Zwager en schoonzus willen komen logeren...HELLUP!

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 12 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    #1 Aegyo, 12 sep 2015
    Laatst bewerkt: 12 sep 2015
    Mijn zwager en schoonzus (en hun kids) willen komen logeren. Leuk, gezellig, zou je denken. Vooral omdat ze net over de grens in het buitenland wonen, dus we zien ze niet zo vaak. En als we ze zien, is dat omdat wij naar hen toe gaan.

Met goede reden, want ze zijn rauwe veganisten. Type wereldverbeteraar. Op zich is daar niks mis mee, ik vind het zelfs bewonderenswaardig als je zo bewust en milieuvriendelijk kan leven. Ik word er alleen ongemakkelijk van dat ze hun levensstijl zo aan anderen op proberen te dringen.

De vorige keer dat ze hier logeerden, kreeg ik zowat een nerveuze tic van ze. Ik kon niks goed doen. Ik liet de kruimeldief te lang in de oplader. Het was een schande dat ik de verwarming een tikkie hoger zette. Ik had een plastic fles Spa in de koelkast. Qua eten was niets dat ik klaarmaakte ethisch genoeg. Ze wilden naar een natuurwinkel om zelf eten te kopen, maar toen we daar met de auto naartoe reden, was dat ook niet goed. Oh en paardrijden kwam voorbij op TV...dat was ook niet ok...dierenmishandeling! Als huwelijkscadeau hadden ze in onze naam een stel geiten gedoneerd aan een boer in Afrika. Lief bedoeld (en fijn voor die boer natuurlijk), maar jaren later weet ik nog steeds niet of ik dat gepast vond of niet. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wanneer we bij hen op visite gaan, houden we ons aan hun regels, maar kan ik er wel even pauze van nemen als ik dat nodig vind. Er even tussenuit. Maar als ze hier komen logeren, kan ik geen kant op :$

Ik weet dat ze het goed bedoelen. En ze doen ook geen vlieg kwaad :) Alles heeft een vredelievende insteek. Ze kunnen alleen zo erg doorslaan erin.

Eigenlijk is het toch ook heel maf dat wij ons zo aanpassen als we daar zijn, maar dat, dat andersom niet het geval is? :( Ik hou van ze, ze zijn m'n familie, maar jeetje...ik ben nu wel even nerveus hoor :)

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou zeggen tegen hun dat je het leuk vind met zeop te trekken maar dat er in jullie huis op jullie manier geleefd word, en zou willen dat als ze komen logeren ze jullie in jullie waarde laten.

Ik zou er zelf ook ontzettend zenuwachtig en geïrriteerd van worden, heb zo'n iemand op t werk, elke hap... Zou je dat wel doen? En dan met gekopieerde boeken rondlopen en uitdelen over voeding. En ga maar door.. Ben altijd blij als het me lukt haar te ontlopen door anders pauze te nemen 😜

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ben daarin heel simpel.
    Eten wat de pot schaft en anders eet je maar buiten de deur. Wil natuurlijk best wat rekening houden en vegetarisch koken maar dat ligt ook wel de grens.
    Mijn huis = mijn regels.

4. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Die. En anders zoeken ze maar een eco vega hotel

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Jeetje dat zou ik ook niet trekken hoor. Ik snap ook serieus niet dat mensen zo kunnen leven en dan vooral zichzelf zo irriteren aan alles om zich heen, leef gewoon lekker ipv je druk te maken over een plastic fles. Maargoed ik zou duidelijk afspraken maken van te voren en vragen om respect voor jullie manier van leven omdat je dat ook voor hun hebt. Ik zou aanbieden om vegetarisch te koken maar tot daar aan toe. Bevalt het ze niet dan blijven ze maar lekker thuis of duiken ze maar een hotel in.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Oh ik haat die mensen!!
    Waarom zeggen jullie niet dat jullie huis voorlopig even vol zit omdat jullie 6 weken lang 12 chihuahua's moeten opvangen met kooi en al en daarna 15 parkieten in hun kooi. Dan kan je echt geen visite verstaan hoor ;)

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Inderdaad. Prima dat hun zo willen leven, net als dat jullie op jullie manier willen leven. Ze respecteren het maar en anders laat het lekker bij op visite gaan bij elkaar. Van zo'n afkeurende houding kreeg ik het ook op mijn zenuwen.

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Fijn dat ze komen. En voor 1 nacht zou ik het nog wel trekken en gaan we desnoods op restaurant.
    Maar langer dan dat of als ze zich echt teveel moeien ... Dan mogen ze toch op hotel of bij iemand anders van de familie slapen.

