Nieuwe baan en gaan voor een kindje?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Dandelion87, 9 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Wat goed om te horen dat je het naar je zin hebt in je nieuwe baan! En ook een keuze hebt gemaakt mbt een mogelijke zwangerschap.. Het is ook lastig, maar je weet nooit hoe snel het bij jullie gaat. Natuurlijk hoop ik voor jullie dat er geen maanden overheen gaan, maar de realiteit is dat dit vaak genoeg gebeurt. Hier ook voor de keuze gestaan om zwangerschap on hold te zetten omdat ik een tijdelijk contract had en deze op een gegeven moment toch weer verlengt zou moeten worden.. Het heeft bij mij 3 maanden geduurd voordat ik zwanger was en natuurlijk vond ik het heel spannend om het aan m'n leidinggevende te vertellen, maar ach het is niet heel gek gezien m'n leeftijd (28). Mijn contract is ook gewoon verlengt en zit afgelopen maandag ben ik met zwangerschapsverlof.

Veel succes en plezier in je baan en ik wens je veel geluk in een mogelijke zwangerschap!

2. Dandelion87

Dandelion87 Actief lid

30 aug 2014
    185
    7
    18
    Ik begrijp de reacties wel, het is zo tegenstrijdig. Mijn gevoel zegt ook dat ik er niet mee moet wachten maar mijn verstand zegt dat het slimmer is om dat wel te doen.

Ik ben bij een bedrijf gaan werken dat pas net bestaat, het komt nooit goed uit als iemand zwanger is maar bij mij al helemaal niet omdat ik samen met de eigenaren procedures aan het opzetten ben voor het bedrijf. Nou weet ik wel dat als het raak is ik nog meer dan een half jaar aan het werk ben, maar ik durf het gewoon niet aan.

In mijn omgeving heb ik al zo vaak gezien dat het bij de eerste keer raak is en alhoewel ik niet denk dat dat bij ons ook zo is ben ik daar wel heel huiverig voor. Mijn vriend en ik hebben afgesproken over twee maanden er voor te gaan. Dan werk ik er drie maanden en dan weten ze wel wat ze aan mij hebben.

Gelukkig zijn ze er wel erg open over, er wordt op mijn werk echt niet moeilijk gedaan over het onderwerp kindjes dus dat is al erg fijn!

3. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik wilde net een middenweg voorstellen maar dat heb je zelf ook gedaan lees ik. Wat dacht je van 1 januari 2015? Mooi begin niet waar?

Xxx

Deel Deze Pagina