Gordel past niet om autostoel

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door 2de leg, 26 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    De middelste gordel achterin onze seat ibiza station past niet om de maxi cosi heen.

Nu gaan wij van het voorjaar naar België en van de zomer naar Frankrijk op vakantie.
    Om oorlog te voorkomen zitten de oudste 2 dan bij het raam en moet de kleine meid met de maxi cosi in het midden.

Maar hoe gaan we dit doen?
    Ik las iets over een cabriofix, maar dan moet er iets aan de auto aangepast worden (het is een lease, dus dit kost ons dan heel veel geld).

Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen??
    Liefst een systeem waar de maxi cosi op kan en dat ik de kleine er eventueel snel uit kan halen. (Zonder elke keer te etteren met een gordel die net aan past)

2. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Gordel verlenger aanschaffen?

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Waarom geen easybase? Daar klik je de maxicosi dan op , dat verbruikt namelijk minder gordel.

4. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik denk dat je de easybase of familyfix bedoelt, cabriofix is een type Autostoeltje van maxicosi. Op de familyfix of easybase klik je je maxicosi op. Geen idee of dat wel past. De familyfix kan volgens mij alleen met isofix vast gezet worden. De easybase alleen met de gordel, maar of je gordel daar wel lang genoeg voor is? Dat durf ik niet te zeggen.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Gordel is daar zeker lang genoeg voor ! Anders even passen bij de Babydump weet je het zeker.

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als je een Maxi-Cosi CabrioFix autostoeltje hebt, past die op een EasyBase. Heel makkelijk en veilig met installeren en met een korte gordel past zo'n base wel.

7. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    isofix bedoel ik inderdaad.
    Dat zit wel in onze auto, maar dus alleen op de stoelen bij het raam.
    Kan die easybase ook gewoon in het midden??

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Easybase kan inderdaad gewoon in het midden zelfde als de easyfix alleen dus met gordel :)

9. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ga ik daar eens voor kijken.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Maar weet niet of de poot kort genoeg kan om op dat verhoginkje wat je in het midden hebt achterin kan... Dus zou echt even passen..

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Isofix kun je heel makkelijk zelf monteren hoor. En zoveel kost dat ook niet.
    Ik heb bij mijn vorige auto ook zelf de isofix haken gemonteerd en de aanschaf was iets van 60 euro. En een klusje van nog geen 30 min.

12. lievemommy10

lievemommy10 Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat hangt er wel vanaf of je auto isofix gereed is. Niet elke auto heeft deze mogelijkheid!

Deel Deze Pagina