Ik lees vrijwel overal dat meiden zelf de Pregnyl moeten spuiten, maar volgens mij doen ze het bij mij in het ziekenhuis. Of zou ik de uitleg verkeerd hebben begrepen? Nog meer meiden die het niet zelf moeten doen?
Bij mij hebben ze de pregnyl ook in het ziekenhuis gezet. Ik mocht het ook zelf doen, maar durfde niet zo goed.
Ik heb m gewoon thuis gezet. Is niet zoveel aan hoor! Misschien dat ze het de eerste keer in het ziekenhuis doen en dat je daarna mag kiezen?
bij mij lag het aan het tijdstip als ik hem savonds moest zetten kon ik het zelf doen. en als ik hem gelijk na de echo mog hebben deden ze het in het zkh
Als je zelf al ervaring hebt met spuiten, dan kun je hem zelf zetten. Heb je dat niet, dan wordt het vaak in het ziekenhuis of bij de huisarts gedaan. Je mag overigens wel zelf subcutaan spuiten. Dat is in het vet van je buik of je bovenbeen. Maar Pregnyl kan ook intermusculair gespoten worden, dat is in een spier van je bovenbeen of bil. Dat mag je zelf niet doen. De werking is in beide gevallen hetzelfde, dus hoe het gespoten wordt maakt in principe niks uit.
Volgens mij gaan ze die Pregnyl intermusculair spuiten, dus misschien dat ze het daarom zelf doen. Of ik heb niet goed opgelet....