Heey hallo mijn naam is jade en k heb een vraag. Kan je als je seks hebt gehad terwijl je je maandelijkse periode hebt toch zwanger raken als je gelijk na de seks een tampon in je vagina doet of zuigt de tampon t sperma op?? Graag zo snel mogelijk antwoord hierop Ben erg wanhopig. Groetjes
Je bedoeld of je zwanger kan zijn als je seks hebt gehad tijdens je menstruatie? Die kans is in ieder geval heel erg klein. Weet je hoe jouw cyclus eruit ziet?
Ligt eraan: heb je seks op dag 1 a 2 is de kans nagenoeg 0. Op dag 5 als de menstruatie wel nagenoeg klaar is en baarmoeder vrij van vocht en je een relatief vroege eisprong hebt op dag 9, kun je in theorie wel zwanger raken. Omdat zaad het wel overleefd. Maar als je zeer hevig vloeit dan overleeft t zaad het niet. Baarmoeder vol vocht (bloed) is geen fijne omgeving voor zaad
Sowieso helpt een tampon erin doen om het zaad op te vangen niet, ik weet niet of je dit altijd doet na de sex?
De kans is kleiner maar zeker niet 0. Het klinkt alsof je niet zwanger wilt worden, ik zou dan snel over een betere vorm van anticonceptie na gaan denken!