werkgever geloofd niet dat het te zwaar word..

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Mami22, Apr 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    2,231
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nu bijna 20 weken zwanger. Al 1,5 week loop ik op mijn tandvlees op t werk, ik werk met dementerende ouderen die zwaar passief of gedragsproblemen hebben. Daarnaast sta ik alleen op een groep.

Nu is het zo dat ik al een tijdje last heb bi en harde buiken. Tijdens en na het werk word het gewoon alleen maar erger, loop ik mank en springen de tranen mij weer in de ogen. Ben ik gesloopt na het werken, eet slecht slaap slecht, rampzaliigg.

Zojuist mijn werkgever gesproken omdat k mij weer had ziekgemeld.. en verteld dat het mij gewoon te zwaar word.. Gelooft dit dus niet! Werkgever zegt dat het niet kan dat ik harde buiken heb, en dat ik gewoon moet komen werken.

Iemand advies??

2. Dana

Dana Niet meer actief

Je werkgever kan dat niet voor je bepalen, ziek is ziek en je hebt het gemeld dus thuisblijven en het liefst meteen een afspraak maken met je bedrijfsarts zodat die alles in goede banen kan leiden.

3. Hettie

Hettie Bekend lid

Aug 23, 2010
    956
    0
    0
    jeetje! ik werk nog maar halve dagen ivm veel harde buiken! en leuk zullen ze het niet vinden maar mijn kindje is toch wel het belangrijkste!! en mag van de verlos ook echt niet meer dagen werken!
    de bedrijfsarts is een man en snapt het ook niet dus de verlos zei dan laat hem maar naar ons bellen zullen wij het hem vertellen hoe het zit!
    gewoon naar je lichaam luisteren! jullie zijn het aller belangrijkste nu!

4. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Belachelijk gewoon, ik lees hier echt de gekste verhalen en dat is 2012!! Hij kan vanalles zeggen, maar jij bent degene die het voelt en kan aangeven of het te veel is of niet. Zoals iemand al zei: luister naar je lichaam en als t niet gaat, ziekmelden en vraag desnoods om gesprek met bedrijfsarts/arboarts.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ziek blijven en wachten op een oproep voor de bedrijfsarts. Je werkgever heeft niet te bepalen of jij kunt werken of niet... Dat denken ze wel vaak, maar dat is echt niet zo.

Wat je ook kunt doen is, als je werkgever weer belt, is vragen, nee zeggen, dat hij een afspraak maakt bij de bedrijfsarts, of dat je het telefoonnummer kunt krijgen zodat je zelf even kunt bellen. Je zegt gewoon dat je even wil overleggen wat je het beste kunt doen, zodat je toch nog (eventueel gedeeltelijk) aan het werk kunt blijven.

Overigens is je werkgever verplicht om je werkzaamheden aan te bieden als je werkt met mensen die risico hebben op agressief gedrag. Dat zou vermeld moeten staan in de Risico Inventarisatie en Evaluatie (de RI&E) en ze zijn verlpicht om die te hebben.

6. shushi82

shushi82 Actief lid

Nov 14, 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Inderdaad gewoon regelen met de ARBO-arts... Deze zal altijd de kant van de zwangere kiezen. Geen risico's nemen!!! Jouw lichaam verteld je het beste wat je moet doen!

7. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat apart dat jouw werkgever voor jou kan bepalen of je harde buiken hebt of niet :(

Ik zou contact zoeken met de bedrijfsarts. Of dat door ziekmelding vanzelf laten gebeuren (hier is dat bij langer dan 7 dagen ofzo). Sterkte ermee!

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Je volledig ziek melden en aangeven een afspraak te willen met bedrijfsarts/arboarts! En indd die laten bellen met verloskundige als er weer problemen ontstaan! Een werkgever kan je niks maken als je je ziek meldt en kan je niet aan het werk krijgen omdat HIJ dat wil. Een arbo-bedrijfsarts bepaalt wat je wel en niet mag in overleg met jou. Een werkgever mag namelijk geen diagnose stellen en dus ook niet bepalen dat je weer aan het werk moet.

