Ontslag nemen tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door onzewonders, 14 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mag starten bij een nieuwe werkgever waar ik al heel lang wilde werken. Super blij!!
    Maar nu moet ik, gezien mijn opzegtermijn van 3 maanden, direct ontslag nemen om na mijn verlof te starten bij mijn nieuwe baan.
    Weet iemand of dit gevolgen heeft voor je uitkering tijdens de zwangerschap? Krijg ik nog gewoon betaald of wordt dit nu stop gezet?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee hoor heeft geen gevolgen voor je WAZO

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dank je wel voor je reactie! Wat een geruststelling 😃

4. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Heb ik ook gedaan vorig jaar! Ik heb in maart te horen gekregen dat ik een nieuwe baan had (toen net 1 week met verlof). Ik kon op mijn nieuwe werk direct na mijn verlof starten. Heb toen naar mijn werkgever een aangetekende brief gestuurd (de 'ouderwetse' manier) dat ik mijn baan per juli op wilde zeggen. Ik heb dus mijn volledige zwangerschapsverlof uitbetaald gekregen via mijn oude werkgever en ben mijn eerste werkdag na mijn verlof gelijk bij mijn nieuwe werkgever gestart.

5. 2107

2107 Actief lid

20 nov 2015
    188
    43
    28
    Zou wel pas opzeggen als de baby is geboren. Je weet nooit hoe je uit de bevalling gaat komen.

Hier hetzelfde gehad. Was heel blij dat ik nog niet had opgezegd. Na m'n bevalling een totaalruptuur en daardoor 5 maanden niet mogen werken. Succes!

Deel Deze Pagina