onregelmatigheidstoeslag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door asa87, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asa87

asa87 Actief lid

2 nov 2012
    199
    0
    0
    noord holland
    Beste uwv-team,

Ik heb een vraag met betrekking op een zwangerschapsuitkering.
    Ik werk in de ggz op een afdeling met 24 uurs zorg. Ik werk dus ook weekenddiensten en feestdagen. Als mijn zwangerschapsuitkering wordt aangevraagd wordt er gekeken naar mijn laatste loonperiode van voor mijn verlof. Houdt dit in dat de berekening ook rekening houdt met je onregelmatigheidstoeslag of alleen je basisloon? Met andere woorden: ga ik er qua loon op achteruit tijdens mijn verlof? Of zal dit ongeveer hetzelfde blijven omdat er een gemiddelde wordt berekend?

Gr angela

2. asa87

asa87 Actief lid

2 nov 2012
    199
    0
    0
    noord holland
    Daarnaast ook de vraag of mijn werkgever mij ziek zou moet melden omdat ik minder uren werk dan in mijn contract staat. Alvast bedankt!

3. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Asa87,

Je wilt weten hoe de hoogte van je zwangerschapsuitkering (WAZO) wordt berekend.

Voor zwangerschapsuitkeringen die ingaan na 1 juni wordt de berekening gedaan over het inkomen van 1 jaar voor de ingangsdatum van het verlof.
    Hierbij gebruiken we het sociale verzekeringsloon.
    Onregelmatigheidstoeslag hoort hier ook bij.

Ben je (gedeeltelijk) ziek door je zwangerschap?
    Dan kan je werkgever een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen bij UWV.
    Ben je wel ziek maar niet door je zwangerschap?
    Dan heb je voor de uren die je ziek bent recht op loondoorbetaling van je werkgever.

Actuele informatie over de wijziging in de berekenwijze WAZO vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina