Nieuwe auto, maxicosi en isofix

Discussie in 'De lounge' gestart door Xavv, 27 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xavv

Xavv Actief lid

5 okt 2016
    306
    218
    43
    hoi allemaal, wij zijn opzoek naar een nieuwe auto, helaas. We hebben nu voor voor mij een peugeot 206 2004 en voor mijn vriend een BMW 1 serie 2005. De BMW is helemaal naar onze stijl en met veel updates. We dachten de ben te gebruiken voor gezinsauto. Er zit isofix in dus makkelijk te gebruiken dachten we.. helaas is dit anders en is de auto te klein. Nu moeten we dus opzoek naar een andere. Dachten eerst een station te kopen zoals Volvo v60 of Seat Leon nieuw model.

Eigenlijk weten we het niet en willen we de auto niet verkopen. Dus misschien kunnen beide auto verkocht worden waardoor we een kleinere gezinsauto hebben en een auto van voor het bedrijf. Caddy ofzo.

Maar wat voor auto!?!? Het moet met isofix zijn en we moeten er alle drie makkelijk in kunnen zitten + twee honden, beagles in de kofferbak. Iemand ideeen??

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Opties zat! volgens mij heeft tegenwoordig ook elke auto een isofix aansluiting erin.

Pinkblossom vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Hier heel tevreden met de ford focus hatchback. Als je meer kofferbakruimte zou willen is er ook nog de station.

4. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    De meeste auto’s vanaf 2005? Dacht ik zijn allemaal voorzien van isofix. Je hebt zoooo veel keus. Ik zou eerst voor jullie zelf een budget, en evt een ‘favoriet’ merk noteren. En vanaf daar verder kijken.

5. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Wij hebben een seat Leon.

Groot genoeg, past een maxicosi met isofix op de achterbank en dan heeft mijn man nog genoeg ruimte. De kofferbak is ruim zat voor een Joolz en een bugaboo donkey samen.

Xavv vindt dit leuk.
  6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.

7. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Als je een ruime auto wilt Skoda octavia combi. Wij hebben heel wat auto's uitgeprobeerd en deze was een van de grootste.
    Al 3 jaar heel veel plezier van gehad binnenkort een nieuwe auto uitzoeken en ik denk dat we weer voor deze auto gaan.

8. Xavv

Xavv Actief lid

5 okt 2016
    306
    218
    43
    Het klopt idd dat veel auto’s isofix hebben.. de auto die we nu hebben ook, alleen heb ik geen ruimte meer om goed te zitten voor. Het is dus belangrijk dat een nieuwe auto genoeg ruimte heeft voor de stoel die voor de maxicosi staat.

Qua merk maakt t niet veel uit. Geen Franse auto’s. Mijn vriend heeft zelf een garage bedrijf dus kan alles zelf.

9. SpringDing

1 sep 2018
    72
    51
    18
    Vrouw
    Leuke BMW 3 serie.
    Heb je de grotere variant, sportief, waarde vast, bij een station voldoende ruimte en een leuke auto om te zien

10. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Dit

11. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    een mpv van seat, vw of Mazda?

En waarom moet er isofix inzitten? hier ook zo`n base waar je de maxicosi op kan klikken, maar die kan je ook met de gordel vast zetten werkt ook prima!

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Precies. Ik begrijp sowieso niet dat mensen vertrouwen op een kliksysteem. Wat nou als je denkt dat je de maxi cosi er goed op geklikt hebt maar ergens nog los zit? En je een ongeluk krijgt?
    Ik heb nooit op die systemen durven te vertrouwen. Tuurlijk ie een gordel er om heen vouwen iets meer werk maar je krijgt er al snel een routine in. Met een gordel weet je zeker dat je hem goed vast hebt gezet.

Ik snap wel wat TS bedoeld met genoeg ruimte. Ik heb met een Peugeot 107 wel meegemaakt dat je echt dubbelgevouwen voor de maxicosi zat. Maar ik ben verder geen autokenner wbt welke merken en type auto’s ik moet aanbevelen dus laat me daar verder buiten ;)

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Een mpv inderdaad, ook fijne hoge instap. Hier een cmax, zit isofix in. En de kofferbak is ruim zat voor honden.

lorreke vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij hebben een Seat Leon, prima ruimte. Ruime kofferbak voor de Bugaboo en een autostoeltje. Ik denk dat met twee kinderen een station wel handiger zou zijn (want ruimer) maar het is wel mogelijk. Want stel dat ik nu zwanger raak, dan past er 1 autostoeltje + Maxicosi op de achterbank + buggy en kinderwagen in de kofferbak. Maar heel veel meer ook niet ;)

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij hebben trouwens geen Isofix voor de kleine Maxicosi. Nu gaan we over op een autostoeltje groep 1 en we hebben de Tobifix van Maxicosi. Daar zit dus wel Isofix bij en tegenwoordig hebben de meeste auto's dit standaard. Maar tot op heden hebben wij het stoeltje groep 0 (ik noem dit altijd 'de Maxicosi', hoe heet deze voorloper van het auto-autostoeltje?) altijd enkel met de gordel vastgeklikt en geloof me, dit zit écht stevig vast hoor!

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Meen je dit echt? Woow dat moet dit bij ons ook kunnen. Ik zit altijd wel een beetje te stuntelen met de Bugaboo en Buggy samen, maar dat komt omdat ik altijd wel 'wat zooi' in de kofferbak heb liggen (lege flessen, jasjes :rolleyes: en andere dingen die ik zo snel even niet nodig had). Maar eerlijk is eerlijk, de kofferbak is wel echt heel ruim!

17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.332
    8.336
    113
    Amsterdam
    Als je hem goed erop zet etc blijkt uit onderzoek dat het beter en veiliger geïnstalleerd wordt dan met de gordel. En je kan het eigenlijk niet fout doen eerlijk gezegd. Geen idee of je het überhaupt hebt geprobeerd?

18. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Mijn base geeft een groen plaatje als de autostoel goed vast zit en een rode wanneer niet. Ik heb nu al 4 auto's meegemaakt waarbij mijn cybex baby autostoel niet in de gordel past. Sta je dan, na 8 dagen uit het ziekenhuis met een auto waarvan de gordel te kort is.

(En, ja, I know dat zou je moeten testen maar dat hadden we alleen in mijn auto gedaan en ik ging er van uit dat de andere daarom ook zou passen. Baby zit 99% van de tijd bij mij)

Siepie85 vindt dit leuk.
  19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij hebben een Seat Leon station! En dan een business Line ofzo iets. (Zou ik man moeten vragen, maar met extra functies enzo)

We kunnen er alles prima in kwijt voor 2,kids.

20. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Oh maar ik heb ook altijd van alles erin liggen hoor. Maar het past er echt allemaal in. En op de achterbank dan gewoon 2 kinderen.

Nina Sanders vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina