Mijn baas heeft 3 weken geleden een ontslagvergunning voor mij en twee andere collega's aangevraagd . Dat proces is nu aan het lopen en kan schijnbaar nog wel een aantal weken duren voordat alles rond is. Nu heb ik al wat rond zitten kijken naar ander werk en mag bij een ander bedrijf op gesprek komen. Maar die baan is voor een dag minder in de maand. Als ik nu eerder stop met werken bij mijn huidige baas , heb ik dan ook recht op een aanvullende uitkering op de uren die ik tekort kom? Ik heb nl geen zin om thuis te blijven zitten, maar een dag minder is natuurlijk wel een stuk minder inkomen
Nee hier heb je geen recht op want je zou dan dus zelf ontslag nemen. wacht je op de uitslag van de procedure, en je gaat de ww in en daarna vind je een baan van minder uur, dan kom je in aanmerking voor een aanvulling.
Nee daar heb je dan zeker geen recht op want je neemt dan zelf ontslag dus daar moet je echt wel mee uit kijken.
Dit. Houd er ook rekening mee dat je in de ww minder krijgt. Dus waarschijnlijk kom je werkend op een zelfde bedrag uit.
Dus eigenlijk zou ik als ik eerder bij deze werkgever zou beginnen die ene dag nog bij mijn ouder werkgever moeten blijven werken tot het ontslag erdoor is. En dan zou ik voor die ene dag een uitkering kunnen krijgen. Of nog blijven werken totdat alles rond is maar dat kan nog zeker twee maanden duren. Hoop dat die andere werkgever zo lang zou willen wachtten
heb je een typefout erin staan of gaat het echt om 1 dag in de maand? Lijkt me typefout, 1 dag minder in de week waarschijnlijk. Tja ik denk zelf dat je meer krijgt met de nieuwe baan als in ww en het risico nemen dat ze wachten zou ik niet nemen. Ik zou dan eerder als ik wel graag extra geld wou iets erbij zoeken.
Dat vroeg ik me ook af, inderdaad. Je moet wel echt een fantastische baan hebben, wil je er zo drastisch op achteruit gaan bij 1 dag per maand minder werken Ik zou overigens ook m'n ontslag niet af gaan zitten wachten, als je al een andere baan kunt krijgen. Die WW-uitkering is echt niet zo geweldig..
Ja sorry, is een typefout. Een dag minder in de week, Ik ga in ieder geval naar dat gesprek en kijk eerst even wat daaruit komt. Maar ik hoor van iedereen om mij heen dat ik eerst mijn ontslag moet afwachtten. Maar ik wil liever zo snel mogelijk ander werk. Ipv afwachtten en nu in een rot sfeer werken nog minstens twee maanden.
Je kan ook je contract laten beëindigen middels een vaststellingsovereenkomst met behoud van ww, dan hoeft je baas niet naar de rechter. Ik zou gewoon voor die ander baan gaan, desnoods onbetaald verlof nemen bij je huidige baas tot einde dienstverband oid. Dan mag je gewoon al bij een andere baas aan de slag, of ouderschapsverlof dan maag dan ook. Ik denk dat je huidige baas daar best aan mee wil werken. Voor hetzelfd evind je straks geen baan en eindig je in de bijstand. ww is ook maar 70%
Dat is een goede tip, want wat gebeurt er als die nieuwe werkgever mijn in mijn proeftijd ontslaat? Als ik dan zelf heb opgezegd heb ik dan ook nog recht op ww. uitkering? Ik werk nl in een branche waar het in december erg druk is en het gebeurt nog wel eens dat mensen aangenomen worden op een half jaar contract en na de feestdagen in hun proeftijd door de werkgever word opgezegd.
en dat baseren ze op dat je anders geen ww krijgt waarschijnlijk? ik zou dan met wederzijds goedvinden het contract ontbinden , lees even hoe dat kan en dat je wel evt recht hebt op ww, als die andere baan niet doorgaat of wat dan ook.
Waar zou ik dat kunnen vinden? Ik heb al wat gezocht op internet maar zie door de bomen het bos niet meer
Ja, dat gelukkig wel! Mijn man is in april 2013 weggegaan bij de baas waarbij hij een vast contract had, omdat hij een andere baan had gevonden. Daar werd hij er in augustus (na een paar maanden pesten, treiteren en nog meer kinderachtige acties) weer uitgeschopt. Hij kreeg toen, gelukkig, wel gewoon WW. Alleen als je je baan opzegt zónder dat je een andere baan hebt, heb je geen recht op WW. Als ik het goed heb, wordt je WW-uitkering berekend over je gemiddelde salaris van de afgelopen 26 weken.
https://www.werk.nl/werk_nl/werknemer/meer_weten/ontslag/wederzijdsgoedvinden maar ik weet niet of dit ook kan als hij al een ontslag vergunning aan gevraagd heeft.
Hm als ik via het uitzendbureau 20 uur werkte kreeg ik meer uitbetaald dan als ik 25 uur werkte. gaat bij meer uren b veel meer naar de belasting. dus zoveel zou je niet missen denk ik