kwordt echt helemaal gek van mn werk! op dit moment loop ik in de ziektewet. ik heb me ziekgemeld meld een zware verkoudheid en vandaag bij de ha kreeg ik te horen dat ik tegen een burnout aan zit. moet nu thuis blijven en bij tanken. op mn werk had ik al meerdere malen aangegeven dat het me allemaal teveel werd en al meerdere gesprekken gehad met mn leidinggevende. dit alles zonder resultaat. heb net mn werk gebeld met de mededeling dat ik thuis blijf om tot rust te komen en dat de werkdruk me allemaal te veel is. krijg ik vrolijk te horen dat doordat ik nu thuis blijf ik de werkdruk voor mn collega`s verhoog. zit nu helemaal te shaken, zo boos en verdrietig ben ik. ze praat me gewoon ff een schuldgevoel aan terwijl ik hier helemaal niks aan kan doen. tis toch niet mijn taak om de werkdruk te verlagen?! (ben cassiere officieel) moest ff mn ei kwijt, sorry voor mn gezeur. liefs doris
zoo dat is echt klote om het zo maar te zeggen,,bij mij was het ook zo niet in zon erge maten ,maar ik moest van mijn baas dus 50% werken ivm bloedverlies,,en dan krijg je te horen ,,jaaa nu moeten je collegas harder werken ,,,nou sorry... echt je hoort het zo vaak ,als je je werk doet krijg je niks te horen zelden ook een compliment en als er wat ergs is dan zijn ze er niet,,ik zit al best lang thuis en ik hoor van niemand wat hellemaal niemand,,zo leer je mensen kennen,,,meid ,,echt denk aan jezelf probeer niet te veel aan je werk te denken ,,en anders probeer nog eens een gesprekje,,,pfff word hier zo boos van sterkte hoor
Meid trek je er niks van aan. De winkel blijft echt wel open hoor als jij er niet bent. Zeker vreemd als ze dat zo tegen je zeggen. Sterkte en beterschap!
Nou belachelijk. En als ik jou was zou ik de persoon die dat tegen je zei ook vertellen dat je niet gediend bent van dat soort opmerkingen en dat je daardoor al helemaal niet eerder weer in staat bent om te gaan werken. Dit maakt namelijk dat jij je nog beroerder voelt en de druk aanwezig blijft.
heb hier maar 1 antwoord op.......... niks van aantrekken meid, jouw lichaam, jouw psychische toestand en jij moet er mee verder en niet hun! als je jezelf over de kop werkt dan ben je straks verder van huis voordeel voor hun is dat ze na een bepaalde periode kunnen zeggen ... bedankt maar u kunt gaan en zijn van je af en jij kan er dan nog jaren met de nasleep van zitten en daar schiet jij weer niks mee op. snap wel dat een werkgever je zo snel mogelijk weer aan het werk wil hebben, maar hij heeft z'n eigen zaak en weet dat ziekmeldingen kunnen voorkomen dus mag hij dat ook zelf oplossen, anders had ie maar geen eigen zaak moeten beginnen. (zeg maar ....dat is het risico van het vak )
Ik sluit me volledig bij Nienke aan! Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen! Echt aan je zelf denken hoor meid! Het is 'maar' een baan... en mochten ze jou er uit knikkeren omdat hun zo lekker kinderachtig willen zijn, dan is dat maar zo! Een andere baan is ook zo weer gevonden als je er wat werk achter zet En wie weet, misschien tref je dan wel een begripvolle baas!
Ik ken het probleem hoor. Ik ben ook overspannen thuis en mijn baas was op de hoogte van mijn problemen. Ook pz weet dat en bij hun heb ik mij ook ziek gemeld. Nu is een collega van mij beledigd dat ik het haar niet persoonlijk heb verteld en ook niet dat ik zwanger was. Toen ik met vakantie ging was ik nog heel pril zanger en wist niemand het nog behalve mijn baas en zij vraagt zich nu af waar zij dit aan verdiend heeft. Nou gaat het niet om haar. Mag ik zelf bepalen aan wie ik wat vertel en je verteld ook niet zomaar iedereen dat je overspannen bent, daraom heeft het ook zo lang geduurd voordat ik hulp heb gezocht. Je werk kan soms zo hatelijk en harteloos zijn. Dat is echt onvoorspelbaar. Wat ik wil zeggen is, trek het je niet te veel aan, je hebt genoeg sorres aan jezelf en los eerst je eigen problemen maar eens op, daarna komt je baas wel weer. Veel sterkte ermee je komt er wel, blijf geloven in jezelf.
Vervelend zeg, Ik had het ook, maar ik heb ontslag genomen in plaats van ziek te melden. Maar goed, dat kon financieel.
Wat een K**situatie. Denk idd goed aan jezelf, maar wees er wel op verdacht dat je alleen thuis mag blijven op advies van een ARBO-arts. Zolang die geen uitsluitsel geeft mag je je niet meer dan een beperkt aantal dagen ziek melden, hoeveel weet ik niet. Mijn HA heeft ook ooit eens gezegd dat ik tegen een Burn-Out aan zat, de ARBO-arts was het daar niet mee eens en ik moest weer gewoon aan het werk. Gelukkig nam mijn werkgever het wel serieus en hebben ze de nodige maatregelen genomen, maar ik mocht niet thuis blijven van de ARBO-arts.
Jee, dat is ook lekker krom Loeki. Je zou toch denken dat de ARBO-arts er is om naar de belangen van het personeel te kijken en daar naar te handelen Gelukkig maar dat je werkgeven het wel serieus nam en maatregelen trof! Je hoort/ziet het vaak andersom...
Dit zijn mijn care manager ook. Volgens de wetten van de arbo mag je huisarts je niet overspannen en dergelijk verklaren. Nou heb ik een redelijke arbo en ook een aardige care manager, maar als zij vinden dat ik niet overspannen ben of iets dergeijks, dan moet je gewoon weer aan het werk. Gelukkig heb ik eerst een afspraak met de psycholoog en hoo ik van haar wat te horen, maar het is altijd afwachten. Loeki heeft helaas helemaal gelijk.
Dat is geen fijne leidinggevende. Die is het volgende motto duidelijk vergeten: "alles wat aandacht krijgt, groeit". Nee hoor, er had gewoon begrip moeten komen en wens voor beterschap. Sterkte en ga inderdaad wat leuks voor jezelf doen!