Mag een werkgever dit doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Daenerys, 1 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hallo,
    Ik ben momenteel morgen 24 weken zwanger en heb de volgende situatie op mijn werk.
    Er zijn deze week en volgende week 2 collega's met vakantie en er is deze week een collega voor een tijd uitgeschakeld ivm een ongeluk wat erg vervelend is.
    We waren al onderbezet maar door deze situatie met 2 collega's die net vakantie zijn en een zieke collega is het helemaal hectisch... Ik werk me hierdoor al 3 slagen in de rondte en ben overal tegelijk van de arts assisteren tot aan balie werkzaamheden en de telefoon staat nu ook nog eens doorgeschakeld naar onze lokatie omdat ze het op de hoofdlocatie ook niet aan kunnen qua telefoon.
    Nu is as maandag een collega waarschijnlijk wat later en zou ik moeten invallen bij 2 spreekuren maar krijg net nog eens een apje van een andere collega dat die as week nog eens vrij is en dus maandag niet komt werken... nu kan ik dus en 2 spreekuren draaien, een balie opvangen en de telefoons beantwoorden die doorgeschakeld zijn...
    Kunnen ze dit wel maken tegenover een zwanger iemand?? Dit gaat mij echt veel te ver namelijk!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Daenerys,

Ik begrijp dat je door ziekte en vakanties op het werk overbelast dreigt te worden. Je vraagt of je werkgever dit mag doen omdat je zwanger bent.

UWV Webcare Team kan deze vraag niet voor je beantwoorden. Het betreft hier een arbeidsjuridische vraag die je beter aan een vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket kunt voorleggen.

Algemene informatie over bijzondere regelgeving voor zwangerschap en werken vind je op het arboportaal.

Ik wens je veel sterkte bij deze lastige situatie.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina