Ik verhuur mijn beval bad via een marktplaats advertentie. Zo juist krijg ik een mailtje van de ´officiele importeur´ van deze bevalbaden dat ik mijn bad niet mag verhuren voor geld en er dus geld aan verdien , en als ik de advertentie niet verwijder er juridische stappen worden ondernomen Ik schrik hier altijd gelijk erg van en was dan ook niet op de hoogte dat dat niet mag, maar voordat ik gelijk in de stress schiet heeft hij het bij het juiste eind? Of mag ik gewoon MIJN bad verhuren?
Heb jij hem gekocht of huur je hem? En heb je een contact of iets moeten ondertekenen waarin staat dat hij niet verhuurd mag worden?
Weet je zeker dat het van de officiële importeur is..is het niet gewoon een puber die zich zit te vervelen. verder maak jij natuurlijk zelf uit wat jij verhuurt!
Heb m gewoon zelf gekocht via het dragen-voeden forum particulier. Het merk staat trouwens niet in de advertentie er staat alleen een voorbeeldplaatje maar dat kan natuurlijk van alles betekenen. Ik ga eens speuren op hun website of ik iets kan vinden over verhuren..
Ik kan me voorstellen dat je geen 100 bevalbaden mag verhuren zonder toestemming maar dit is toch gewoon particulier? Vraag me af of ze het echt mogen verbieden, tenzij je echt in hun vaarwater zit natuurlijk... Dat is natuurlijk de vraag....
Lijkt mij van niet. Als je het verkoopt krijg je er toch ook geld voor? Zo'n ding kun je misschien nog wel voor bijna dezelfde prijs verkopen als dat jij hem hebt gekocht ook. Als het niet duidelijk vermeld staat zoals bij dvd's bijvoorbeeld het geval is, zou ik mij er niet druk om maken.
jij mag gewoon verhuren wat jij niet mag is fotootjes gebruiken van de importeur zal wel gewoon een loos dreigement zijn.. bedoel, als ik bij jou huur verkoopt hij niet voor het tigvoudige.. simpel zat
Het lijkt me dat het wel zou mogen.. Er wordt zoveel verhuurd door particulieren (aanhangwagens, steigers, gereedschap etc). Als dat allemaal niet zou mogen.. Ze hebben niet iets van privaatrecht ofzo. Ik ken toevallig zo'n kwestie met een product, dat verkocht wordt zonder toestemming van de importeur. Deze importeur heeft een clausule in de contracten met de afnemers dat het alleen binnen hun verkooplijnen verkocht mag worden. Maar die verkopers krijgen het product wel in handen en verkopen het dus op eigen houtje. Voor zover ik nu weet heeft de rechter besloten dat ze nergens iets getekend hebben, en zij nergens door beperkt worden.
Ik heb zoiets gehad met de verkoop van zumba dvd's. Ik kreeg toen ook een melding van de officiele organisatie dat ik mijn dvd's niet via mp mocht verkopen, mijn advertentie werd trouwens gewoon verwijderd door hen. MP kon niets voor mij betekenen en het gekke was dat nog iemand op mp precies dezelfde dvd's verkocht en zij kreeg geen melding (heb ik toen aan haar gevraagd). Gelukkig had ik al wel een bod gekregen en de dvd's ook verkocht via mp. En als je nou een nieuwe advertentie plaatst zonder foto, dan kan dat bedrijf er toch ook niks over zeggen?
Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met die foto die je waarschijnlijk van internet hebt afgeplukt. Zou even zelf een foto maken van je eigen bad en deze op Marktplaats zetten. Of advertentie zonder foto plaatsen.
ik denk dat dat niet mag nee, waarschijnlijk verhuren ze een bad zelf ook onder de zwangere dames, en als jij dat dan ook doet, dan denk ik dat niet mag. maar goed ik kan het ook mis hebben,
Ze hebben toch geen exclusief recht oid? Dat heet gewoon concurrentie! Dit lijkt me een onzinmailtje, ik zou er eigenlijk niet op in gaan. Wat hebben zij nou te zeggen over wat jij verhuurt?
Inmiddels is de advertentie verwijderd door marktplaats?? Omdat het in de verkeerde rubriek zou staan?? Net nadat ik een mail naar die vent heb gestuurd dat het waarschijnlijk om het fotootje gaat wat in de advertentie staat..
Of het heeft te maken met het noemen van het merk... Ik heb mijn spinningschoenen te koop gehad via marktplaats en de advertentie is toen verwijderd. Reden was het woord 'spinning', daar zitten rechten op.
Hoe moet je het dan noemen? Overigens is hier een keer een zaak over geweest Actueel en toen mocht het woord spinning wel gebruikt worden...
Maar is het misschien niet logisch dat het niet verhuurd mag worden. Op dvd's staat toch ook altijd zo'n waarschuwing dat het alleen voor eigen gebruik is en niet voor verkoop of verhuur. Misschien valt dit product daar wel onder. Maar dan zou het in de handleiding ofzo moeten staan.