Een vervelende situatie dat ben ik met je eens, maar kies voor jezelf en voor je kindje, dat is nu even het belangrijskte! Sterkte!

9. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Laat die werkgever lekker de boom in gaan!!

ziek melden en naar arbo bellen zou ik zeggen..

10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Kan je niet gewoon een verklaring vragen aan je vk dat je ivm met harde buiken en bi minder moet werken..

Heb ik ook gedaan :)

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ik mocht niet meer werken van de verloskundige met 12 weken. Maar dat kwam omdat mijn schildklier van slag is door Hashimoto en de zwangerschap. Ik werk 2 nachten in de week in mijn eentje op een woning waar 48 mensen wonen die meervoudig complex beperkt zijn.
    Ik viel in slaap. Was zoooo moe.

Overdag werken is helemaal geen optie, want ik had al vrij snel BI te pakken in erge vorm.

De arbo arts zei dat ik niet meer mocht werken. Ik voorgesteld om 1 nacht per week te doen. Dat mocht alleen van mijn leidinggevende als ik een brief zou ondertekenen dat zij nergens verantwoordelijk voor zouden zijn als er iets met de baby mis zou gaan.

Toen ben ik erg geschrokken en thuis gebleven. BI werd nog erger, harde buiken begonnen rond de 20 weken en nu moet ik ook nog verplicht naar bed smiddags. Daarbij heb ik inmiddels zw suiker.

Maar ik heb sinds al die tijd dat ik in de zw zit nog niemand van mijn werk gehoord, alleen 1 keer het uwv, die bellen me nog een keertje terug.

Thats it.

Jij moet je gewoon ziekmelden en gesprek aanvragen via je leidinggevende met arbo arts.
    Je verlos of gyn een briefje laten maken dat je minder of niet meer kan werken, dan moet de arbo daar mee instemmen. En dus je werkgever ook.

Zet m op!

12. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    eigenlijk wel om heel boos over te worden. Het gaat hier wel om jouw welzijn en dat van je kindje! Zijn ze helemaal besodemietert!!
    Als jij je niet goed voelt dan is dat zo en laat je niet overhalen hoor.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is niet aan je werkgever om je te geloven, bel maar gewoon de arbo arts, en laat die je het advies geven rustiger aan te doen ( En als jij tegen een arbo arts zegt dat je zwanger bent, in de zorg werkt en harde buiken en rugpijn hebt tijdens en na het werk, dan zeggen ze wel dat je rustiger aan moet doen! Mijn ervaring is dat ze met zwangerschap heel meelevend zijn. Je mag geen risico's lopen want stel je krijgt door de harde buiken (omdat je 100% moet blijven werken ) vroegtijdige weeen en het gaat mis, dan kan je je werk aansprakelijk stelen. Dat willen ze niet hoor! )

14. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Te erg voor woorden dit!! Als ik jou as zou ik me ziekmelden en wachten op de arbo arts. En dit even met je verlos bespreken misschien kan zij voor jou een brief opstellen voor de arbo. Dat heeft de verlos bij mij gedaan en dan kunnen ze er niet onder uit, want de verlos geeft advies.!

15. Aloe

Aloe Niet meer actief

Wat een idioot!

16. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Echt zoooo belachelijk! Ik zit nu ook sinds afgelopen weekend in de ziektewet met dezelfde klachten als jij (ook bi en harde buiken). Ik werk ook alleen op een groep en kon het niet meer volhouden... Mijn leidinggevende reageerde voor haar doen nog best meelevend. Ze zegt ook dat je gezondheid voor gaat. Zo kan het dus ook!

Meis, denk echt aan jezelf. Ik had al veel eerder aan de bel moeten trekken want heb nu dagen dat ik eigenlijk niet meer kan lopen en dat had me bespaard kunnen blijven als ik het eerder rustiger aan had gedaan. Jij en je kindje zijn het aller aller belangrijkste, dat moet je ECHT niet vergeten!

17. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Lijken wel Amerikaanse praktijken hier in NL. NL wordt dus net zo gek!

Dat terzijde, meid laat de arbo arts het met je huisarts/VK uitvechten!

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Dit dus.

Share This Page