Wie heeft er ervaring met het beginnen bij een nieuwe baan meteen na het zwangerschapsverlof. Ik heb het niet meer zo naar mijn zin op me werk en wil in mijn verlof een andere baan vinden. Maar hoe bevalt zoiets nieuws met een pasgeboren kindje? Graag jullie ervaringen.
Hier iemand met ervaring (noodgedwongen, maar dat maakt het in feite niet anders natuurlijk). Ik vond het best pittig om gelijk na het verlof bij een nieuwe werkgever te gaan werken. Het is alweer even een nieuw ritme vinden met een kleintje erbij en dan ook nog nieuw werk, nieuwe collega's en alles opnieuw leren.... Maar ik heb erg geluk met mijn super-flexibele werkgever en relaxte en lieve collega's en dat heeft wel gemaakt dat het allemaal nog best soepeltjes is gegaan.
Ik was er al bang voor dat het heel pittig zou zijn. Mijn zoon is het eerste jaar heel veel ziek geweest en ik heb dan ook volledig zorgverlof moeten opnemen het eerste jaar. Ik ben bang dat dat bij ons tweede kindje ook kan gebeuren en dat de nieuwe werkgever dat niet zo leuk vindt. Misschien toch nog even wachten...
Bij mij was het niet de bedoeling, maar zat in mijn verlof de krant te lezen en een advertentie sprak aan. Ik heb gereageerd en nog geen 1,5 week later had ik onverwacht een nieuwe baan. Toen heb ik mijn werkgever gebeld en gevraagt of ik langs kon komen. Hij dacht dat ik kwam voor mijn contractswijziging (van fulltime naar partime) maar kwam helaas het nieuws brengen dat ik niet meer terug zou komen. Was heftig! Bij mijn nieuwe baan kon ik in mijn verlof al starten met cursussen (met mijn eigen goedkeuring hoor, hoefde niet perse maar ik vond het wel prettig). Het is wel even aanpoten maar ik moet zeggen dat ik het zo weer zou doen. Een nieuwe baan is altijd even doorbijten. Met of zonder een kindje. En als je genoeg steun krijgt van je partner moet dat zeker lukken. Op een plek werken waar je niet meer naar je zin zit heb je het volgens mij veel zwaarder. Succes met beslissen!
Bedankt voor je reactie Amayo. Ik denk dat ik gewoon mijn ogen en oren open hou. Het is gewoon heel moeilijk een baan vinden van 3 dagen in de marketing. Meestal willen ze dat ik minimaal 4 dagen ga werken. Maar ik wil de eerste jaren van mijn kinderen echt veel thuis zijn. Maar mocht er een mooie kans voorbij komen ga ik het niet laten schieten. Zoals ik jouw verhaal lees is het dus wel mogelijk. En ik heb zeker veel steun van mijn man. Dank je wel!
hOI!! hier ook na verlof gelijk nieuwe werkgever, in mijn geval was het een hele opluchting omdat ik echt heeeeeeeeel erg graag weg wilde bij mijn ouder werkgever, als ik niet zwanger was geweest had ik allang weggeweest, mr ze hebben mooi mijn verlof nog betaald enzo helaas ging het fout bij nieuwe werkgever, elke keer dik 30 uur inroosteren terwijl ik 24 uur contract had, blablabla en uiteindelijk is mijn contract niet verlengd omdat ik niet felxibel genoeg was.