echo van je borst

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hoi Meiden,

heeft iemand wel eens een echo of mammo van haar borsten moeten laten maken? Ik heb last van bloedverlies uit mijn rechtertepel en ben bij de huisarts geweest. Die vond het toch niet helemaal goed voelen, maar het is ook lastiger te voelen nu ik zwanger ben natuurlijk. Dus doorgestuurd voor een echo, die heb ik dinsdag.
    Maak me niet zo heel erg zorgen, heb het idee dat het vast door de zwangerschap komt.

Maar ik vraag me even af wat ik kan verwachten, krijg je meteen de uitslag bijvoorbeeld? En wat kwam er bij jou voor uitslag uit?

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn echo viel heel erg mee, het waren verstopte melkklieren die ik en de huisarts voelden.
    Ik was wel blij dat ik een echo kreeg en geen mammo, dat lijkt me echt zeer doen met die kleine (.)(.) van mij :) :)
    Veel sterkte, tis wel vervelend he dat wachten.

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb beide gehad en kreeg gelijk de uitslag,beide keren een melkkliertje.
    de mammo vond ik even vervelend.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh ja, ik kreeg de uitslag ook direct.

5. tulip

tulip Niet meer actief

geen ervaring, maar suc6 meid!

6. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Ik heb ook een echo gehad en kreeg de uitslag direct!! Succes en sterkte!

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    pfff sterkte meid

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik hb ook een echo gehad van mijn borst tijdens mijn zwangerschap. Stelt niet eel voor. Omdat het nij mij om een knobbeltje ging, kreeg ik niet direct de uitslag maar werd ik later door de oncoloog gebeld. Het was een over actieve melkklier :)

9. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Vanaf mijn 27e een mammografie voor mij (zit borstkanker in de familie). Ja het is even vervelend als je borsten fijn geplet zijn. Maar het is wel prettig als het gebeurd is.
    Ik heb 1 keer extreem last gehad, maar dat was toen ze mijn borst nog iets verder wilden uitspreiden door een andere plaat eronder te gebruiken.

Na de foto's gemaakt te hebben moest ik even wachten tot er naar gekeken was of hij goed gelukt is. De uiteindelijke uitslag zou ik dan bij de huisarts kunnen halen. Hier laat ik altijd het "geen nieuws, goed nieuws" principe gelden :)

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik heb een mammografie gehad. Vond het niet heel vervelend..
    Ik kreeg gelijk te horen dat er niks te zien was op het eerste gezicht

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier idem!

12. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik krijg binnenkort ook een echo, dus lees ff mee.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb beide ook keer al mee gemaakt. Ik had vet knobbels bleek achter af.

Dat platte op dat ding vond ik niet zo heel fijn. Mijn hele borsten moesten er op en dat zijn niet van die kleintjes en dan ook nog plat drukken.

Echo stelt helemaal niks voor.

Hier ook wel eens wat bloed uit de tepel. Maar ik weet dat ik een melk klier hebt die ontstoken is. Dat is van af de geboorte van mijn jongste al. Word wel steeds minder die ontsteking gelukkig.

Succes ermee in elk geval. En hoop dat het iets ontschuldigs is.

14. Sterkte meid!

Ik moet dinsdag naar de mammapoli voor onderzoek...

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier regelmatig echos van gehad en zowiezo laat ik het ene keer per jaar doen. ook ik heb veel knobbels en bobbels in mijn borsten vaak ook pijnlijk. maar zijn nog altijd melkklieren geweest en cystes daar heb ik er heel veel van in mijn borsten

16. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hai napoleon,
    Ik heb ook tijdens m'n eerste zwangerschap een echo gehad van m'n borst, omdat er een 'knobbel' zat.
    De echo was moeilijk te zien, twee artsen erbij, en een viorlopige uitslag. Ze dachten dat alles goed was, maar moest toch ook een punctie (auw!).
    Uiteindelijk gewoon alles goed, maar ik blijk gewoon wat 'knobbelig' te zijn in m'n borst (mastopatie noemen ze dat).

Iig succes!!

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik heb al 4x eeen echo gehad aan me borst en 1 mammo
    eerste 2x hebben ze besloten een biopsie te nemen na aanvang van de echo (gevolgd door een operatie, gelukkig alles goedaardig)
    en de laatste 2x kreeg ik de uitslag meteen en was het een verhard kliertje ofzo
    de echo zelf stelt niet zoveel voor
    de spanningen eromheen zijn vervelender

heel veel succes en sterkte!!!

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    jij ook succes dan ;)

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik krijg sowieso geen mammo ivm mijn zwangerschap. Toen ik nog transplantantiepatiënten begeleide heb ik wel gezien hoe een mammo gaat, lijkt me niet fijn idd, maar goed als het moet dan moet het hè ;)

Ik maak me niet echt zorgen maar goed, het is toch wel spannend.

20. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Heb ook een echo gehad en stelde niet zoveel voor... maar op dat moment lig je meer gespannen te wachten tot ze wat zeggen!
    Kreeg uitslag na 5 minuten en was gelukkig niks geks!

Deel Deze Pagina