Jaren geleden had ik via zwangerschapspagina zo’n heerlijk recept. Het was een Mexicaanse ovenschotel met kip, heel veel paprika, creme fraiche, tortillachips en geraspte kaas. Het recept kan ik alleen nergens meer vinden. Kent 1 van jullie het recept nog?
http://mijnmixedkitchen.blogspot.com/2013/10/mexicaanse-ovenschotel-met-kip-groenten.html?m=1 Deze is dat, staat hier nog steeds wel eens op tafel
Niet het recept die je zoekt maar zo maakte mijn moeder hem vroeger. En ik nu nog steeds. De kinderen zijn er dol op. - 500gr gehakt - mexicaanse gehakt kruiden - rode paprika - mais - doperwten - creme fraiche - paprika poeder - geraspte kaas - nacho's Gehakt rul bakken met de rode paprika en een beetje van de mexicaanse gehaktkruiden. Mais, doperwten, creme fraiche, paprika poeder en geraspte kaas mengen. Dan eerst een laag gehakt mengsel en dan een laag van het andere mengsel. Vroeger deed m'n moeder de nacho's er ook over met wat kaas erover gestrooid. Maar tegenwoording dek ik de schotel af met wat alufolie en dan even een kwartier in de oven. De nacho's (in ons geval dorito's nacho cheese) doe ik er dan los bij omdat ze anders zo sompig worden. Die van @Peetje83 gaan we ook eens proberen. Ziet er goed uit.
Zonder vlees 4pers. 3-4 paprika’s in stukjes 2 uien gesnipperd groot blik kidneybonen blik tomatenblokjes creme fraiche (bekertje 200 of 250 gram) zakje burrito mix nacho cheese tortilla chips geraspte kaas Oven op 180 graden Ui fruiten, paprika er bij, kort bakken. Tomatenblokjes, kruiden en bonen erdoor, kort door warmen. Dan het prutje in een ovenschaal doen. Bekertje creme fraiche er over uit smeren, chips erover tot dat je geen creme fraiche meer ziet. Dan geraspte kaas er over. En in de oven. Ongeveer na 15 minuten klaar.
Wij maken hem ongeveer op dezelfde manier. Wel gewoon 1 paprika, maar ook ui, kidneybonen, mais, tomatenblokjes 2x. men dan een laagje nachochips (gezouten) onder, paar plakjes cheddar kaas erop, dan de laag met groenten en kip of vegagehakt erboven op, weer wat plakjes cheddar kaas, dan een laag Nacho chips en dan geraspte kaas. De crème fraiche eten wij er los bij.
Ik ga hem ook eens proberen, maar wel met een blik kidneybonen er doorheen voor wat meer voedingswaarde! Ben benieuwd.