Wat ze thuis doen da's hun eigen zaak.

9. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Kun je ze niet in een tentje in de tuin parkeren met een krop sla en een bakje water? :D

ff dollen hoor, mag wel he;)

Je kan van tevoren zeggen dat je heel graag hebt dat ze langskomen, want je mag ze ontzettend, maar dat ze zich wel moeten aanpassen op momenten dat jij hun niet kan voorzien in hun behoeften.

Natuurlijk vraag ze wat ze willen eten en drinken. Dan laat je die tv even uit om discussies over paarden te vermijden en je houdt een vest in de buurt voor de koude momenten. Dat is de moeite niet toch?
    Maar er wordt niet gemiept over bijzaken. En als ze daar niet mee akkoord gaan, zou ik toch vragen waarom ze dan zo graag bij jullie langskomen, als er maar weinig goed is.
    Want jij hebt ook weinig met hun manieren, maar komt daar toch langs voor henzelf? Dan moeten zij die dingen ook links laten liggen en alleen focussen op jullie en de gezelligheid;)

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh daar ben ik echt een te botte tr*t voor.
    Ik zou namelijk direct zeggen dat WIJ zo leven, en als het ze niet bevalt ze naar een ecologische trukkershut in de rimboe moeten gaan.

Niet zo over je heen laten lopen hoor! En er al helemaal niet nerveus van worden.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ben best gast vrij. Maar als ik mij niet meer thuis kan voelen in mijn eigen huis.

Dan denk ik dat ik ze dan toch liever in een tent parkeer!

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou ze op het moment dat ze aangeven te willen komen meteen duidelijk maken dat ze die continue opmerkingen om hun levensstijl aan anderen op te dringen thuis moet blijven.

Jullie huis, jullie regels. Tv kan overigens best enkele dagen uit blijven. Korte stukken kun je ook lopend of fietsen samen doen. Maar hoe leven die dan zonder auto??

13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

In jullie huis jullie regels in hun huis hun regels...

Natuurlijk let je op, doe je meer moeite om het hun naar hun zin te maken. Maar noway dat ik met elke stap die ik maak na moet denken... Dat gaat mij een stap te ver😜

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Aai ik krijg al de kriebels als ik het lees:D

Inderdaad. Tentje in de tuin met water en een krop sla. Wel biologisch he! :p
    en zorg dat de tent van gerecycel plastic is. Hoe je dat ook schrijft.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.282
    16.678
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou daar echt niet tegen kunnen.
    Dat geitenwollen sokken gedoe en dan ook nogeens veganistisch.
    Volgens mij hebben die mensen een klap van de molen gekregen.
    Hier zou het niet werken.

16. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.189
    1.856
    113
    Dat hun zo leven prima.
    maar zou hun wel vriendelijk vragen in te dimmen.
    misschien een beetje tegemoet komen met eten.
    maar meer meer.
    net zo iets als ik als geen gelovige zou best wel stil willen zijn als gelovige bidden.
    stukje geven en nemen

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.025
    5.240
    113
    Als het niet zo goed klikt waarom komen ze dan meteen logeren? Waarom zoeken ze geen leuke b&b in de buurt of komen alleen op visite? Als ze blijven logeren zit je er meteen dagen aan vast en dat komt de onderlinge verhoudingen blijkbaar ook niet echt ten goede.

Persoonlijk zou ik hier niet op zitten te wachten.

18. MamavC

MamavC Niet meer actief

Het geeft wel stof tot nadenken :p maar het slaat behoorlijk door als ze echt bij alles commentaar geven, dat lijkt me meer dan irritant.

19. Manque

Manque Niet meer actief

Inderdaad, het geeft stof tot nadenken. Maar de afkeurende opmerkingen, daar zou ik ook niet tegen kunnen. Je kunt zeggen dat je zult proberen om zo veel mogelijk rekening te houden met hun levensstijl (dus bijvoorbeeld veganistisch koken, is niet zo moeilijk), maar tegelijkertijd aangeven dat je moeite hebt met de constante stroom aan opmerkingen. Je leeft nu eenmaal niet zo bewust als zij en dat gaat ook (nog) niet gebeuren. Dus het zou fijn zijn als zij zich ook inhouden met de commentaren en zich erbij neerleggen dat ze bij jou in een andere leefomgeving zijn dan thuis. Zo houdt iedereen een beetje rekening met elkaar en kun je ook nog een leuke tijd hebben. Speel vooral veel (kartonnen) bordspellen, dan kan er niet zoveel misgaan :D

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik weet nog wel een B&B die hierin kunnen voorzien :D

Deel Deze Pagina