Ik heb even een vraagje. Kan je gordijnen verven met een bloemetjesmotief. Ik heb gordijnen gehad, maar vind ze eigenlijk verschrikkelijk lelijk nu zei mn schoonzusje dat ik ze in de wasmachine wel zwart kan verven met speciaal spul. Maar worden ze dan wel egaal zwart?? Iemand die dit weet?
Bij kruidvat kun je dat spul halen.. Mijn moeder heeft er voor mij ooit zwart geverfd Lijkt me juist wel leuk dat bloem motief erdoor.
Ja hoor,worden goed zwart, maar de bloemen zullen net iets donkerder blijven. Ik verf regelmatig spullen. Houdt er wel rekening mee dat de garen van de gordijnen bijna altijd de originelee kleur houden en dat niet elke stof geverfd kan worden. Dus soms mislukt het weleens. Katoen is het beste te verven.
Houd er rekening mee dat je best wel veel van die verf nodig hebt. Dus het kan best duur worden als het grote/zware gordijnen zijn.
Zoals youbri al zegt, het is een duur grapje omdat de hoeveelheid verf naar het gewicht gaat. Dylon verf verft geen synthetische of waterafstotende stoffen. Daarnaast mengen de kleuren met elkaar. Het bloemmotief blijf je waarschijnlijk ook zien. Bij Ikea of op mp zou ik nieuwe gordijnen kopen. Je woont in een tijdelijk huis, dat heb ik ook gehad. Ik heb mijn gordijnen toen niet op maat gemaakt maar omgeslagen en met spelden vast gezet.