Lang verhaal, vermelden zwangerschap tijdens sollicitatiegesprek?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Rebelleflower, 24 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Zal proberen het zo kort mogelijk te houden.

Een jaar geleden heb ik gesolliciteerd bij een bedrijf maar ben het toen helaas net niet geworden, deze functie was toen voor 40 uur. Ik heb toen aangegeven dat dit geen probleem is.
    Er werd mij toen verteld dat als ik ooit kinderen zou krijgen dat ik dan niet minder kon werken dan 40 uur, hierop heb ik gezegd dat dit geen probleem zou zijn.

Ik ben het toen dus net niet geworden maar heb wel een goede indruk achter gelaten.
    Ik werd namelijk gisteren benaderd of ik interesse heb in een nieuwe functie binnen het bedrijf. Ik heb gereageerd dat ik zeker interesse heb en graag maximaal 32 uur zou willen werken.
    Hun reactie was dat ze aan het denken waren om de functie voor 40 uur in te laten gaan. Of dit ook mogelijk was voor mij.
    Ze vroeg tevens of ze morgen even langs kon komen bij mij op mijn werk voor een snel gesprekje want ze was toch in de buurt.
    (Ik werk op een vliegveld in een winkel en ze gaat morgen op reis dus vandaar).
    Ik heb gezegd dat dit geen probleem is, ik sta toch alleen en het is altijd erg rustig op de donderdagochtend.
    Ook heb ik gezegd dat we het eventueel kort over de uren kunnen hebben in een persoonlijk gesprek.

Moet ik nu morgen al vertellen dat ik dus liever minder werk ivm dat ik zwanger ben? Of een andere reden opgeven en pas in een volgend officieel gesprek. Maar wat zeg ik dan als ze vragen naar de uren?

De baan zou echt super goed uitkomen want waarschijnlijk wordt mijn contact niet verlengd per april ivm sluiting van de winkel paar maanden later. En het is in een hele andere branch dan in ik nu werk en ik wil heel graag uit de detailhandel branch waar ik momenteel in zit.

2. Veera

Veera Niet meer actief

Ik zou t meteen zeggen want zij willen graag iemand voor 40 uur en dat wil jij niet. Misschien nog wel tijdens je zwangerschap evt maar met een kleintje ga je neem ik aan niet fulltime werken. Ik zou de zwangerschap niet vermelden trouwens, maar gewoon in t algemeen aangeven dat je iets zoekt voor max 32 uur

Deel Deze Pagina