Vraagje over onregelmatig werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamaMiaatje, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Als je veel onregelmatig werkt en je komt voor een gedeelte in de ziektewet, krijg je dan evenveel salaris uitgekeerd als normaal of krijg je dan ook minder onregelmatigheidstoeslag waardoor je dus maandelijks minder inkomen hebt?
    Ik dacht namelijk dat als je voor een gedeelte of volledig in de ziektewet zit, dat je dan een gemiddelde van de onregelmatigheidstoeslag elke maand gewoon inclusief uitbetaald krijgt, maar weet het niet meer zeker. Weet iemand dit?
    Ze kunnen toch niet ineens alleen je kale netto salaris gaan geven zonder onregelmatigheidstoeslag? Want dan hou je veel minder over.
    Ik hoop dat jullie m'n verhaal een beetje begrijpen, dat ik het duidelijk heb uitgelegd.

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

bij mij is het zo dat er iets is geregeld
    op mijn loonstrook staat er ort bij ziekte
    weet dus alleen niet hoe ze het berekenen
    ik denk gewoon aan de hand van je rooster wordt gekeken welke diensten je eigenlijk moest draaien en daar zoveel % ort over ofzo??

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In principe krijg je bij ziekte je gemiddeld loon over de afgelopen maand (of maanden) uitbetaald. Dat is dus inclusief ORT. Wel is dit maar voor een bepaalde tijd.

4. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik ben verpleegkundige en ik zit nu in de ziektewet, en krijg voor alle dagen dat ik zou werken, ziekte ORT. Uiteindelijk komt dat uit op het gemiddelde loon wat ik in de afgelopen, maanden heb verdient, zelfs wat meer.

Gr Pip

5. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Oké bedankt dames! Ik dacht al dat het zoiets geregeld was, maar jullie beamen dat, dus wet ik het zeker.

Deel Deze Pagina