Nieuwe babyboom

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Hanna Mom, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ben ik het ook mee eens! Ik heb bewust niet gekeken...
    Gisteren lieten ze op het nieuws zien hoe vaak er al niet voor Afrika hulp is georganiseerd en dat is echt al 20 jaar...Vindt het allemaal heel erg voor die mensen en net als nu met die droogte kunnen ze niks aan doen, maar het is al jaren zo en ik vraag me af of het ooit veranderd.
    Anticonceptie is een beter iets om in te investeren, als de vrouwen daar aan de pil zouden kunnen dan zou dat al een hoop ellende kunnen schelen (ook onder het mom van verkrachting wat erg vaak voorkomt daar).

Ook heb ik zelf (ook al is dat misschien niet zo) wel het idee dat ze 'gebruik' of 'misbruik' maken van de mensen die kijken. Omdat veel zwanger of net bevallen en veel vrouwen miss onder de hormonen zitten van vruchtbaarheidsbehandelingen, ben je ook sneller te beinvloeden en zal je sneller geven/lid worden dan anders...:)
    Omdat je het dan nóg net wat erger vind dan anders.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.040
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Klopt hoor...ik ben het met je eens.
    Daarom zei ik ook dat kinderen daar ook als een oude dags voorziening worden gezien.
    Hoe meer kinderen....des te beter.
    En ze weten daar ook gewoon dat bijna elke moeder wel één of meer kinderen krijgen die overlijden.
    Ze hebben daar inderdaad niet de keus zoals wij hebben (in iedergeval niet in de arme gebieden die ze gisteren hebben laten zien).

3. MissCK

MissCK Niet meer actief

Een aantal weken geleden werd al gemeld dat vorige week de laatste officiele uitzending zou zijn en dat deze week een speciale Afrika special werd uitgezonden. Dan weet je toch van tevoren dat er niet veel in voor komt over de Babyboom stellen?

Ja sorry hoor maar ik vind het wel goed wat ze allemaal hebben laten zien. Voor ons is het allemaal zo makkelijk.

Moet je kijken hoeveel eten wij weggooien DAGELIJKS en hoe blij die kleine samuel was met een klein hapje eten. Dat is toch hartverscheurend??

4. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb gisteren expres niet gekeken. Ik zag de bui al hangen dat het erg heftig zou worden en dat kan ik niet aan.....

Ik ga maar weer zitten wachten op babyboom 2011 - het vervolg. Neem aan dat dat er wel weer komt!

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    heb net de herhaling gekeken, heftig idd.. aan de ene kant wil ik wel doneren, maarja komt al het geld wel op de juiste plaats...
    ik heb het nooit op wervingsacties, zeker als je nu donateur wordt krijg je een armband...

aan de andere kant als ik toch eens multimuljonair was...

over verkrachtingen, een collega komt uit ghana, daar kan je als vrouw zijnde al een verkrachting uitlokken door oogcontact te maken!!!

helaas helaas zit het seizoen er al weer op, ben benieuwd of er idd een vervolg komt en in de toekomst een 3e seizoen babyboom ik denk animo genoeg....

6. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Ik heb zelf ook niet gekeken. Wat ik wel erg vind is dat er allemaal geld opgehaald word maar het meeste aan de strijkstok blijft hangen. Die vrouwen zouden beter af zijn als er meteen ziekenhuizen worden gebouwd of anticonceptie gegeven. Ik heb laatst in de krant een artikel gelezen over hulpinstanties die niet helemaal jofel zijn. Alleen Artsen zonder Grenzen was dat wel.
    Hier een voorbeeld. Elsevier.nl - Dossier - 'Ontwikkelingshulp leidt tot corruptie'

Vreselijk is het gewoon. Heb medelijden met die mensen daar.

7. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Eens!

Natuurlijk is voorlichting en anticonceptie belangrijk maar het is ook wel eens goed voor iedereen om te zien hoe als vanzelfsprekend wij babyvoeding en gezondheidszorg beschouwen. Het ging gisteren niet om het voorkomen van zwangerschappen maar om vrouwen die na 3 dagen weeen hun kind verliezen alleen omdat er geen adequate hulp beschikbaar is. En dat complicaties niet kunnen worden opgevangen. En om iets basaals als verloskundige begeleiding.

Nu kan iedereen wel blijven doneren want dit is uiteraard maar een klein deel van wat er mis is in deze wereld, en wij zijn daar met z'n allen ook niet verantwoordelijk voor. Maar ik, ook als moeder, vond dit HEEL erg schokkend om te zien.
    (en ja ik weet dat dat de bedoeling was, maar dat maakt het niet minder de werkelijkheid)

8. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    Het spijt me maar ik heb wel gedoneerd....en ben blij het gedaan te hebben! Instellingen als ze krijgen al zoveel hulp of het feit dat er geld aan de strijkstok blijft zitten vind ik erg kort door de bocht! Blijkbaar is de hulp nog niet genoeg en so what blijft er iets aan de strijkstok hangen, hulp is nodig en dan maar niet helpen vind ik geen optie! deze actie ging inderdaad om ervoor te zorgen dat vrouwen begeleiding krijgen voor en tijdens zwangerschap en ondervoeding!
    voor mij een goede zaak!
    Groet Nina

9. MissCK

MissCK Niet meer actief

Precies!

10. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    ok dat was dus dat meisje op de foto!
    hij schreef al in op zijn facebook; we hebben 'weer' een dochtertje gekregen, toen dacht ik al huh weer?
    Fijn voor ze!!

11. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    wat bijzonder om al die kindjes te zien na zulke lange trajecten en moeilijke tijden....

Heb bb gister niet gezien maar als ik het zo lees kijk ik het ook niet meer terug.... vind het allemaal maar erg hoe het daar aan toe gaat..

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Zielig en hartverscheurend was t zeker, maar goed, daar zit een heel team van slimme mannen achter, die wel weten wat ze moeten tonen om mensen op t gevoel te spelen.......

Ik zou persoonlijk nog eerder doneren aan Freya, of een instituut die onderzoek doet naar SMA, of andere ziektes bij kinderen...
    Als er dan op je gevoel word gespeeld door t tonen van arme uitgehongerde kindjes, en daarna laten ze zien welke jaren er acties zijn geweest(88,89,90,92,95,enz) in de loop der jaren, dat zet me aan t denken.
    Dan bedoel ik dus in de zin van, ze blijven aan de gang, om meer geld binnen te harken met zielige beelden.

Iedereen die gedoneerd heeft: Echt heel erg goed, meen ik eerlijk en absoluut niet cynisch.
    Hoe meer jullie doneren hoe beter voor Afrika.

Maar ik kies persoonlijk liever voor een doel waar ik eerlijk oprecht uit mijzelf voor kies, zonder dat mensen mij om moeten kopen met zielige beelden.
    Eentje waar ik uit eigen beweging voor kies.

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Aha. Dus ik heb mij laten omkopen door zielige beelden? En ik heb dus niet uit mijn eigen vrije wil gedoneerd? Kom op zeg.
    Reken maar dat ik uit mijn eigen vrije wil gedoneerd heb, en reken maar dat ze geen acteurtjes hebben ingezet om ons over te halen om geld te storten. Wat je daar zag, is gewoon hoe het is.
    Het is bedelen om geld ja, maar een wervingsspotje van Freya zou net zo goed bedel tv zijn, of niet soms?
    Wat jij bedoelt, is dat je alleen wilt doneren aan een organisatie waar jij persoonlijk affiniteit mee hebt. Prima, niks mis mee. Jij hebt daar affiniteit mee, en dat heb ik met de situatie in Afrika. Hier is geheel uit vrije wil en beweging gedoneerd.

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Je kan je wel aangevallen voelen, maar dat hoeft helemaal niet hoor. :)
    Voor mij is t als omkopen ja.
    Hoe zieliger de kindjes zijn die we laten zien, hoe meer schuldgevoel de kijkers hebben, en des te eerder ze dan doneren.
    Maar wees eens eerlijk:
    Als je deze beelden niet had gezien, had je dan uit je eigen nog gedoneerd?
    Waarschijnlijk niet, dan had je er niet eens aan gedacht hoe slecht die kindjes t hebben, en wat een ellende er afspeelt.
    En nee, ik zeg ook niet dat er daar acteurs zitten, of dat t niet echt is, (weet niet hoe je daar bij komt??) maar ik zeg alleen dat de redactie precies de zieligste en schrijnendste gevallen er tussen uit halen,om mensen op t gevoel te spelen, zo werkt t nu eenmaal met die acties.
    En dat is niet alleen in dit geval, maar ook de acties voor overstromingen enz.
    Er word op je gevoel gespeeld, en daarom gaat iedereen doneren, omdat ze zich schuldig voelen dat wij t hier beter hebben dan hun, dat is mijn punt.

Ik doneer alleen aan organisaties waarvan ik vind dat ze goed werk verrichten, waar je resultaat van ziet, en waar je succes verhalen van terug krijg te horen.
    En niet aan een bodemloze put van de zoveelste bedel actie.
    Kijk eens naar de miljoenen die de voorgaande jaren op zijn gehaald, en naar de resultaten, dat zet je wel aan t denken.
    Buitengewoon triest te noemen dat er zo veel opgehaald is, en dat er zo weinig gedaan is in die tijd.
    Nee daar ga ik mn geld niet aan uit geven.

Je hebt mij ook niet horen zeggen dat jij niet uit vrije wil doneer, maar ik vind er een verschil in zitten of je uit jezelf een doel steun, zonder een bedel-actie, dan dat er na afloop van een programma 1000 den mensen hun schuldgevoel omzetten naar doneren.

