet zo een stroomband? meiske,want dat zou ik zelf nooit gebruiken,vind ik echt zielig.
Ik was er gelijk heen gegaan en had er wat van gezegd, die had een verkeerde aan mij, beter gelijk er wat van zeggen anders word het een welles nietes spelletje.
Tja.. Kom niet aan mijn beesten want dan ben ik echt levensgevaarlijk, volgens de buurman dan toch Wij hadden ook zo'n buurman. Die pakte zijn trappetje om over de schutting te kijken wat mijn hond deed. En ja, soms poepte hij wel eens in de tuin en dan kwam meneer met hoge poten boven de schutting. Snap dat het vervelend is maar als hij moet dan moet hij Nou goed, hij deed dit toen altijd bij mijn vader en die bleef lief en aardig. (Oh, en hij klaagde over een stuk tuin wat wij zogenaamd moesten inleveren tegen hem en over plantjes die we niet mochten hebben en over de haag die we aan onze kant bijwerkte. Over alles dus ) En toen was ik in de tuin en hoorde ik gekuch en ja hoor, daar hing meneer weer. Toen ik hem negeerde begon hij dat hij de gemeente zou gaan bellen over onze hond, want we betaalde vast geen hondenbelasting en dan zouden ze mijn hond komen weghalen en dan zou hij het laatste lachen. Ik ben voor mijn gevoel best rustig gebleven maar wel erg erg boos. Ik vroeg of hij geestelijk wel in orde was (met zo'n draaibeweging met mijn hand bij mijn hoofd) en dat hij dat vooral moest gaan doen. Maar niet moest gaan huilen over de consequenties die zouden volgen. Hij werd stil en klom weer terug naar zijn eigen tuin. Later kwam ik erachter dat hij doodsbang voor me was. Ten eerste kwam hij nooit meer klagen. En hij liep met zijn kruiwagen voor me en op dat moment hoorde hij voetstappen. Toen hij omkeek en zag dat ik het was rende hij letterlijk met zijn kruiwagen weg Dus ja, ik zou er zeker wat van zeggen en laat ik er niet achter komen dat iemand mijn beestjes iets aandoet.
ha ha geweldig featherr, ik ben juist iemand die niks zegt,dat het me uiteindelijk te veel word en ohhh dan kan ik boos worden laatst had ik een struikje staan en ook toen zei de buurvrouw ik ga wel even de gemeente bellen want dat struikje mag niet over mijn schutting komen,ik zei toen oh geen probleem hoor struikje is zo weg,dus de grote schaar gepakt en weg was hele struikje je had dat gezicht moeten zien,ja maar kind dat hoefde ook weer niet!,maar in ieder geval hier ook iemand die overal de gemeente voor belt en van iedereen foto,s maakt! laatst zei ze op de koffie dat aan de andere kant de buren 6 hoopjes poep van de hond hadden liggen,ik zeg tja dat zullen ze wel opruimen nou zegt ze ik heb er foto,s van gemaakt echt waar,dan denk ik waar maken zich mensen druk om??? echt waar als de buurvrouw een olifant in de tuin zet ik hou me daar echt niet mee bezig wat andere mensen doen!
Tja, wat eruit kwam was ook opgebouwde frustratie van jaren hoor. Hij dacht: 'Ach, die dochter is nog jong en die kan ik wel even makkelijk bang maken/bewerken.' Nou niet dus.
Zo iets mag buurvrouw niet zeggen en al helemaal niet doen natuurlijk maar hier aan onze achtertuin zit een pad en aan andere kant van het pad weer een achtertuin waar 80% van de tijd een hond ligt.. en als we onze achterdeur open doen en naar buiten lopen slaat die al aan.. ontzettend irritant! Maar zoals jij het schetst valt het wel mee denk ik, misschien gewoon een gesprekje aangaan?
inderdaad valt het mee hij slaat alleen aan als hij plots iets hoort of als de buurvrouw echt kort langs de schutting komt. en als hij de buurvrouw op straat ziet is hij altijd vrolijk!
Oeiiii, wat afschuwelijk. Wat een achterbaks mens, in je gezicht aardig en tegen jou zeggen ''honden moeten blaffen'' en: ''wat een lieve hond'' maar ondertussen achter je rug om rottig doen over je hond. Als ze er last van heeft, moet ze het verdorie tegen jou zeggen, niet tegen die buurvrouw. Wat ik zou doen? Het volgende: Zodra je buurvrouw tegenkomt als je je hond uitlaat en ze nog een keer iets zegt over je hond zoals ''lieve hond'' zou ik zeggen: ''Ja, vind u hem lief? Wat fijn, ik ben helemaal opgelucht. Ik hoorde u laatst namelijk zeggen dat hij een sponsje van u krijgt.'' En als ze dan schrikt en het goedpraat, zou ik domweg zeggen; u hoeft niets uit te leggen, u was duidelijk zat, maar als u last heeft van mijn hond, wil ik graag dat u dat TEGEN MIJ zegt.
Ik zou haar in de gaten houden voor beginnende dementie. Bij de eerste tekenen van dementie vallen nou juist dit soort remmingen weg. Het zou heel goed kunnen dat zij zich al jaren aan je hond gestoord heeft, maar altijd het gezonde verstand had om te weten dat het aan haar lag en nu dus helaas niet meer. Daarnaast kun je langs gaan voor een kopje koffie, aangeven dat je haar gehoord hebt en dat je dit niet meer wilt horen, vooral omdat je haar als buurvrouw altijd gewaardeerd hebt en het zonde vindt als dat zou veranderen. Verder zou ik er geen aandacht aan schenken als het hier bij blijft, iedereen heeft weleens een slechte dag, dus als het daar bij blijft, het er gewoon bij laten.
ze is inderdaad aan het dementeren,maar heeft vaak heel vaak zelfs heldere momenten!! en via via had ik al van meerdere mensen gehoord dat ze erg lastig moet zijn! we wonen hier pas enkele jaren en toen zagen mijn vriendinnen al toen ze me kwamen helpen met het huis dat als ze aan het vegen was de rommel in onze tuin gooit! de hond is nog geen 2 jaar.
Dan zou ik je hond in de gaten houden dat ze in ieder geval zich gedraagt naar hem toe. En verder medelijden met haar hebben, helaas kan ze hier niets meer aan doen en grote kans dat ze zich in haar heldere momenten nog schaamt ook.
nee schamen zal ze zich echt niet doen! want als ik hoor wat ze allemaal zegt en doet tegen iedereen laatst stond hier wat jeugd in de steeg te kletsen en het was rond 11 uur in de avond,was ze in het donker naar achteren gelopen,nog op een trapje gaan staan en een emmer water over de jeugd heen gegooid nee ze weet toch wel wat ze doet hoor! ik werk zelf ook veel met demente mensen.
we hebben vorige week de andere hond moeten laten inlapen van bijna 15 jaar daar had ook niemand last van!
Ken de buurvrouw natuurlijk niet, maar dementie doet wel rare dingen met een mens. Mijn oma, altijd een keeuuuurige vrouw, werd nogal grof in de mond toen ze begon te dementeren. Naast verduldig vloeken riep ze ook een keer door een volle zaal heen dat ik mijn buik in moest houden omdat ik te dik was. Ik had maat 34/xs en woog 48 kilo op dat moment 😳
tja dementie is zeker verschrikkelijk maar ze is vaak wel erg goed bij de tijd! en woont ook geheel zelfstandig zonder enige hulp.