Babyshampoo voor volwassenen goed of niet? (last van droge hoofdhuid)

Discussie in 'De lounge' gestart door ImAmommy, 3 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Hoi meiden,

Ik heb sinds een paar weken last van hele droge en trekkerige hoofdhuid. Het jeukt en voelt erg naar aan. Heb ook last van astma & eczeem btw...

Nu heb ik vandaag bijna de hele dag rondgelopen met een masker gemaakt van kokos & olijfolie op mijn hoofd. Net gedouched en mijn haren maar met babyshampoo gewassen. Nu is mijn hoofdhuid wel wat gekalmeerd, maar vraag me nu wel af of ik niet gewoon blijvend babyshampoo kan gebruiken ;) ?

2. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik had dat ook en ben overgestapt op een SLS vrije shampoo. Dat betekend dus zonder Sodium laureth sulfate, SLS dus. Die shampoo's zijn te koop bij de tuinen, niet bij een normale drogist.

Ik gebruik nu dr. organic, daar zijn verschillende uitvoeringen van, ze schuimen goed en ruiken ook best aardig. Je moet wel even doorzetten voordat je echt resultaat hebt. Je haar is erg gewend aan de chemische toevoegingen van normale shampoo's en heeft nog een siliconenlaagje dat pas na langer gebruik weg is.

Mijn haar is een stuk minder droog, ik heb geen schilfers meer en geen jeuk.

3. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Babyshampoo vind ik echt totaal niet fijn!
    Ik gebruik shampoo van Guhl Sensitive. Die vind ik wel fijn, is ook voor gevoelige hoofdhuid dus.

4. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Ik gebruik shampoo van Kerastase (dermo calm), sindsdien nooit meer last van een droge en trekkende hoofdhuid. De shampoo is vrij prijzig, maar wat mij betreft het geld dubbel en dwars waard

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Van babyshampoo wordt je haar heel slap, dat zou ik afraden.

6. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik heb niet het gevoel dat mijn haar slap is. Mijn haar voelt juist veel zachter aan (heb krullen vanmezelf wat nogal pluist).

Maar kan babyshampoo kwaad? Weet iemand dat?

Ik moet sowieso een andere shampoo nemen. Is nu wel duidelijk.

7. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Juist, klanten die hem hebben gekocht willen nooit meer anders, en het is geen verkooppraatje;)

Deel Deze Pagina