Ik heb een 2e contractsverlenging gekregen en ze waren zo blij met me dat ik zeker in vaste dienst zou komen. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger ben, heb ik het meteen verteld, mede omdat ik zo erg ziek was geworden. De arbo arts raadde ook aan om het gewoon te zeggen. Dus ik gedaan en ineens keert dat hele bedrijf tegen me, zeggen ze dingen die niet waar zijn, word ik ineens gekort op mijn uren, ze zeggen zelfs tegen me dat ze niet op me kunnen bouwen nu ik zwanger ben en dat ze liever 10 anderen hebben. Dus ik vrees voor mijn 3e verlenging in maart... ik ben in mei uitgerekend dus ik weet dan ook niet of ik dan verlof zal krijgen. Heb nu wel spijt dat ik eerlijk ben geweest. Maar ja het is niet anders. Dus ja ik begrijp je zorgen, want dit komt vaak voor bij bedrijven
Tijdens mijn sollicitatiegesprek werd er niet naar gevraagd, terwijl ik toch duidelijk zwanger ben! Uberhaupt werd er niet naar mij gevraagd (ook geen: vertel eens wat over jezelf oid). Dus heb besloten het maar achterwege te laten. Werd ik toch echt aangenomen! Inmiddels werk ik daar nu dus en heb ik een contract getekend van 12-32 uur per week tot 17 juni. Mijn zwverlof gaat in op 17 februari en is op 8 juni weer voorbij. Ben dus erg benieuwd of ik dan een contractverlening krijg.
Ik krijg volgende week mijn beoordeling. Dus hoop dat die mooi positief is. 28 december hebben wij de termijnecho en daarna wil ik het op werk gaan vertellen. Dan ben ik ook 12 weken.
@TO Krimpie: Hoe bevalt je nieuwe baan, en wat heb je uiteindelijk besloten om te doen? Zo te lezen ben ik hier 1 van de weinigen die het dus niet verteld heeft. Maar ik moet zeggen dat mijn situatie misschien ook nog wel wat gecompliceerder is.. Kort samengevat: sowieso al jaren bezig met zwanger worden wat steeds maar niet lukte, en dan ook nog eens min of meer weggepest worden bij het bedrijf waar ik een vast contract had voor onbepaalde tijd. Geen pretje dus, en net nu ik aan de slag kon bij een ander bedrijf, bleek ik zwanger! Om niet weer het risico te lopen ontslagen te worden, heb ik het dus wel voor me gehouden de eerste periode. Overigens ook omdat ik extra risico loop op miskramen, ook na de 12 weken, dus ja.. wel logisch vind ik. Dat is niet waar en bestaat nog wel degelijk! Zelfs voor een 3maandencontract geld nog gewoon een proeftijd van 1 maand!
Is verandert: per 1 januari 2015 een belangrijke wetswijziging in werking. De nieuwe Wet Werk en Zekerheid bepaalt dat er in tijdelijke contracten van 6 maanden of korter géén proeftijd opgenomen mag worden. Daarmee wordt het voor werkgevers bij korte, tijdelijke arbeidsovereenkomsten dus nog belangrijker om een gedegen sollicitatieprocedure te voeren.
Ik wil het graag vertellen. Maar ik durf niet. Mijn contract moet eind januari verlengd worden. Loopt 1 maart af. Ik hoop het toch nog een aantal weken stil te kunnen houden. Ik moet deze baan houden ook omdat ons appartement na 3 jaar is verkocht en het verkoopverlies gefinancierd moet worden. Dat lukt niet zonder baan. De belangen zijn te groot voor mij.
Ik snap je angst. Ik heb het vertelt met de 8e week van me zwangerschap en ook gehoord met het gesprekje dat mijn contract in maart wordt verlengd. Echt super Succes ermee! Ik zou het gewoon vertellen..