De combi werk en beeb vind ik echt nog behoorlijk zwaar.. Ik doe t natuurlijk met alle liefde (de beeb dan hè hihi) maar houden jullie dit wél vol? Of moet ik er nog aan wennen ofzo? Voorheen werkte ik 4 dagen omdat ik t niet vol hield om 5 dagen te werken (ik doe zwaar lichamelijk werk) en ben vaak moe (een raadsel volgens de dokters want ik ben gezond als n vis)! Ik werk nu sinds 1 juni, 3 dagen om 2 dagen. Ik ben 'bang' dat ik t dus niet vol ga houden als ik al zie dat ik na 2 dagen werken al gebroken ben...
Als je zo gezond bent als een vis is het waarschijnlijk echt een kwestie van wennen. Ik vond de eerste tijd met Lotte + werken ook behoorlijk pittig, maar meer omdat er niet echt routine was en mijn vriend en ik allebei onhandig zijn met plannen
Ik werk nu ook 3 dagen per week (8 uur per dag) Ben nu terug 3 weken aan het werk. Ik werk in een winkel en loop de ganse dag als een gek rond.Awel,ik ben 's avonds kapot! de dagen dat ik ga werken kan ik niks anders doen dan Elena nog haar flessen geven en de flessen steriliseren Ik kom om 19 uur 's avonds thuis. Ik ben op zoek naar werk waarbij ik vroeger thuis ben want ik heb zelfs geen energie om eten te maken!Wij zijn ook aan het verbouwen dus mijn man is altijd aan het werken aan het huis ofwel de paarden aan het verzorgen. Ik vraag me ook af hoe sommige het doen
sommigen hebben gewoon een man die of de helft of meer van de huishoudelijke en zorgtaken op zich neemt. ik heb altijd met gemak 100% gewerkt naast mijn kindje ( waarvan zelfs een tijd alleenstaand) En zometeen gaat dat ook gebeuren. Samen kinderen samen zorgen, samen een huis samen huishouden, uiteraard. En dan valt het allemaal prima te doen ( een kind is altijd veel werk, en geregeld vermoeiend, maar dat heeft niets met je baan te maken) Dat je nog moet koken als je om 19 uur thuikomt vind ik ook wel apart, dat kan je man toch doen? Of als je allebei laat bent om de beurt, of samen.
Wij hebben een afspraak voor wat betreft het koken.. wie het eerst thuiskomt die kookt! Ik ga dalijk 28 uur werken en eerst dacht ik aan 4 dagen en de week erna 3 dagen. Maar ik denk dat het nu 4 halve dagen en 1 hele dag wordt. Dan heb ik voor Sam nog de halve dag (ook met het ook op de toekomst, ooit gaat ze naar school hihihi) vrij. En ook om tot rust te komen heb ik nog de rest van de dag. Hoe het echt gaat lopen daar moet ik nog achter komen maar ik weet van veel anderen dat het zwaar is om weer terug in je werkritme te komen. Denk dat dat heel normaal is. Ooit is het ritme weer daar hoor!
Jaaa uiteaard is het zwaar om weer in je ritme te komen na vier maanden vrij . Dat is weer even wennen. Patroeschka, ik denk dat het vooral weer wennen is . ( en misschien je man opvoeden )
Begrijp me niet verkeerd maar mn man haalt Justin op uit zn werk, geeft m eten, maakt t eten (als ik werk).. Hij is druk bezig nu met onze tuin en hij helpt vrienden met straten (wat ons weer n extraatje oplevert). Hij zit echt niet op zn gat zeg maar.. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik echt n pietje precies ben, nou ja.. wás in t huishouden. Misschien ook wel daarom. Sinds een weekje ofzo denk ik.. morgen is er weer n dag..maar dat is wel n omschakeling zeg!
Dan is het jezelf op voeden Beetje minder precies worden. Als je dat lukt uiteraard , want dat is geen gemakkelijke opgave. Het komt wel goed verwacht ik, als ik jou zo hoor...
Je moet leren loslaten. Je hebt nu een kind en dat zet je leven op z'n kop. Probeer de situatie te accepteren en leg de lat voor je zelf niet te hoog, Je ritme terugkrijgen lukt dan wel.
Ik denk dat het ook heel erg wennen is hoor! Maar zeker als je zwaar lichamelijk werk doet, is het niet verwonderlijk dat je moe bent toch? Ook al ben je zo gezond als een vis? De kunst is om als je thuis bent ook je rustmomentjes te nemen als dat kan. Dat zeg ik heel leuk, maar ik moet ook nog maar zien of ik dat straks kan hoor! Ook ik ben een pietje precies in het huishouden en zal echt moeten leren om het los te laten. Maar of dat lukt? Ik zit gewoon niet lekker als mijn huis nog niet 'schoon' is. Dus dan ben je op je vrijde dagen nog steeds druk! En heb je het verder naar je zin in je werk? Ik kan me ook voorstellen dat als je je werk niet leuk vindt, dit ook energie vreet. En die energie kan je wel voor iets anders gebruiken
Daar was ik al bang voor....haha, anders waren er no problems! Hier ook niet hoor, dus ben benieuwd of ik straks gillend gek wordt
Ik kan ook helaas niet stoppen met werken maar als het had gekund was ik ook zeker lekker thuis bij mijn zoontje gebleven.