je krijgt ww onder bepaalde voorwaarden, die kan je zo opzoeken op de site van het uwv. Ik had ook een tijdelijke baan en kreeg daarna ww, omdat ik 26 weken van de laatste 36 weken had gewerkt. Ik zou die site even bekijken. Succes ermee!
Ik zou gewoon eerlijk aangeven dat je zwanger bent. Dat kunnen ze veel meer waarderen dan dat je het achter houdt. Dat lijkt mij geen goed begin. Mochten ze je daarom weg doen dan zijn ze jouw gewoon niet waard. Zo denk ik erover tenminste. gr vruchtje
Bij mijn vorige baan wist ik tijdens het solliciteren niet dat ik zwanger was. Een week later een positieve test! 3 weken later ben ik begonnen, en heb het meteen diezelfde dag nog verteld aan mijn direct leidinggevende. (9.00 begonnen, en om 9.15 wist ze het). Ik kon het persoonlijk niet voor me houden, en wilde eerlijk zijn. Ik werd meteen hartelijk gefeliciteerd, wel besloten we het pas een paar weken later aan de overige collega's te vertellen, zodat ik me eerst kon 'bewijzen'. Ging allemaal prima, collega's vonden het leuk, proeftijd doorgekomen zonder problemen. Uiteindelijk na dat jaarcontract (waarin ik dus bevallen ben) wel een andere baan gezocht, maar dat stond daar los van. Dus, er zijn echt wel bedrijven waarbij het geen probleem is hoor!