Hallo, Ik had een baan op een reisbureau vanaf vorig jaar december (juni 2008 een vast contract zelf opgezegd omdat ik "iets anders" wilde!!).. met een contract voor 6 maanden dus. Hoorde ik in april dat contract niet verlengt werd en dus per 31 mei afliep. Dus per 1 juni werkloos... En op vaderdag: 21 juni ontdekte we dat ik zwanger ben van onze 2e!! Super nieuws natuurlijk maarre ik heb nog geen nieuw werk! Vind het wel een lastige situatie hoor. Moet ik gaan solliciteren terwijl ik weet dat ik zwanger ben. Ga je het wel of niet zeggen etc? Ik krijg een WW uitkering (gelukkig) en denk dat ik het wel ga voorleggen aan mijn coach.. Zijn er meer in zo'n situatie? Wat doen jullie? groetjes Wendy
Het is nog maar heel pril, dus niemand die het ziet. En ze mogen er ook niet naar vragen, dus je hoeft het ook niet zelf te zeggen dat je zwanger bent. Ik kan me goed voorstellen dat als mensen weten dat je zwanger bent, dat ze je niet aan willen nemen, want dan moeten ze straks alsnog voor 4 maanden een nieuwe iemand voor jouw werk zoeken. Maar ik snap je vraag, hoor. Ik ben er ook één van 'eerlijk duurt het langst'. Dit is een moeilijk punt.
hey hoi, Dat is inderdaad lastig, leg het even aan je jobcoach voor...die weet wel om te gaan met dit soort situaties. Ik zelf zou toch kiezen voor eerlijk ook, sja als je wel solliciteert blijft je recht op uitkering toch wel bestaan geloof ik. Veel succes ermee! xx
Ik heb vorig jaar ook gesolliciteerd en gezegd dat ik zwanger was. Ik denk dat je het beste wel open en eerlijk kunt zijn. Als er na een paar maand achter komen dat je in verwachting bent, kan het van invloed zijn op de werksfeer.
ik zit ook in de ww, was per 1 april werkloos en toen was ik al zo'n 12 weken dus ik heb het niet meer voor me gehouden. In brieven wel, natuurlijk, maar in gesprekken is het tegenwoordig wel duidelijk. In brieven hoef je het niet te vermelden, en je bent nog zo pril zwanger dat ik het nu in een gesprek ook nog niet zou gaan vermelden hoor! Pas wanneer je echt na die 12 weken bent en je het langzaam kunt gaan zien!
hoi, ik ben ontslagen 6 weken voor mijn verlof. Ik werkte er sinds 3 maart, en in het gesprek heb ik het dus wel gezegd. ik was toen ook nog niet zo lang zwanger. Idd, eerlijkheid duurt het langst en mijn bedrijf deed er niet moeilijk over dat ik zwanger ben. er zijn bedrijven die er moeilijk over doen, maar dit mag niet een rede zijn dat ze jou niet zouden aannemen. voor mij is het moeilijk om nu een baan te vinden, wnat met 6 weken weer vervanging zooeken doen ze niet. Heel erg veel succes in ieder geval en ik zou het gewoon vermelden.
Bedankt voor jullie reacties. Ja ik ga het denk ik toch ook wel zeggen. Heb het ook met mijn "coach" besproken en tja werkgevers mogen je niet om die reden niet aannemen maar ze doen het natuurlijk wel... Dus ik denk dat ik maar naar een leuke tijdelijke job ga kijken tot aan mijn verlof, dan weer de WW in en zoeken naar een vaste baan voor na mijn verlof! Wat een gedoe en dat allemaal omdat "ik was anders wilde" grrrr.. Misschien kan ik wel terug naar mijn oude werkgever, dat kan ik ook nog proberen..