nieuwe bank voldoet niet helemaal aan verwachting

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Wij hebben gisteren onze nieuwe bank opgehaald bij de winkel. Onze vorige had aardig wat katten haakjes maar met 2 katten is dat ook niet zo gek na een paar jaar gebruik.

We hebben een (voor ons) vrij dure bank gekocht en hebben goed gevraagd welke stof er aan te raden is met katten. Ik heb geen zin een bank van 1500 euro binnen een week of maand kapot te hebben met allemaal haken.

We hebben op advies van de verkoper een stof uitgekozen die stevig genoeg moest zijn tegen kattennagels.

Nu hebben we hem gisteren binnen gekregen en er zaten al haken uit zichzelf in de bank en kussens. Niet veel, denk stuk of 3 dus heb er niet voor gebeld. Blijft onze kat net perongeluk haken achter de bank tijdens het lopen, verschijnt er meteen een haak op de bank.

Ik weet dat het met katten kan maar op onze vorige bank gingen ze flink tekeer alsof het een krabpaal was en die bank had pas na 2 jaar klein vertoon van gaten en haken. ( en dat was een goedkope bank). Nu hebben we hem een dag en ze blijven een keer haken en ik heb meteen vertoon van haken erin. Ben bang dat de bank met een maand al afgeschreven is.

Kan ik hier iets mee? Of heb ik gewoon pech? De bank is verder prachtig en zit heerlijk. Alleen voel ik me een beetje bedonderd omdat de stof zo sterk hoort te zijn en al meteen haken vertoont.

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    ...

3. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Wij hebben ook een bank met zulke stof... Je zult meer halen gaan krijgen, maar afgeschreven binnen een maand nee. Ik haal met een naald de meeste halen er uit.

Nu naar 6 jaar zou ik overigens wel een nieuwe bank willen...

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ehm hier ga je wel halen op zien. Je kan ze vaak wel weer terugstoppen met een haaknaaldje of zo.

Is ook wel logisch in mijn optiek, maar ja ik heb ook 6 katten :D

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Met een naald terug stoppen? Hoe doe je dat?

Nou die meneer zei dat deze stof er sterk genoeg voor moest zijn en het allemaal wel mee zou vallen. Niet dus.. anders had ik een heel andere stof uitgekozen natuurlijk.

6. Butterfly1109

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Heb je de winkel al gebeld? Je info was namelijk niet helemaal correct.

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Nee nog niet was gisteren op een verjaardag direct na het leveren van de bank. Dus morgen op zijn vroegst bellen.
    Verwacht niet dat ze er iets aan doen zullen en opzichte hoeft dat ook niet perse, ik weet wat die katten nagels veroorzaken. maar vind het wel jammer dat de bank er na een dag al zo uit begint te zien.

8. Butterfly1109

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Heb je rechtsbijstand? Je zou het met hun kunnen overleggen. Het is natuurlijk wel zonde al naar 1 dag.

Ik zit nu op de tab, maar zal kijken of ik later op de laptop goed kan uitleggen hoe ik het doe met een naald.

9. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Wel jammer natuurlijk, maar als ik de stof zie dan vind ik het niet zo vreemd dat dit met katten in huis gebeurd.. die houden er geen rekening mee dat een bank net nieuw is. ;)

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou toch even bellen. Tuurlijk krijg je haken met katten. Maar als je speciaal om een bank vraagt die daar goed tegen kan verwacht je niet binnen een uur al haken.

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    Rechtsbijstand volgens mij wel. Even navragen aan mijn vriend. We hadden eerst een andere stof op het oog, die nog grover was en toen zei die man nee daar gaan die nagels in haken dat zou ik niet doen. Deze stof (die we nu hebben) is veel sterker en minder grof geweven waardoor die (als je kat gewoon normaal doet en niet als een krabpaal aan die bank ropt) sterk genoeg is voor katten nagels.

Butterfly als je later op laptop kan proberen uit te leggen hoe je dat met die naald doet graag :)

Ik ga morgen iig een grand foulard kopen om over de bank neer te leggen.. zonde want dan zie je die mooie bank niet meer maar beste optie denk ik tegen die nagels.:/

12. penseel

penseel Niet meer actief

Je hebt een kat in de zak gekocht het is mij duidelijk dat deze bank juist een gratis krabpaal is en woord . Wat je kunt doen om je bank te beschermen is denk een bank kleed er over heen doen. Die dure naam kan niet op komen of durf het niet te spellen granfojand haha.:(:(:(

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    sorry dat ik het zeg maar als je katten in huis hebt dan is het met een stof als deze te verwachten dat je binnen no time de halen erin hebt zitten.

Ben het wel met je eens dat als de verkoper een ander verwachtingspatroon schept je daarin gelooft. En dat hij dat dan ook waar moet maken. Ik zou hier absoluut wat van zeggen. Niet vanwege de stof of de katten, maar vanwege de slechte verkooppraat.

14. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Die bank ziet er uit als krabpaal! Wij hebben een iets fijnere stof, Maar ook snel last van halen door de katten. Ik heb er een poosje dubbelzijde tape opgedaan (speciaal voor dit probleem), en dat heeft wel geholpen.
    En volgende keer opzoek gaan naar fluweel achtige banken, die zijn katten proof ;)

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een stoel zoals dit, dat is inderdaad een krab paal! Toen wij onze nieuwe bank gingen kopen raadde de verkoper een dure stoftype aan, een soort nep leer, vrij dik en niet zo kras gevoelig als leer. We gaan het zien! Maar bij deze stof is het te verwachten ja, helaas. Ik zou de verkoper er wel op aan willen spreken.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb geen katten maar met dit soort stof is het toch ook logisch dat je halen krijgt? Dan moet je een gladde stof kiezen, dan blijft er niets achter hangen.

17. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.177
    3.055
    113
    Nederland
    We hadden hiervoor inderdaad een gladde stof. Idd beetje fluweelachtig. Dat was een stuk sterker merk ik omdat het zo fijn was. Maar Door de verkoper dit gekozen omdat het zo sterk moest zijn. Bank heeft inmiddels al veel meer haken we gaan morgen terug..

18. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    De bovenstaande reacties kloppen inderdaad. Een geweven stof staat garant voor halen. Je had achteraf beter kunnen kiezen voor een microvezelstof, dat is veel fijner van structuur.

Leer of nepleer zou mijn keuze ook niet zijn. Als je een kat hebt die zijn nagels ergens inzet, heb je binnen no time gaatjes in de bank.

Out of the box: wij hebben vanaf dag 1 onze kat (toen nog kitten) afgeleerd aan meubels te krabben. Hij gebruikt alleen de krabpaal, en niet de vloerbedekking, de bank of de fauteuil. Dat is een hele duurzame oplossing ;)

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.298
    11.902
    113
    Zeker terug gaan.

20. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Tsja als ik deze stof zie vind ik het wel logisch dat het gaat haken en volgens mij is geen enkele bank bestand tegen katten. Waarom leer je hem niet gewoon af de bank te gebruiken als krabpaal?

Hoop dat je iets terug kan krijgen want het is natuurlijk zonde als een bank zo tegenvalt.

Deel Deze Pagina