Na een grondige verbouwing dit jaar gaan we komend voorjaar de badkamer verbouwen. Alles wordt eruit gesloopt, echt het hele pakket. Er komt sloopwerk, stucwerk, er worden nieuwe wanden gemetseld, alle leidingen worden verlegd en alsof dat nog niet genoeg is wordt er ook nog een keer of 3 met betonstuc in de weer gegaan. Ik weet dat ik dit zelf allemaal wil, maar persoonlijk zie ik enorm op tegen déze verbouwing. Ik bedoel, we hebben een baby en een peuter, ik kan geen 3 weken verlof opnemen en ik word al gek als ik aan de stof en rommel denk. Iedereen die ik spreek zegt ook 'oh bereid je goed voor, de badkamer verbouwen is het meest vervelend'. Niet echt opbeurend. Wie heeft tips om deze verbouwing goed door te komen? Hoe kunnen we ons hierop voorbereiden? Mijn moeder heeft aangeboden ons in de eerste week daar te laten logeren. Zit er sterk aan te denken het aanbod aan te nemen zodat de kindjes ook niet in het stof zitten. Ik ben denk ik op zoek naar positieve ervaringen.
Huur een mobiele douche cabine! Ik vond het uiteindelijk heel erg meevallen, elke avond even goed met een oude stofzuiger stofzuigen en snel even afstoffen. Het komt goed, ook met een baby en een peuter.
Hmm, ik zou een mobiele douche proberen te huren. Van mij niet echt een positief verhaal, hier ook gedaan toen de jongste klein was en vond het een ramp en duurde ook veel langer dan de bedoeling was.
Mijn ouders hadden speciale folie hangen tijdens de verbouwing van de badkamer. Het houdt echt niet alle stof tegen, maar het was echt heel veel minder stof vergeleken met mijn eigen verbouwing. https://www.bouwmaat.nl/stofstop-afsluitfolie-met-rits-250x110-cm-01-mm/product/0000577765
@lavender maar waar hadden ze dit precies hangen? Bij de slaapkamer deuren? Want die zitten er toch gewoon in? Of de badkamer ruimte? Maar dat is niet handig voor de werklui toch?
Bij onze verbouwing toen heeft hij de douche als laatste gesloopt en als eerst weer opgebouwd zodat we uiteindelijk maar een week niet konden douchen. Dat hebben we toen 2x bij vrienden en 1x bij schoonfamilie gedaan
Idd ook een optie, maar niet voor ons omdat de douche op een hele andere plek komt en daar eerst een muur voor gemetseld moet worden.
Wij waren 2 weken in een vakantiehuisje gaan zitten tijdens de verbouwing. Hadden daarom ook de keuken en de badkamer tegelijk gedaan. De badkamer was toen nog niet helemaal af, dus moesten nog een paar dagen bij mijn zus douchen. Het stoffigste werk was wel al voorbij gelukkig. Ik zou persoonlijk het aanbod van je moeder aannemen, zodat je tijdens het sloopwerk niet in je huis zit. Overigens hadden wij wel een hele nette badkamerzaak, ik moet zeggen dat ze best goed opruimden. De keuken was erger, doordat daar een muur doorgezaagd werd en de woonkamer dus helemaal onder het fijne stof zat daarvan. Badkamer is toch meer een aparte ruimte en tijdens het slopen hadden de werklui plastic over de slaapkamerdeuren heengespannen, zodat daar geen stof onderdoor kon.
In de badkamer is inderdaad niet handig. Helemaal niet als ze gaan hakken in het beton. Als deze blijft hangen in de badkamer zullen de installateurs niet blij zijn. Zij hadden het bovenaan de benedentrap en aan het begin van de boventrap en vervolgens alle slaapkamers op dezelfde verdieping als de badkamer.
Ok! Ga ik ook alle slaapkamer deuren doen. @MamavanLieverd idd, dat dacht ik ook. Sloopwerk is na een week idd voorbij. En wij hebben ook een nette badkamer- keuken zaak (waar we ook ons keuken ontwerp neer hebben gelegd ter uitvoering) dus waarschijnlijk werken ze zelf ook netjes. De stukadoor kennen we al en die werkt sowieso erg strak en netjes.
Wij hebben 1 week niet in huis gewoond, maar vakantie genomen, wel in de buurt op vakantie want er waren echt nog wel dingen waarbij we fysiek wat moesten aangeven, vragen, regelen. En de tweede week nog niet thuis kunnen douchen, maar we woonden wel weer thuis, ik douchte op mijn werk, bij de sportschool of bij mijn ouders. Overal was stof maar ik ben na de verbouwing een dag mijn huis gaan poetsen en toen was het wel weer oke.
Hier ben ik wel van plan om de eerste week naar mijn moeder te gaan. Maar goed om even te zeggen: mijn schoonouders wonen 1 straat verder dus we kunnen altijd bij hen gaan douchen in de tweede week
Wij hebben het afgelopen oktober laten doen. Kinderen heb ik gewoon in de keuken in een plastic ikea doos gebadderd. Man douchte op werk en ik om de dag bij vrienden aan overkant vd straat. Na de verbouwing 1x goed schoonmaken daar in trappenhuis (en badkamer natuurlijk) maar verder was t heel goed te doen. Zoon sliep zelfs door t tegels slijpen heen.
Het valt allemaal best mee. Ontruim een stukje huis waar de klusman al zn materiaal kan stallen, leg stucloper neer en regel een plekje waar je kunt douchen. Ik vond het pas echt vervelend toen we geen wc en warm water in huis hadden, zonder douche viel best mee. Zou het logeeraanbod wel aannemen, maar zorg wel dat je er elke dag bent om te zien hoe het werk gaat en de aannemer te spreken.
Ik zit er midden en kan wel janken... en ik ben echt niet iemand bij wie het huis spik en span is... overdag heb ik geen water, dus ik kan niks. Het is een herrie... overal liggen spullen, zelfs op de kamers van de kinderen ik word echt gek! Ik ben al 3 dagen het huis uit aan het vluchten. Hopelijk morgen laatste leidingen leggen en dan iets minder herrie.... Echt... drama! En ik dacht: ach we hebben de keuken overleefd, dat duurde 1,5 jaar t loopt wel los. Nou, ik ben er echt ff klaar mee. Gelukkig mag ik morgen werken
Lekker op het aanbod van je moeder ingaan . Toen ik met mijn 1 jarige en baby van 2 mnd in de verbouwing zat Ben ik ook met de kids een paar dagen bij mijn ouders wezen logeren. Een geweldige unieke beregezellige ervaring, en bij thuiskomst was het grootste gedeelte gedaan. Man had ook alle ruimte om te klussen, win win