Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mag starten bij een nieuwe werkgever waar ik al heel lang wilde werken. Super blij!! Maar nu moet ik, gezien mijn opzegtermijn van 3 maanden, direct ontslag nemen om na mijn verlof te starten bij mijn nieuwe baan. Weet iemand of dit gevolgen heeft voor je uitkering tijdens de zwangerschap? Krijg ik nog gewoon betaald of wordt dit nu stop gezet?
Heb ik ook gedaan vorig jaar! Ik heb in maart te horen gekregen dat ik een nieuwe baan had (toen net 1 week met verlof). Ik kon op mijn nieuwe werk direct na mijn verlof starten. Heb toen naar mijn werkgever een aangetekende brief gestuurd (de 'ouderwetse' manier) dat ik mijn baan per juli op wilde zeggen. Ik heb dus mijn volledige zwangerschapsverlof uitbetaald gekregen via mijn oude werkgever en ben mijn eerste werkdag na mijn verlof gelijk bij mijn nieuwe werkgever gestart.
Zou wel pas opzeggen als de baby is geboren. Je weet nooit hoe je uit de bevalling gaat komen. Hier hetzelfde gehad. Was heel blij dat ik nog niet had opgezegd. Na m'n bevalling een totaalruptuur en daardoor 5 maanden niet mogen werken. Succes!