en vooral zorgen dat je jezelf onmisbaar maakt in die periode van je tijdelijke contract! Dan verlengen ze je zeker!! NB ik hoor veel dames praten over wel of niet zeggen dat je zwanger wil worden....het antwoord is nee, de potentiele nieuwe werkgever MAG dat niet eens vragen! Als je al zwanger bent ligt dat iets anders en zou ik zeker openkaart spelen.
Ja inderdaad een (potentiele) werkgever mag er niet naar vragen maar ja ze mogen je ook niet eruit gooien als je zwanger bent....het gebeurd toch!
ik heb het solliciteren op een laag pitje gezet. Was er begin dit jaar ook mee bezig en toen ben ik me toch gaan afvragen wat ik nu wilde. Wilde ik de zekerheid van een vaste baan, vast inkomen met recht op zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof en omdat ik me hier al bewezen heb, straks hopelijk ook betere mogelijkheden om part-time te gaan werken of... Ik heb gekozen voor de zekerheid. Het voelde niet goed om én aan een nieuwe baan te beginnen, waarvan je niet weet hoe het uitpakt én proberen om zwanger te worden. Als ik was doorgegaan met een andere baan zoeken, dan had ik gewacht met zwanger worden, tot ik er een jaar zou werken (heb je recht op ouderschapsverlof) en dat vond ik te lang duren. Maar het is een beslissing die ieder voor zich moet nemen. Ik heb gedaan waarvan ik op dat moment het het beste aan vond voelen.
Ja ik denk dat ik er toch wel een beetje het zelfde over denk Ikenkleine. Je hebt nu die zekerheid en wie zegt dat je dat straks ook krijgt? Wie weet bevalt die nieuwe baan toch niet helemaal... Lastig dat je hier allemaal rekening mee moet houden! en ik ben ook al zo'n lekkere piekerkont! haha
Hier is het ook hetzelfde. Ben ruim twee maanden geleden geremigreerd terug naar nederland en we hebben besloten ervoor te gaan. Onze eerste is bijna drie en door omstandigheden kwam het er niet eerder van. Ik heb eerst vier weken full time gewerkt en daarna een part time baan aangenomen (drie weken geleden) via het uitzendbureau. Het contract geldt tot eind december (vooralsnog) Zou ik voor deze datum zwanger zijn, dan zal ik er wel uitvliegen. So what ? Ik vind mijn baan leuk, maar mijn gezien belangrijker. Stel dat het vlot gaat en ik ben volgende maand zwanger (hoop doet leven) dan is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt het te vertellen totdat het echt nodig is. En als het wel langer duurt voordat ik zwanger raak, heeft het zowieso geen zin te vertellen dat je bezig bent toch ? Slaapkamerdeur gesloten houden en een mens nooit wijzer maken dan hij al is......Net als het liedje: "We will cross that bridge when it comes our way ".
Ik had het echt al een hele tijd niet meer naar mijn zin op het werk, zo erg dat ik er ook echt ellendig van werd. Ik heb daarom toch besloten om voor de nieuwe uitdaging te gaan, ondanks dat ik dan mijn zekerheid op geef. Ik heb al een hele tijd gewacht met de stap te nemen, omdat ik dacht dat ik misschien wel zwanger zou zijn (zoals ik elke maand toch weer stiekem denk en hoop ) maar nu ben ik al een hele tijd bezig en wie weet hoe lang het nog duurt.... Ik begin over 2 maanden bij de nieuwe baan. Toch zit ik er dan mee dat stel dat ik ineens wel deze maand zwanger raak, dan ben ik al zwanger voordat ik begin....dat is dan wel weer raar toch? : x wen