Maar iedereen moet doen waar ze zich goed bij voelen, dat doe ik ook.
    Iedereen heeft daar een andere kijk op, en die respecteer ik ook, alleen t is niet voor mij weggelegd om massaal te doneren na t zien van 45 minuten zielige kindjes....
    Voel ik persoonlijk als schuldgevoel afkopen ja.

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

dit omschrijft precies wat ik ook bedoel.. als mensen de beelden niet hadden gezien had ook vrijwel niemand uit zichzelf gedoneerd..

en wie weet waar het geld terecht komt.. van die 5 euro per maand kan goed maar 5 cent aankomen en de rest naar de hoge pieten gaan. als je zeker wist dat het geld aan zou komen en de kinderen er echt mee geholpen zouden zijn was het nog een ander verhaal..

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Wat vond ik het leuk om de babytjes te zien van alle babyboom stellen.
    Die van Genevièveen rikky zo lief en wat gaat dat hard.
    En die van Joyce en Oscar

Het waren allemaal heerlijke kindjes.
    Hoop dat jullie allemaal heel gelukkig en zeker een gezonde toekomst met hun gaan beleven.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Precies! Dat zei ik in mn vorige stukje ook al. Al 20 jaar wordt er geld op gehaald voor Afrika en het blijft slecht gaan in dat continent.
    Corruptie ten top en al het geld gaat naar wapens e.d maar het komt niet bij de mensen terecht (9 van de 10x dan) als dat wel het geval was geweest in al die jaren hadden ze al heel wat meer op kunnen bouwen...
    Vindt het heeeel erg en vreselijk voor die kindjes moeders maar ik doneer niet.
    Ook ik heb het idee dat ze op je gevoel proberen in te spelen en dat is met al die acties. Júist omdat wij het hier goed hebben, zoals hierboven al gezegd, mensen gaan zich schuldig voelen.

Je helpt die mensen alleen maar als je spullen en goederen daar brengt, dan krijgen ze het in handen en geen geld dat schiet niet op.

18. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Vind het super jammer dat er niet meer afleveringen zijn! Zeker omdat je eigenlijk maar met zo weinig stellen kennis hebt gemaakt. Dus van mij hadden er wel 20 extra afleveringen gemogen..

De aflevering van gisteren vond ik erg confronterend, maar moet wel eerlijk zeggen dat bij mij ook de gedachte opkwam: waarom niet meer investeren in anticonceptie. Maar ik weet dat dat ook bijna niet mogelijk is. Alleen al gezien de verkrachtingen die er plaats vinden.. :|

Het viel mij trouwens ook op dat heel veel kindjes op jonge leeftijd oorbelletjes hebben. Mijn schoonzus is 3 weken in Oeganda geweest in een weeshuis dat een vrouw uit Helmond opgezet heeft. Via haar heb ik ook gehoord dat ze vaak jonge gehandicapte/autistische baby's offeren. Dat gebeurd gelukkig niet als kinderen oorbelletjes hebben! Dus het eerste wat ze daar doen als er een kindje binnen komt, meteen gaatjes schieten!

Maar over Babyboom, kan niet wachten tot de volgende afleveringen! Ben heel erg benieuwd naar het kindje van Nancy & Ilse en hoop dat Marianne snel weer zwanger mag worden!

19. Maria74

Maria74 Niet meer actief

De situatie zoals hij nu is in afrika, wordt veroorzaakt door extreme
    droogte. Die droogte is onstaan door de uitbuiting vd de natuur in oa
    zuid amerika en daarmee de opwarming vd aarde en niet door corrupte regeringen. De wereld is te vol met mensen en zeker met mensen die bv nog een auto of nog een tv willen waardoor de verhoudingen in de wereld ten kwade zijn verschoven. Hiervan zijn oa de mensen in de hoorn van Afrika de dupe. Je kunt natuurlijk zeggen ik doneer niet want ik vind bv de regeringen corrupt en ik vertrouw niet waar mijn geld heengaat of ik geef liever aan andere instellingen, maar meestal blijft het dan bij praten en niet bij storten.

Memisa is een integere organisatie die heel concreet hulp biedt. Jammer dat hier steeds over geldklopperij gesproken wordt als het om mensen/kindlevens gaat

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Even voor mezelf:) ik gaf in mijn begin post al aan dat het nú niks te maken heeft met corruptie e.d omdat je nu eenmaal niks kan doen als het niet regent.
    En Memisa zal best goede dingen doen, maar ik denk dat je zo dus al wel kan zien hoe mensen tegenwoordig over goede doelen denken. Hoe goed sommige ook zijn! Ze hebben een slechte naam gekregen.

Mijn nicht heeft 5 jaar in Afrika gewoont met haar man en kinderen, zij werkten voor Artsen zonder Grenzen. Wat zij soms zagen was ook schrijnend, maar ook zij zeiden dat je wbt bepaalde hulp beter geen geld kan geven, maar spullen:). (dus bijv ziekenhuizen die hun oude apparatuur doneren)

Deel Deze Pagina