Nee, ik snap dat het reizen zelf die schwung niet zal geven. Maar het is wel een lange reis, dus je moet dan wel erg veel er voor over hebben om die schwung te vinden. Dat bedoel ik. Dat zou ik persoonlijk dus te veel vinden.
Als je man dit wil en jullie zien het ook zitten, waarom niet? Het enige wat ik kan bedenken: Wat zijn de consequenties als het toch niet bevalt? Mijn vader heeft vroeger ook periodes (tot een jaar lang ) in het buitenland gewerkt en was dan alleen in de weekenden thuis. Wij waren wel al wat ouder toen maar heb daar niets aan over gehouden. Vond het altijd wel gezellig met m'n zusje en moeder
Ik zou het doen als het een functie is die je niet zomaar kan doen in de buurt, jullie er gelukkiger van gaan worden en/of als het weer deuren opent in de toekomst. Je zou best kunnen onderhandelen voor 16 uur dat ze heenreis, overnachting, terugreis (en anders 2x heen/terug aan reiskosten, dan vang je nog iets wat je kan gebruiken voor een goedkoper hotel) vergoeden. Ik reis momenteel 5 dagen/week zo'n 3u per dag omdat ik weet dat dit een unieke kans is om over een paar jaar meer vrijheid (qua tijd en financien) te krijgen (voor ons hele gezin) bijvoorbeeld. Ik denk dat je je baan dan wel echt leuk moet vinden, anders is het afzien.
Ik weet niet of het al genoemd is, maar hou er rekening mee dat je maar bij 1 werkgever de heffingskorting kan laten toepassen (voor zover ik weet). Als je man dus 2 werkgevers heeft zal hij bij 1 van de 2 echt ontzettend veel belasting betalen over zijn loon waardoor hij er netto wss niet echt veel van overhouden. Dit in combinatie met extra kosten voor die baan zou ik dat even goed uitzoeken!
Wat anderen vinden kunnen maakt niet zoveel uit, het gaat er om of je man en jij het zien zitten (ook rekeninghoudend met de kinderen natuurlijk). Het is mij echter niet helemaal duidelijk of hij al een gesprek gehad heeft, uitgenodigd is voor een gesprek of dat je vraag puur ter oriëntatie ‘voor het geval dat’ bedoeld is?
Precies, net wat je gewend bent. Bij mensen die nacht- of ploegendiensten draaien of als iemand op een vrachtwagen rijdt of op een booreiland werkt ofzo, is dat niet anders.
Even off-topic, maar ben ik de enige die echt nog nooit van dit woord gehoord heeft? *kruipt weer onder steen*
Nou ik zie het probleem niet zo betreft hoe jij het schetst. Denk dat het prima te doen is als dit zijn droombaan is. Ik zie mijn man en dochter ook 2 dagen niet of zeer kort als ik avonddienst hebt door de week. De reistijd is even wat langer maar met overnachting goed te doen lijkt mij.
Dat is op maandbasis. Op jaarbasis maakt het niet uit. De reden dat je maar bij één werkgever heffingskorting mag toepassen omdat die korting maar geldt tot een x bedrag. Als je dat twee keer doet is de kans te groot dat je er boven komt. Als bij je aangifte inkomstenbelasting blijkt dat je bij je tweede werkgever nog ruimte hebt krijg je dat gewoon alsnog.
Als jullie het beide zien zitten zou ik ervoor gaan. Zeker als het goed te regelen is. Zou dan wel meteen bij het gesprek aangeven hoe hij het wil gaan doen. Het lijkt mij ontzettend vermoeiend zover reizen, maar als je in die tussentijd wat nuttigs kan doen, dan scheelt dat wel. Wbt kinderen, die gaan gewoon mee in het ritme hoor. Ik zie op mijn 2 werkdagen mn kinderen in de ochtend even en als ik thuis kom liggen ze al op bed. Met een beetje pech komt man ook niet thuis en legt oma ze op bed. Op de overige dagen werkt mn man en komt tegen half 7 thuis, soms later. Wat inhoud dat de jongens al eerder eten samen, man ze op bed legt en wij daarna eten. (Ik wil ze wel op bed leggen, maar wordt niet gewaardeerd door 2 kinderen ). En ook komt mn man regelmatig niet thuis. Merk wel doordat dit niet met regelmaat gebeurt, we wel duidelijk aan moeten geven wanneer mn man niet thuis komt. Kunnen ze even een extra knuffel geven en met name nr 2 doet dan niet zo moeilijk dat ik hem op bed leg.
Wat nog niet benoemd is volgens mij is hoe zijn huidige werkgever hier in staat. Hij combineert nu ook twee functies lees ik. Is dat bij 1 bedrijf? 2 lange dagen inclusief overnachting en ver reizen is vermoeiend en hoe gaat dat dan in combi met zijn andere baan? Bij niet alle werkgevers staat het je vrij om een andere baan ernaast te zoeken en heb je toestemming nodig voor bepaalde nevenfuncties bijv.